eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySamochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialy zasieg 160km, jak dzisiejsze!Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialy zasieg160km, jak dzisiejsze!
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.straub-
    nv.de!newsfeed01.sul.t-online.de!t-online.de!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.n
    ews.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-fo
    r-mail
    Date: Thu, 27 May 2010 15:25:42 +0200
    From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (X11/20100411)
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialy zasieg160km, jak
    dzisiejsze!
    References: <h...@p...onet.pl> <6...@n...onet.pl>
    <4bfcf9c4$1@news.home.net.pl>
    In-Reply-To: <4bfcf9c4$1@news.home.net.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Message-ID: <e...@b...softax.pl>
    Lines: 38
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.18.189.42
    X-Trace: 1274963401 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 17092 83.18.189.42:42198
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2284138
    [ ukryj nagłówki ]

    Andrzej Lawa wrote:
    > n...@o...pl pisze:
    >>> Ciekawy artykuł o samochodach elektrycznych z początku ubiegłego wieku:
    >>> www.theoildrum.com/node/6480
    >> A były takie, które rozpędzały się w 4s. do setki, w sumie do ponad 200km/h. i
    >> miały 400km. zasięgu? Jak dzisiejsze?
    >
    > Które dzisiejsze elektryczne mają taki zasięg?
    >
    > Zresztą właśnie o te przyśpieszenia i prędkości maksymalne chodzi - to
    > bezmyślność, głupota i kompletny kretynizm w ruchu miejskim.
    >
    > Pomijając kwestię zagrożenia - zapotrzebowanie energetyczne choćby na
    > samo utrzymanie prędkości jest zależne od KWADRATU tej prędkości - czyli
    > jadąc "tylko" 2x szybciej zużywasz 4x więcej energii.

    BZDURA PIRAMIDALNA.

    Pominąłeś jeden "drobny" fakt: przy większej prędkości jedziesz krócej.

    Zatem energia zużyta na pokonanie odcinka wcale nie rośnie kwadratowo :)

    Praca (a więc zużycie energii) na pokonanie oporu aerodynamicznego na
    danej trasie rośnie ... liniowo :)

    Zgodnie ze wzorem z kiedyś 7 klasy szkoły podstawowej (dziś pewnie w
    gimnazjum) W = f*S

    A jak weźmiesz pod uwagę niezerowe opory niezwiązane z aerodynamiką to
    efekt większej prędkości jest subliniowy (czyli zgodny z rzeczywistością)


    pzdr
    \SK
    --
    "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
    --
    http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: