eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySamochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialy zasieg 160km, jak dzisiejsze!Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialyzasieg160km,jakdzisiejsze!
  • Date: Thu, 03 Jun 2010 00:07:15 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też

    kamil pisze:

    > Diziaj ropy, za 30 lat bedzie te akumulatory produkowac z uzyciem
    > energii atomowej,

    Zasoby uranu też są ograniczone, a jak spróbujesz robić reaktory
    powielające, to zaraz będą ciebie podejrzewać o produkcję bomb.

    Tak z ciekawostek: jak zaczęto budowę elektrowni atomowych, to w cale
    nie spowodowało zamykania istniejących elektrowni spalających węgiel.

    Domyślisz się, dlaczego?

    > fuzji

    Hehehe, zapowiadają tę fuzję od dziesięcioleci i ciągle żopa.

    > czy co jeszcze bedzie akurat pod reka.

    ...czyli?

    > A technologia juz bedzie, infrastruktura bedzie, sieci serwisowe beda,
    > nawet kosztem wiekszego zuzycia ropy w poczatkowej fazie projektu.

    Problem tkwi w tym, że jeśli ropa się skończy ZANIM te twoje magiczne
    nowe źródła energii powstaną, to potem nie będzie jak do tych nowych
    źródeł się dostać, bo zawsze potrzebna jest jakaś energia na rozruch.

    A ropa jest bardzo skoncentrowanym a przy tym trywialnym do
    wykorzystania i transportu nośnikiem energii.

    > Z atomu, fuzji

    Patrz wyżej.

    > albo spalania galezi z ogrodka,

    Bez urazy, ale w tym konkretnym miejscu wychodzisz na totalnego ignoranta.

    > to akurat jest niewielki
    > problem.

    Przypominasz mi ślepego konia przed Wielką Pardubicką - on też nie
    widział przeszkód ;->

    > No patrz - eksperci siedzacy w branzy od dziesiecioleci nie wiedza, co
    > jest najlepszym pomyslem. W przeciwienstwie do chlopakow z usenetu. ;)

    Bo ci eksperci, serdeńko, wcale nie myślą o tym, by produkować
    najlepsze, najbardziej wydajne produkty. Oni skupiają się, żeby jak
    najwięcej zarobić.

    Jak myślisz - dlaczego żaden samochód nie ma fabrycznego zabezpieczenia
    podwozia przed korozją i drobnymi uszkodzeniami? Pokrycie jakąś masą
    bitumiczną od spodu kosztowałoby grosze... ale groziłoby to zbyt dużą
    trwałością pojazdu i nie mogliby zarobić na sprzedaży kolejnego.