-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.straub-
nv.de!newsfeed01.sul.t-online.de!t-online.de!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.n
ews.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-fo
r-mail
Date: Thu, 27 May 2010 15:25:42 +0200
From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (X11/20100411)
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialy zasieg160km, jak
dzisiejsze!
References: <h...@p...onet.pl> <6...@n...onet.pl>
<4bfcf9c4$1@news.home.net.pl>
In-Reply-To: <4bfcf9c4$1@news.home.net.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Message-ID: <e...@b...softax.pl>
Lines: 38
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.18.189.42
X-Trace: 1274963401 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 17092 83.18.189.42:42198
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2284138
[ ukryj nagłówki ]Andrzej Lawa wrote:
> n...@o...pl pisze:
>>> Ciekawy artykuł o samochodach elektrycznych z początku ubiegłego wieku:
>>> www.theoildrum.com/node/6480
>> A były takie, które rozpędzały się w 4s. do setki, w sumie do ponad 200km/h. i
>> miały 400km. zasięgu? Jak dzisiejsze?
>
> Które dzisiejsze elektryczne mają taki zasięg?
>
> Zresztą właśnie o te przyśpieszenia i prędkości maksymalne chodzi - to
> bezmyślność, głupota i kompletny kretynizm w ruchu miejskim.
>
> Pomijając kwestię zagrożenia - zapotrzebowanie energetyczne choćby na
> samo utrzymanie prędkości jest zależne od KWADRATU tej prędkości - czyli
> jadąc "tylko" 2x szybciej zużywasz 4x więcej energii.
BZDURA PIRAMIDALNA.
Pominąłeś jeden "drobny" fakt: przy większej prędkości jedziesz krócej.
Zatem energia zużyta na pokonanie odcinka wcale nie rośnie kwadratowo :)
Praca (a więc zużycie energii) na pokonanie oporu aerodynamicznego na
danej trasie rośnie ... liniowo :)
Zgodnie ze wzorem z kiedyś 7 klasy szkoły podstawowej (dziś pewnie w
gimnazjum) W = f*S
A jak weźmiesz pod uwagę niezerowe opory niezwiązane z aerodynamiką to
efekt większej prędkości jest subliniowy (czyli zgodny z rzeczywistością)
pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
Następne wpisy z tego wątku
- 27.05.10 15:55 n...@o...pl
- 27.05.10 15:59 n...@o...pl
- 27.05.10 18:52 BartekK
- 27.05.10 21:20 pebro
- 28.05.10 10:10 BartekK
- 28.05.10 13:50 .Peeter
- 28.05.10 22:52 kogutek
- 28.05.10 23:03 Robert Rędziak
- 29.05.10 11:14 JD
- 29.05.10 12:42 JD
- 29.05.10 12:57 Sebastian Biały
- 29.05.10 13:16 BartekK
- 29.05.10 15:26 Michał
- 29.05.10 21:08 RoMan Mandziejewicz
- 29.05.10 23:39 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
Najnowsze wątki
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-21 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-02-21 Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Kula w łeb
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-21 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-21 Pawel S
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager (Usługi HR) <=
- 2025-02-21 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-21 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-21 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-21 Warszawa => Administrator Systemów Windows IT <=
- 2025-02-21 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=