  • 71. Data: 2010-06-02 00:01:07
    Temat: Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialyzasieg160km,jakdzisiejsze!
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    n...@o...pl pisze:
    > Czyli nie miały, tylko miałyby gdyby...
    > No to w końcu osiagnęliśmy kompromis.

    Cały czas nie chwytasz sedna - tesla to rozwiązanie typu "brute force".

    I Tesla jest klasyfikowana jako supersamochód sportowy.

    A tytułowe porównanie dotyczyło samochodów popularnych (choćby
    potencjalnie) do codziennego użytku.

    Równie dobrze mógłbyś porównywać Forda T z np. Bugatti Veyron - gdzie
    współczesnym odpowiednikiem Forda T byłaby prędzej Panda (i to ta
    poprzednia ;) )

  • 72. Data: 2010-06-02 10:16:36
    Od: n...@o...pl

> [...]
    >
    > I Tesla jest klasyfikowana jako supersamochód sportowy.
    >
    > A tytułowe porównanie dotyczyło samochodów popularnych (choćby
    Aaa, jakże się myliłem. Czyli były jakieś warunki, o których zapomniałeś
    wspomnieć w pierwszym poście ale teraz Ci się cudownie przypomniało. Czyli
    osiągnęlibyśmy kompromis gdybyś w końcu przyznał, że nie miały takiego zasięgu
    jak współczesne.
    No to niech już ktoś inny wali głową w mur, bo mi już się znudziło a i łeb
    trochę zaczyna boleć od tego Twojego, betonowego krętactwa.
    Miłego weekendu!
    Idę pojeździć Speedym.
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://www.speedyelise.fora.pl/

  • 73. Data: 2010-06-02 13:56:38
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    > Och, jak najbardziej z sensem, z tym że aby był sens trzeba to robić z
    > głową - bo przy samochodach elektrycznych pokroju tesli więcej pójdzie
    > ropy na energię na wyprodukowanie tych akumulatorów, niż się jej
    > zaoszczędzi w późniejszej eksploatacji.

    Diziaj ropy, za 30 lat bedzie te akumulatory produkowac z uzyciem energii
    atomowej, fuzji czy co jeszcze bedzie akurat pod reka. A technologia juz
    bedzie, infrastruktura bedzie, sieci serwisowe beda, nawet kosztem wiekszego
    zuzycia ropy w poczatkowej fazie projektu.

    > Pamiętaj, że akumulatory mają ograniczoną trwałość.
    >
    > Pomijam już kwestię tego, skąd weźmiesz energię do naładowania samych
    > akumulatorów.

    Z atomu, fuzji albo spalania galezi z ogrodka, to akurat jest niewielki
    problem.

    > Mały i niezbyt szybki samochodzik miejski byłby w postaci elektrycznej
    > znakomitym pomysłem - ale musiałby to być pojazd czysto utylitarny, bez
    > bajerów i wodotrysków, typu maksymalna prędkość 150km/h.

    No patrz - eksperci siedzacy w branzy od dziesiecioleci nie wiedza, co jest
    najlepszym pomyslem. W przeciwienstwie do chlopakow z usenetu. ;)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 74. Data: 2010-06-02 22:04:26
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Mon, 31 May 2010 14:13:07 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Miały. Zapakowałbyś 2x więcej akumulatorów - i dogoniłyby (zasięgiem)
    > Teslę. Tylko wtedy podejście do samochodów było bardziej utylitarne.
    Ferdynand Porsche popelnil kiedys "wyscigowy" EV z silnikami w kolach,
    behemot co mial 1.5t aku na pokladzie:
    http://www.economist.com/sciencetechnology/displayst
    ory.cfm?
    story_id=15949099
    Swoja droga, przy tej mocy silnika to atrybut "wyscigowy" jest lekkim
    nieporozumieniem :)
    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 75. Data: 2010-06-03 00:07:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kamil pisze:

    > Diziaj ropy, za 30 lat bedzie te akumulatory produkowac z uzyciem
    > energii atomowej,

    Zasoby uranu też są ograniczone, a jak spróbujesz robić reaktory
    powielające, to zaraz będą ciebie podejrzewać o produkcję bomb.

    Tak z ciekawostek: jak zaczęto budowę elektrowni atomowych, to w cale
    nie spowodowało zamykania istniejących elektrowni spalających węgiel.

    Domyślisz się, dlaczego?

    > fuzji

    Hehehe, zapowiadają tę fuzję od dziesięcioleci i ciągle żopa.

    > czy co jeszcze bedzie akurat pod reka.

    ...czyli?

    > A technologia juz bedzie, infrastruktura bedzie, sieci serwisowe beda,
    > nawet kosztem wiekszego zuzycia ropy w poczatkowej fazie projektu.

    Problem tkwi w tym, że jeśli ropa się skończy ZANIM te twoje magiczne
    nowe źródła energii powstaną, to potem nie będzie jak do tych nowych
    źródeł się dostać, bo zawsze potrzebna jest jakaś energia na rozruch.

    A ropa jest bardzo skoncentrowanym a przy tym trywialnym do
    wykorzystania i transportu nośnikiem energii.

    > Z atomu, fuzji

    Patrz wyżej.

    > albo spalania galezi z ogrodka,

    Bez urazy, ale w tym konkretnym miejscu wychodzisz na totalnego ignoranta.

    > to akurat jest niewielki
    > problem.

    Przypominasz mi ślepego konia przed Wielką Pardubicką - on też nie
    widział przeszkód ;->

    > No patrz - eksperci siedzacy w branzy od dziesiecioleci nie wiedza, co
    > jest najlepszym pomyslem. W przeciwienstwie do chlopakow z usenetu. ;)

    Bo ci eksperci, serdeńko, wcale nie myślą o tym, by produkować
    najlepsze, najbardziej wydajne produkty. Oni skupiają się, żeby jak
    najwięcej zarobić.

    Jak myślisz - dlaczego żaden samochód nie ma fabrycznego zabezpieczenia
    podwozia przed korozją i drobnymi uszkodzeniami? Pokrycie jakąś masą
    bitumiczną od spodu kosztowałoby grosze... ale groziłoby to zbyt dużą
    trwałością pojazdu i nie mogliby zarobić na sprzedaży kolejnego.

  • 76. Data: 2010-06-03 00:10:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    n...@o...pl pisze:

    > Aaa, jakże się myliłem. Czyli były jakieś warunki, o których zapomniałeś
    > wspomnieć w pierwszym poście ale teraz Ci się cudownie przypomniało. Czyli

    Mądrej głowie dość dwie słowie.

    Niestety nie przypuszczałem, że mam do czynienia z osobnikiem, który -
    jakby mu specjalnie nie ograniczyć kryteriów porównawczych - radośnie
    porównałby ładowność współczesnego motoroweru z ładownością
    przedwojennej ciężarówki (lub vice versa) i wyciągnął kompletnie
    idiotyczne wnioski.

> [...]
    > No to niech już ktoś inny wali głową w mur, bo mi już się znudziło a i łeb
    > trochę zaczyna boleć od tego Twojego, betonowego krętactwa.

    Cóż, jak widać w twoim przypadku myślenie jednak boli.

  • 77. Data: 2010-06-03 00:23:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello kamil,

    [...]

    > Z atomu,

    Wskaż mi choć jedną elektrownię atomową w Polsce... Jedyną, jaką
    próbowano budować zablokowali ekofaszyści jakieś 20 lat temu.

    > fuzji

    Energia z dubeltówki? Trochę jej mało. Nawet jak walniesz z obu luf
    pod rząd. No i ten ołów w amunicji...
    A może tobie chodzi o syntezę jądrową? Co to próbują już ponad pół
    wieku i nic?

    > albo spalania galezi z ogrodka,

    Patrzę na ten ogródek i nijak nie widzę jakies gałęzi do spalenia. A
    już wystarczającej ilości do choćby jednorazowego naładowania
    akumulatora w samochodzie - tym bardziej. A ogródek malutki - jakieś
    12 arów.

    > to akurat jest niewielki problem.

    To jest bardzo poważny problem.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 78. Data: 2010-06-03 03:53:32
    Od: JD <j...@g...com>

    On May 31, 3:14 am, Andrzej Lawa >

    > Dlaczego?

    Dlatego, ze tego chca nabywcy. Taki samochod musi sie sprawdzac w
    eksploatacji w rozwinietym kraju (czyt.: tam gdzie sa klienci na nowe
    i nowatorskie samochody). Owszem, hinduski taksowkarz znalazlby dla
    niego zastowanie ale jego na taki pojazd nie stac.

    Rozwiazaniem przejsciowym (zwlaszcza w biedniejszych krajach) bylyby
    przerobki (tak jak stalo sie u nas z LPG). Montujac male silniki
    elektryczne w tylnich piastach i akumulator (50kg, ~10kWh) w bagazniku
    moznaby uzyskac calkiem praktyczne i efektywne rozwiazanie (naped
    elektryczny wylacznie do jazdy po miescie, spalinowy - poza). Taka
    przerobka musialaby sie jednak zmiescic w ~5kPLN bo tu motywem bylaby
    wylacznie ekonomiczna kalkulacja.

    > Osobiście uważam, że na miasto toczydełka typu Sama Cree byłyby idealne.
    > Prosta, lekka konstrukcja, szybkości więcej jak wystarczające.

    Co w takim razie powiesz na skuter? Tani, wymagany zasieg <20~30km,
    Vmax < 50km. To wrecz idealne zastosowanie dla napedu elektrycznego.
    Ba, nawet niezle sie takie sprzedaja i to bez sztucznych zachet dla
    klientow.

    JD

  • 79. Data: 2010-06-03 09:02:40
    Od: p0li <p...@p...onet.pl>

    O->Dnia 2010-06-03 03:53:32 niejaki JD napisał:
> [...]
    > Vmax < 50km. To wrecz idealne zastosowanie dla napedu elektrycznego.
    > Ba, nawet niezle sie takie sprzedaja i to bez sztucznych zachet dla

    potwierdzam
    zakupłem takowy, używam na codzień, koszt jazdy śmieszny, upierdliwość z
    ładowaniem jak najbardziej akceptowalna, faktor WOW wysoki

    aa - zasięg 45-60km na kwasowo żelowych, trwałość jakies 12-15tys km - była
    wersja z LiPoFe4 ale droższa 3x - za to lżejsza i z zasięgiem ~200km i
    trwałością na 60-80tys km

    wygląda tak:
    http://www.oto.to/gallery/bzyyk

    a co do elektryków - jakoś dało się zrobić ev-1 który parametry 20 lat temu
    miał lepsze niż te dzisiejsze wynalazki producentów - ale pomysł umarł
    dlaczego? no właśnie - polecam film "kto zabił elektryczny samochód"
    nie sądzę żeby coś się do dziś zmieniło w tej kwestii - tą sa tylko ruchy
    pozorowane pod publiczkę (oczywiście bardzo imho)

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 80. Data: 2010-06-03 15:53:22
    Od: "kamil" <k...@s...com>

> [...]
    >
    > Tak z ciekawostek: jak zaczęto budowę elektrowni atomowych, to w cale
    > nie spowodowało zamykania istniejących elektrowni spalających węgiel.

    W tej chwili Francja produkuje prawie 80% potrzebnej energii w elektrowniach
    atomowych i tylko 4% w tradycyjnych weglowych (reszta to rozne zrodla
    odnawialne). Do 2015 polowa z tych weglowych ma byc zamknieta.

    > ...czyli?

    Nie wiem. Algi morskie, wydajniejsze turbiny wodne w oceanach. Rozwiazan
    jest mnostwo, poki co ropa jest ekonomicznie bardziej oplacalna i tyle.

    > Problem tkwi w tym, że jeśli ropa się skończy ZANIM te twoje magiczne
    > nowe źródła energii powstaną, to potem nie będzie jak do tych nowych
    > źródeł się dostać, bo zawsze potrzebna jest jakaś energia na rozruch.

    I wlasnie dlatego wciaz pracuje sie nad roznymi zrodlami. Sa juz cale
    miasteczka zyjace z wiatru czy slonca.

    > Przypominasz mi ślepego konia przed Wielką Pardubicką - on też nie
    > widział przeszkód ;->

    Mhm, tez ten zart w szkole znalem, no i?

    > Bo ci eksperci, serdeńko, wcale nie myślą o tym, by produkować
    > najlepsze, najbardziej wydajne produkty. Oni skupiają się, żeby jak
    > najwięcej zarobić.

    Bo oczywiscie wszyscy powinni pracowac za darmo, laby wyposazac na
    niemieckich wystawkach i biegac w klapkach za hipisami.

    Kazdy projekt musi byc oplacalny, wydawaloby sie, ze to tak oczywista
    oczywistosc, ze nie musze Ci tego tlumaczyc.

> [...]
    > bitumiczną od spodu kosztowałoby grosze... ale groziłoby to zbyt dużą
    > trwałością pojazdu i nie mogliby zarobić na sprzedaży kolejnego.

    Ile znasz samochodow z ostatniego 20-lecia, ktore wyladowaly na zlomowisku
    ze wzgledu na dziury w podlodze, a nie zatarty silnik, padnieta skrzynie
    albo spotkanie z latarnia? Prosze cie, rozmawiajmy powaznie zamiast teorii
    spiskowych dziejow.

    Pozdarwiam
    Kamil