  • 1. Data: 2010-12-01 20:42:55
    Temat: Wybór netbooka
    Od: Doc <d...@w...pl.na.pohybel.spamerom>

    Witam grupowiczów,

    Dawnymi czasy miałem 15" laptopa i wszystko było super - idalny kompromis
    mobilności i "wydajności". Potem laptop padł a ja stwierdziłem, że nie
    potrzebuję aż takiej mobilności i kupilem 17".
    Ale... ostatnimi czasy coraz więcej podróżuję i nie chce mi się już
    wszędzie taszczyć tej "siedemnastki". Dlatego pomyślałem, że może sprawię
    sobie netbooka jako uzupełnienie głównego kompa. No i tu zaczyna się
    problem co wybrać?

    Skłaniam się raczej ku 10" (10.1"). Z pozostałych wymagań to dużo portów
    USB (do podłaczenia myszki, dysku zewnętrznego, iPlusa, aparatu foto -
    oczywiście nie wszystko na raz). Czytnik SD. Mile widziane acz
    niekonieczne ExpressCard, SATA i HDMI (ale to pewnie tylko drogie modele
    posiadają).
    Cena oczywiście jak najniższa :) Planuję wydać ok 1100PLN (max 1500PLN).

    Przeznaczenie tego "malucha" ma być wybitnie wyjazdowe: internet (www,
    email, GG, Skype), podręczny magazyn zdjęć, mp3 player, czasami MS Office
    i może jakiś film.

    Zastanawiałem sie nad netbookami ASUSA. Są tanie, ale nie mam
    doświadczenia z tą marką.
    Mojego faworyta czyli HP odrzuciłem na samym początku ze względu na cenę,
    ale ostatnio w Avansie przyuważyłem HP Mini za ok 1300PLN. To jakaś nowa
    linia czy przecenione starocie?

    Co tam grupowicze mi doradzą?

    Pozdrawiam,
    --
    mgr inż. Doc, d...@w...pl.na.pohybel.spamerom
    Zanim odpowiesz na priva i mnie zaspamujesz popraw adres...

    "Jak sobie pomysle, że jestem już inżynierem
    to aż się boję iść do lekarza" - Student Anonim

  • 2. Data: 2010-12-01 21:27:06
    Temat: Re: Wybór netbooka
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-12-01 21:42, Użytkownik Doc napisał:

    > Co tam grupowicze mi doradzą?

    W przypadku chętnych na sprzęt z atomem lub podobnym "procesorem"
    poszukać starego repcia z celeronem 900MHz, uruchomić i sprawdzić
    czy mocy obliczeniowej wystarczy.
    Jak wystarczy to poszukać czegoś najtańszego czyli poniżej 1kzł
    ale z dwuletnią gwarancją.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-12-02 06:56:31
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2010-12-01 22:27, RadoslawF pisze:

> [...]
    > czy mocy obliczeniowej wystarczy.
    > Jak wystarczy to poszukać czegoś najtańszego czyli poniżej 1kzł
    celeron 900 z 2 letnią gwarancją ? jest coś takiego ?

    do autora watku, jesli priorytetem nie jest to że lapek ma być towy to
    polecam INM/lenovo X61/X61s można dostac w cenach między 1000-1500 zeta
    z dobra konfiguracją i co wazne 12" matrycą

  • 4. Data: 2010-12-02 08:15:54
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Oprócz tego co ci inni napisali/napiszą to jedna uwaga:

    Większość tanich netbooków ma zainstalowaną wersję Windows 7 Starter. Jej
    podstawowym ograniczeniem jest brak możliwości instalacji .NET Framework.
    A to z kolei oznacza, że nie będą działać żadne programy wymgające .NET.
    Widywałem już sterowniki drukarek, które wymagały tego świństwa i
    oczywiście na netbooku z W7 starter nie dało się drukarki zainstalować.

  • 5. Data: 2010-12-02 09:03:40
    Od: Doc <d...@w...pl.die.spamer.die>

    Dnia Wed, 01 Dec 2010 22:27:06 +0100, RadoslawF napisał(a):

> [...]
    > czy mocy obliczeniowej wystarczy.
    > Jak wystarczy to poszukać czegoś najtańszego czyli poniżej 1kzł

    Jakoś nie nadążam za Twoim tokiem rozumowania...

    --
    Doc,
    Zawsze dumny, wielkopański, to jest 7 DAK poznański

  • 6. Data: 2010-12-02 09:07:38
    Od: Doc <d...@w...pl.die.spamer.die>

    Dnia Thu, 02 Dec 2010 07:56:31 +0100, boxfish napisał(a):

    > do autora watku, jesli priorytetem nie jest to że lapek ma być towy to
    > polecam INM/lenovo X61/X61s można dostac w cenach między 1000-1500 zeta
    > z dobra konfiguracją i co wazne 12" matrycą

    No włąśnie zastanawiałem się też nad rozmaiarem matrycy. 10" czy 12". I tak
    jedynie oglądając netbooki w Avansach i MediaMarkatch stwierdziłem, że 10"
    jakieś takie poręczniejsze jest.

  • 7. Data: 2010-12-02 09:09:49
    Od: Doc <d...@w...pl.die.spamer.die>

    Dnia Thu, 2 Dec 2010 08:15:54 +0000 (UTC), jureq napisał(a):

> [...]
    > Widywałem już sterowniki drukarek, które wymagały tego świństwa i
    > oczywiście na netbooku z W7 starter nie dało się drukarki zainstalować.

    Jesteś pewien? W końcu .NET Framework to produkt MS. Dziwne, że Starter go
    nie obsługuje.
    No i w sumie to by oznaczało, że muszę pożegnać się z Officem na netbooku.

  • 8. Data: 2010-12-02 09:26:39
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 02 Dec 2010 10:09:49 +0100, Doc napisał(a):

    > Jesteś pewien? W końcu .NET Framework to produkt MS. Dziwne, że Starter
    > go nie obsługuje.

    Jestem pewien

    > No i w sumie to by oznaczało, że muszę pożegnać się z Officem na
    > netbooku.

    MSO nie wymaga .NET

  • 9. Data: 2010-12-02 09:31:33
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 02.12.2010 10:03, Doc pisze:

    > Jakoś nie nadążam za Twoim tokiem rozumowania...

    Chodzi Mu o to, żebyś siadł przy komputerze z Celeronem 900 MHz
    lub czymś wolniejszym i zobaczył, czy Ci się wygodnie na tym
    pracuje. Po co? Bo netbook z Atomem będzie mniej więcej tak
    samo wolny. To komputery do robienia notatek, a nie wygodnej
    pracy.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 10. Data: 2010-12-02 09:33:05
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 02.12.2010 10:26, jureq pisze:

    > Jestem pewien

    http://msdn.microsoft.com/en-us/library/8z6watww.asp

    Dalej jesteś pewien?

    Swoją drogą robi się NTG, może lepiej ustawić FUT na
    pl.comp.os.ms-windows.winnt...

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./