  • 81. Data: 2010-06-03 15:57:22
    Temat: Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialy zasieg160km, jak dzisiejsze!
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "p0li" <p...@p...onet.pl> wrote in message
    news:1hxyr4ld4uvyy.dlg@p0li.z.dialoga...

    > a co do elektryków - jakoś dało się zrobić ev-1 który parametry 20 lat
    > temu
    > miał lepsze niż te dzisiejsze wynalazki producentów - ale pomysł umarł
    > dlaczego? no właśnie - polecam film "kto zabił elektryczny samochód"
    > nie sądzę żeby coś się do dziś zmieniło w tej kwestii - tą sa tylko ruchy
    > pozorowane pod publiczkę (oczywiście bardzo imho)

    Tak, tak, a trzesienie ziemi na Haiti to sprawka amerykanskich urzadzen
    elektromagnetycznych.

    Guzik mial nie zasieg, w stanach do pracy dojezdza sie nieraz po 50km w
    jedna strone, ten samochod w porywach 150 przejezdzal bez klimatyzacji,
    swiatel, radia i ogrzewania wnetrza. Zejdz na ziemie - 20 lat temu bateria
    do telefonu miescila sie w walizce i pozwalala na godzine rozmowy, a ty
    lykasz takie propagandowe filmiki zielonych oszolomow.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 82. Data: 2010-06-03 16:36:36
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "kamil" <k...@s...com> wrote in message
> [...]
    > do telefonu miescila sie w walizce i pozwalala na godzine rozmowy, a ty
    > lykasz takie propagandowe filmiki zielonych oszolomow.

    Chevrolet S-10, Geo Metro Electric, Ford Ecostar, Ford Ranger, Toyota RAV4,
    Honda EV, Crysler EPIC... lista jest dluga. Sporo bylo tych elektrycznych
    samochodow, i to nie tylko w stanach, takze seryjnie produkowanych. Jakims
    cudem zaden sie nie przyjal. Po czesci zapewne dlatego, ze w normalnych
    warunkach trzeba bylo go ladowac dwukrotnie przez kilka godzin, zanim
    dowiozlo sie rodzine do najblizszego centrum handlowego.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 83. Data: 2010-06-03 18:53:08
    Od: p0li <p...@p...onet.pl>

    O->Dnia 2010-06-03 15:57:22 niejaki kamil napisał:
    > "p0li" <p...@p...onet.pl> wrote in message

    > Guzik mial nie zasieg, w stanach do pracy dojezdza sie nieraz po 50km w
    > jedna strone, ten samochod w porywach 150 przejezdzal bez klimatyzacji,

    noo - i to jest mizerny zasięg?
    _20 lat temu_ ?
    na jakim kompie wtedy pracowałeś?
    jakim autem jeździleś/ jeździł twój tata ?
    przy postepie jaki obserwujemy we wszystkich dziedzinac życia dziś powinien
    przejeżdżać 1500km na jednym ładowaniu

    i dziś mamy imiev który 2 osoby przewiezie na odległośc 130 km

    to ja się pytam - gdzie ten postep?
    przez 20 lat zdolano zmniejszyć samochód i skrócić zasięg

    i oczywiście wsztystko jest ok wg ciebie
    no to ja nie mam więcej pytań

    > swiatel, radia i ogrzewania wnetrza. Zejdz na ziemie - 20 lat temu bateria
    > do telefonu miescila sie w walizce i pozwalala na godzine rozmowy, a ty
    > lykasz takie propagandowe filmiki zielonych oszolomow.

    propagande trzeba umiejętnie filtrowac wiadomościami z innych źródeł

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 84. Data: 2010-06-04 11:54:30
    Od: "kamil" <k...@s...com>

> [...]
    > na jakim kompie wtedy pracowałeś?
    > jakim autem jeździleś/ jeździł twój tata ?
    > przy postepie jaki obserwujemy we wszystkich dziedzinac życia dziś

    p0li, zrozum jedno - wczoraj czy 20 lat temu, przecietny amerykanin
    dojezdzal z przedmiesci do pracy dalej, niz ten samochod moglby sie dokulac
    z wlaczona klimatyzacja, swiatlami i radiem.

    > i dziś mamy imiev który 2 osoby przewiezie na odległośc 130 km

    Po czym trzeba go pol nocy ladowac. Swietne na rodzinne wypady weekendowe,
    wyjade w gory w piatek, moze do niedzieli dotre.

    > propagande trzeba umiejętnie filtrowac wiadomościami z innych źródeł

    Wlasnie - ty zamiast filtrowac, zachlysnales sie glupawym filmikiem i tyle

    Pozdarwiam
    Kamil

  • 85. Data: 2010-06-04 12:47:52
    Od: p0li <p...@p...onet.pl>

    O->Dnia 2010-06-04 11:54:30 niejaki kamil napisał:
> [...]
    > dojezdzal z przedmiesci do pracy dalej, niz ten samochod moglby sie dokulac
    > z wlaczona klimatyzacja, swiatlami i radiem.

    akurat przeciętny amerykanin to mnie tak srednio grzeje - świat nie kończy
    się na ameryce - w europie sądze że z parametrami _sprzed 20 lat_ i cena
    fiata punto sprzedawałby się jak świeze bułeczki
    w moich postach chodzi mi o to że przez te 20 lat parametry auta pogorszyły
    się - i o dziwo dotknęło to tylko aut z napędem elektrycznym
    i nie pisze o żadnych spiskach czy żydach, masonach i cyklistach - podaję
    suche fakty do samodzielnego myślenia

    no właśnie - o tym pisałem - gorzej za większe pieniądze po 20 latach
    rozwoju(?)

    > Po czym trzeba go pol nocy ladowac. Swietne na rodzinne wypady weekendowe,
    > wyjade w gory w piatek, moze do niedzieli dotre.

    takie auto ma określony cel - nikt nie kupuje pandy żeby z 5 osobowa
    rodziną zwiedzać w wakacje europę
    do tego służy kamper albo van

    tu gdzie mieszkam (nieduże niemieckie miasteczko) bardzo dobrze to widac -
    ludzie mają przeważnie po 2-3 samochody - jeden wielki, rodzinny
    (przeważnie t2,3,4,5, espace, lub kamper, sedan typu bmw, opel, ford na
    dojazdy do pracy gdzieś dalej i mały typu polo, clio, twingo albo skuter do
    pomykania po miescie

    w dzisiejszej rzeczywistości elektryk ma szanse na zastąpienie tego
    najmniejszego a nie największego
    tylko musi być atrakcyjny cenowo - dzienny zasięg 150km starcza aż nadto -
    moja zona naszym mniejszym robi jakies 300km miesięcznie

    ja żeby posmakować jazdy na bateriach kupilem sobie skuter elektryczny i
    codziennie smiagam do szkoły, sklepu, przedszkola - zasięg realny to 40km i
    starcza mi na 3 dni - potem następuje bardzo "upierdliwy" proces ładowania
    - podpiąć do gniazdka i poczekać 5h
    i to jest zwykła chińszczyzna bez hi-tech-u

    jeśli przez te 20 lat coś by w temacie akku robili - ładowanie trwałoby 10
    minut i starczało na 400km

    > Wlasnie - ty zamiast filtrowac, zachlysnales sie glupawym filmikiem i tyle

    nie tykaj mnie bo się nie znamy
    film posiadam ale nie oglądałem
    zachęcony tematem poszperałem w sieci
    stąd mam wiadomości

    a filmik sobie chętnie obejrzę
    aczkolwiek jak znam zycie to będzie paradokument z gadającymi głowami przez
    połowę filmu

    --
    P0zdrawiam
    p0li p0li(at)poczta.onet.pl

  • 86. Data: 2010-06-06 05:21:39
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > głową - bo przy samochodach elektrycznych pokroju tesli więcej pójdzie
    > ropy na energię na wyprodukowanie tych akumulatorów, niż się jej
    > zaoszczędzi w późniejszej eksploatacji.
    >
    > Pamiętaj, że akumulatory mają ograniczoną trwałość.
    >
    > Pomijam już kwestię tego, skąd weźmiesz energię do naładowania samych
    > akumulatorów.
    >
    > Mały i niezbyt szybki samochodzik miejski byłby w postaci elektrycznej
    > znakomitym pomysłem - ale musiałby to być pojazd czysto utylitarny, bez
    > bajerów i wodotrysków, typu maksymalna prędkość 150km/h.

    Sens w autach drogich jest taki, że tzw. "early adopters" to ludzie którzy
    kupując drogie zabawki finansują postęp techniczny i koszty projektu
    i wdrożenia... Jak już Tesla zarobi kasiorę swoim roadsterem to przyjdzie
    czas na elektrycznego sedana, o którym już się mówi i są jego plany...

    Naprawdę martwisz się na zapas o ludzi, którzy dobrze wiedzą co robią.

  • 87. Data: 2010-06-06 05:24:38
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Bo ci eksperci, serdeńko, wcale nie myślą o tym, by produkować
    > najlepsze, najbardziej wydajne produkty. Oni skupiają się, żeby jak
    > najwięcej zarobić.
    >
    > Jak myślisz - dlaczego żaden samochód nie ma fabrycznego zabezpieczenia
    > podwozia przed korozją i drobnymi uszkodzeniami? Pokrycie jakąś masą
    > bitumiczną od spodu kosztowałoby grosze... ale groziłoby to zbyt dużą
    > trwałością pojazdu i nie mogliby zarobić na sprzedaży kolejnego.

    Nie wiem co Ty sobie tam ubzdurałeś, ale ile znasz ludzi którzy
    wymieniają auta na nowe bo im podwozie przegniło ??
    Większość klientów salonów z nowymi autami wymienia je
    po kilku latach, bo mają kasę i lubią jeździć nowymi...
    Mało kto zajeżdża nowe auto z salonu na śmierć techniczną.
    Typowy zdechlak będzie miał kilku właścicieli zanim trafi na złom.

  • 88. Data: 2010-06-06 05:27:43
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Cały czas nie chwytasz sedna - tesla to rozwiązanie typu "brute force".
    >
    > I Tesla jest klasyfikowana jako supersamochód sportowy.
    >
    > A tytułowe porównanie dotyczyło samochodów popularnych (choćby
    > potencjalnie) do codziennego użytku.
    >
    > Równie dobrze mógłbyś porównywać Forda T z np. Bugatti Veyron - gdzie
    > współczesnym odpowiednikiem Forda T byłaby prędzej Panda (i to ta
    > poprzednia ;) )

    Tesla to nie tylko roadster, ale też i rodzinny sedan:
    http://www.autoblog.com/2009/03/26/tesla-model-s-50-
    000-ev-sedan-seats-seven-300-mile-range-0-6/
    Roadster idzie na rynek jako pierwszy, aby zgarnąć kasę za nowinkę.
    A potem będzie dużo tańszy już samochód rodzinny w drugiej kolejności.

  • 89. Data: 2010-06-06 05:37:30
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kogutek" <k...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > jeżdżenia samochodem inne przyjemności są niedostępne. Z prostego powodu.
    > Mają
    > za mało pomarszczone pod czaszkami. Jeżdżenie samochodem to czynność nudna
    > prosta. Prawo jazdy jest dostępne do większej ilości ludzi niż matura. Z
    > poziomem stanu umysłu wiąże się w sposób prosty przekonanie że samochód
    > jest
    > urządzeniem mającym tylko służyć do przemieszczania się między punktem A a
    > punktem B. Nie istnieje pojęcie frajdy z jazdy. Samochód to narzędzie.

    Ja i wielu innych grupowiczów mamy auta które dają frajdę w czasie jazdy.

    Życzę Ci, abyś kiedyś dożył takiej chwili gdy kupisz sobie lub pożyczysz
    auto
    które da Ci frajdę w czasie jazdy... Wtedy zrozumiesz swój błąd. Na razie
    chcesz
    aby auta którymi jeździsz nie dawały Ci frajdy i wybierasz nudne auta...

> [...]
    > dodać sobie cech jakich nie posiada. Wtedy jazda samochodem nie
    > przeznaczonym
    > dla niego może dawać złudzenie że jest kimś lepszym. Ale to tylko
    > złudzenie.
    > Pewno nie zrozumiałeś. Prawo Jazdy zapewne masz. Zrób teraz maturę. Ale
    > nie
    > uproszczoną. Tylko taką co za trzy błędy w wypracowaniu się nie zdaje. Z
    > matematyką jakiej teraz nie uczą na studiach. Wtedy zrozumiesz do czego
    > służy
    > samochód. I że najlepszy samochód to taki z kierowcą.

    Piszesz jakbyś miał kompleksy gościa z dużym wykształceniem który pracuje
    gdzieś w budżetówce za psie pieniądze - nie stać go na fajne auto więc sobie
    ten brak racjonalizuje jako coś czego nie potrzebuje... Tak też można, ale
    nie
    wmawiaj sobie że coś nie istnieje tylko dlatego że Ty tego nie przeżyłeś...

    Ja jeżdżę autem bez dodawania żadnych cech - fabrycznie wyposażonym
    do dawania frajdy kierowcy... I cieszę się z jego posiadania. A Ty możesz
    zazdrościć tego co Ci brakuje innym :-)

  • 90. Data: 2010-06-06 12:16:10
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 5 Jun 2010 22:21:39 -0500, Pszemol wrote:
> [...]
    >i wdrożenia... Jak już Tesla zarobi kasiorę swoim roadsterem to przyjdzie
    >czas na elektrycznego sedana, o którym już się mówi i są jego plany...

    Mnie sie cos wydaje ze Tesla dlatego robi roadstera, bo ma gotowe
    nadwoze z Elise. Aluminiowe, lekkie.
    a przy okazji odpada wydatek na klime i ogrzewanie :-)

    J.