  • 31. Data: 2011-09-04 19:41:49
    Temat: Re: Samsung NX200 - 20 Mpix, wymienne obiektywy
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 4 Wrz, 21:23, Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> wrote:

    > Nie słyszałem, aby któryś Panasonic miał obracany EVF - niektóre z nich
    > mają jedynie obracane ekraniki LCD.

    Zewnętrzne wizjery EVF Olympusa i Panasonic są odchylane (90stopni -
    tak jak w A1/2). Nie jestem pewien ale wizjer EVF Sony/Samsung/Ricoh
    też są obrotowe.

  • 32. Data: 2011-09-04 20:54:07
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Sun, 4 Sep 2011 12:29:54 -0700 (PDT), Anonymouse napisał(a):

> [...]
    występuje że tak powiem w mocno ograniczonym zakresie.

    > Widziałeś zdjęcia z 20mm1.7 Panasonika lub 30mm/2.0 Samsunga, czy też
    > piszesz tak bo Ci się tak wydaje?

    pisze bo używam z G1 50/1.4, 50/3.5, 28/2.0 (canon fd)
    a jak wygladają fotki z 20 1.7 też wiem i IMO jakiś wypas to nie jest - to
    jest w mej opini dobry obiektyw do zdjęć w trudnych warunkach ale do
    "plastycznego wykorzystania nieostrości" słabo sie nadaje - ze wzgledu na
    relatywnie dużą głębie ostrości.
    Aczkolwiek voigtlander nokton był by już satysfakcjonujący :D

    > Po pierwsze to do bezlustrowców są jasne szkła.
    > Po drugie używanie manuali np. na NEXach jest bezproblemowe.
    > Po trzecie też to piszesz z własnego doświadczenia?

    z doświadczenia bo usiłowałem korzystać z w.w. obiektywów w tym trybie.
    Owszem da sie, ale trafic w cokolwiek co sie choć minimalnie rusza to już
    jest naprawde sztuka.

    Dlatego właśnie uważam iż w bezlusterkowacach dobry evf to podstawa.
    A jesli do tego dodać jakiś system wspomagający jak w nex'ach to w zasadzie
    AF jest IMHO zbędny :D

  • 33. Data: 2011-09-05 08:09:36
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-09-04 01:20, qrt pisze:
    [...]
    > To iż dla ciebie 2000 jest kupa kasy Jest zasadniczo tylko twoim problemem

    Jak za sprzęt o takich możliwościach to jest bardzo dużo.

    > Nikt. Ale argumentowanie na temat wielkości matrycy bezpośrednio się
    > odnosi do jej osiągów, czyli szumów, czułości, zakresu tonalnego,
    > dynamiki ect.

    Znaczy się, można rozmawiać tylko o obudowach, bo tak? A paski też
    możemy porównywać, czy to tez zmierza w kierunku "tabelek"

    > innymi słowy do cech mierzalnych i obiektywnie porównywalnych.
    > Choćby w tabelce.

    Zrobiłeś kiedyś jakieś zdjęcie? Może być nawet widoczek telefonem
    komórkowym podczas wakacji z rodzicami nad morzem?

    > Odnoszę
    >
    > A ja odnoszę wrażenie iż jesteś idiotą.

    A ja zawsze sobie ceniłem "rozmowę" z dziećmi neostrady.

    A.

  • 34. Data: 2011-09-05 09:10:43
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-09-04 00:02, Marek Wyszomirski pisze:

> [...]
    mera-20-3-megapixels-interchangeable-lenses/

    > Spróbuj kadrując 'na zombie' porobić zdjęcia z jakąś dłuższą ogniskową.
    > Obawiam się, że nawet kadru nie dasz rady ustawić nie mówiąc już o
    > uniknięciu poruszeń. Albo spróbuj popracować w ostrym słońcu - gdy jego
    > promienie padają Ci bezpośrednio na wyświetlacz (a brak jego odchylania
    > uniemożliwia ustawienia go w pozycji minimalizującej tego efekty). A co
    > szkodziło dodać do aparatu dobrej jakości EVF?
    > Rozmiary nieco by wzrosły, ale przyrost funkcjonalności byłby znacznie
    > większy.

    Bezlusterkowce traktują jako alternatywę do kompaktu, dającego sporo z
    tego co miałbym w amatorskiej lustrzance, której nie chciało by mi się
    dźwigać. Dlatego świadom jestem tych ograniczeń i w ogóle one mi nie
    przeszkadzają.

    A co do EVF, to prawie każdy ma możliwość dopięcia, a w systemie EX, z
    tego co się orientuje, są dwie wersje NXxx z wbudowanym wizjerem
    elektronicznym, oraz NXxxx trochę mniejsze i bez wizjera. Ceny bardzo
    podobne, więc jest wybór.

    > Nie tylko średnioformatowych - niektóre stare małoobrazkowe (choćby
    > niemiecka EXA) też takie kadrowanie umożliwiały. I dawało się całkiem
    > nieźle z tego korzystać - aparat wisiał na pasku na szyi, do tego
    > trzymany w mocno przykurczonych rękach w pobliżu brzucha - pozycja była
    > całkiem stabilna - dużo wygodniejsza niż 'na zombie'.

    To oczywiste, tak sobie zażartowałem z tym porównaniem:)

    A.

  • 35. Data: 2011-09-05 10:25:40
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Mon, 05 Sep 2011 10:09:36 +0200, Arek napisał(a):

> [...]
    >
    > Znaczy się, można rozmawiać tylko o obudowach, bo tak? A paski też
    > możemy porównywać, czy to tez zmierza w kierunku "tabelek"

    A czy w tabelkach i wykresach jest coś złego? Masz jakiś uraz czy traumę w
    tym temacie?
    Pisałem ino iż
    "Wybory konsumenckie to nie tylko suche porównanie tebelek i wykresów ale
    także coś bardziej nieuchwytnego jak chociażby uzyteczność. ergonomia czy
    last but not least gust."

    Oczywiście wyborów dokonuje sie miedzy innymi na podstawie obiektywnych
    pomiarów wszelkiego typu i rozmaitych testów których wyniki da się umieścić
    w tabelkach i na wykresach. I nie ma w tym nic złego w wręcz przeciwnie.
    Ale owe tableki i wykresy to nie wszystko. Wazne sa także inne cechy które
    sa niemierzalne. Osobiste gusta, preferencje ect.

    Ile razy można takie podstawy tłumaczyć abyś zrozumiał ze pomimo dużej
    matrycy i plasticzanych obiektywów za 300 zł taki samsung nie każdemu sie
    wydaje optymalnym wyborem i co niektórzy znacznie chętniej wydadzą
    pieniądze na takiego fuji?
    Nawet jesli twoim zdaniem jest
    retrosnobistycznym3xzadrgimaparatemdlalanserow

  • 36. Data: 2011-09-05 12:16:20
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-09-05 12:25, ...::QRT::... pisze:
    [...]

    > A czy w tabelkach i wykresach jest coś złego? Masz jakiś uraz czy traumę w
    > tym temacie?

    Nie wiem, zapytaj siebie ja nic o nich nie pisałem.

> [...]
    > matrycy i plasticzanych obiektywów za 300 zł taki samsung nie każdemu sie
    > wydaje optymalnym wyborem i co niektórzy znacznie chętniej wydadzą

    Za 300? Przecież pisałeś że co najmniej 1k? Czy nie czytasz nawet tego
    co sam piszesz? Tak nawiasem, znowu "nie wnikasz" i po "pobieżnej"
    analizie stwierdzasz na pewno, że te naleśniki są na pewno "plasticzane"?

    Owszem samsung jest kiepski bo... jest samsungiem:) Nikt nikogo do
    niczego nie zmusza, ale jak widać masz z tym jakiś problem.

    A.

  • 37. Data: 2011-09-05 13:59:01
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Mon, 05 Sep 2011 14:16:20 +0200, Arek napisał(a):

    > W dniu 2011-09-05 12:25, ...::QRT::... pisze:
    > [...]
    >
    > Nie wiem, zapytaj siebie ja nic o nich nie pisałem.

    > Za 300? Przecież pisałeś że co najmniej 1k?

    powinieneś sie cieszyć ze mnie przkonałeś

    > Czy nie czytasz nawet tego
    > co sam piszesz? Tak nawiasem, znowu "nie wnikasz" i po "pobieżnej"
    > analizie stwierdzasz na pewno, że te naleśniki są na pewno "plasticzane"?

    tutaj już nawet nie trzeba niczego widzieć na oczy aby to wiedzieć. Jak
    bagnet bedzie matalowy to bedzie dobrze.

    > Owszem samsung jest kiepski bo... jest samsungiem:)

    mam ex1

    > Nikt nikogo do
    > niczego nie zmusza, ale jak widać masz z tym jakiś problem.

    coś ci sie wydaje

  • 38. Data: 2011-09-05 19:48:43
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-09-04 01:43, qrt pisze:

> [...]
    > także występuje że tak powiem w mocno ograniczonym zakresie.
    > A używanie jasnych manuali w trybie zombie raczej przyjemnością nie jest.

    Ty chyba kompletnie nie masz pojęcia o czym rozmawiamy. Co ma długość
    obiektywu do jego jasności?

    Owszem nie ma co mówić o super głębi ostrości w malutkiej matrycy APS-C
    i w dodatku z obiektywem standardowym o świetle 2, ale jednak już to
    zjawisko występuje, pierwszy z brzegu przykład:
    http://www.flickr.com/photos/urbnik/5324543131/in/ph
    otostream/

    Niezależnie jakbyś się swoją małpką, w retro obudowie za kupę kasy, nie
    onanizował, takiego efektu nie wyciągniesz.

    A.

  • 39. Data: 2011-09-05 19:53:58
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-09-05 15:59, ...::QRT::... pisze:

    [...]
    > powinieneś sie cieszyć ze mnie przkonałeś

    Gdybyś Ty chociaż rozumiał tę rozmowę.

    > tutaj już nawet nie trzeba niczego widzieć na oczy aby to wiedzieć. Jak
    > bagnet bedzie matalowy to bedzie dobrze.

    Czy metal ma jakieś szczególnie lepsze właściwości optyczne niż plastyk?

    Ok, rozumiem, Ty sprzętu foto nie potrzebujesz do robienia zdjęć, tylko
    onanizowania. Wiadomo, samsung to nie to, aczkolwiek te obiektywy są
    całkiem fajnie wykonane, zarówno bagnet jak i większa część tych
    naleśników to jednak metal.

    > mam ex1

    Jak by pisać o 5D mk2 na podstawie doświadczeń z Eos 300.

    > coś ci sie wydaje

    Nie wydaje mi się...

    A.

  • 40. Data: 2011-09-06 02:29:38
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Mon, 05 Sep 2011 21:48:43 +0200, Arek napisał(a):

    > Ty chyba kompletnie nie masz pojęcia o czym rozmawiamy. Co ma długość
    > obiektywu do jego jasności?

    To chyba oczywiste. Stosunek jasności do długości ogniskowej determinuje
    zdolność obiektywu do rozmycia tła zwany inaczej głębią ostrości.
    Obiektyw 50/1.4 będzie miał znacznie mniejszą GO niż 50/5.6
    Podobnie inną GO będą miały obiektywy takiej samej jasności a innnych
    ogniskowych np 20/1.7 i 50/1.7. Przy czym zależność jest taka iż GO
    zmniejsza sie wraz ze zwiększaniem ogniskowej i otworu względnego.

> [...]
    >
    > Niezależnie jakbyś się swoją małpką, w retro obudowie za kupę kasy, nie
    > onanizował, takiego efektu nie wyciągniesz.

    ROFTL - GO zmiejsza sie wraz ze zmiejszaniem odległości do fotografowanego
    obiektu wiec "taki efekt" da sie w kompakcie uzyskać - choć tylko w trybie
    makro.