    From: Arek <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Samsung NX200 - 20 Mpix, wymienne obiektywy
    Date: Mon, 05 Sep 2011 11:10:43 +0200

    W dniu 2011-09-04 00:02, Marek Wyszomirski pisze:

> [...]
    mera-20-3-megapixels-interchangeable-lenses/

    > Spróbuj kadrując 'na zombie' porobić zdjęcia z jakąś dłuższą ogniskową.
    > Obawiam się, że nawet kadru nie dasz rady ustawić nie mówiąc już o
    > uniknięciu poruszeń. Albo spróbuj popracować w ostrym słońcu - gdy jego
    > promienie padają Ci bezpośrednio na wyświetlacz (a brak jego odchylania
    > uniemożliwia ustawienia go w pozycji minimalizującej tego efekty). A co
    > szkodziło dodać do aparatu dobrej jakości EVF?
    > Rozmiary nieco by wzrosły, ale przyrost funkcjonalności byłby znacznie
    > większy.

    Bezlusterkowce traktują jako alternatywę do kompaktu, dającego sporo z
    tego co miałbym w amatorskiej lustrzance, której nie chciało by mi się
    dźwigać. Dlatego świadom jestem tych ograniczeń i w ogóle one mi nie
    przeszkadzają.

    A co do EVF, to prawie każdy ma możliwość dopięcia, a w systemie EX, z
    tego co się orientuje, są dwie wersje NXxx z wbudowanym wizjerem
    elektronicznym, oraz NXxxx trochę mniejsze i bez wizjera. Ceny bardzo
    podobne, więc jest wybór.

    > Nie tylko średnioformatowych - niektóre stare małoobrazkowe (choćby
    > niemiecka EXA) też takie kadrowanie umożliwiały. I dawało się całkiem
    > nieźle z tego korzystać - aparat wisiał na pasku na szyi, do tego
    > trzymany w mocno przykurczonych rękach w pobliżu brzucha - pozycja była
    > całkiem stabilna - dużo wygodniejsza niż 'na zombie'.

    To oczywiste, tak sobie zażartowałem z tym porównaniem:)

    A.