eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySamochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialy zasieg 160km, jak dzisiejsze!Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialy zasieg160km, jak dzisiejsze!
  • Date: Thu, 27 May 2010 08:45:16 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (X11/20100302)
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Samochody elektryczne z lat 1905-1920... też mialy zasieg160km, jak
    dzisiejsze!
    References: <h...@p...onet.pl> <6...@n...onet.pl>
    <4bfcf9c4$1@news.home.net.pl> <htjbnh$s6q$1@news.onet.pl>
    In-Reply-To: <htjbnh$s6q$1@news.onet.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    NNTP-Posting-Host: 94.40.70.190
    Message-ID: <4bfe14f9$1@news.home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1274942713 94.40.70.190 (27 May 2010 08:45:13 +0200)
    Organization: home.pl news server
    Lines: 45
    X-Authenticated-User: alawa.post
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net
    .pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2284017
    [ ukryj nagłówki ]

    mleko pisze:

    >> Zresztą właśnie o te przyśpieszenia i prędkości maksymalne chodzi - to
    >> bezmyślność, głupota i kompletny kretynizm w ruchu miejskim.
    >
    > Nie wiem, czy dobrze kojarze, ale chyba jezdzisz jakims moto? Ile ma do
    > setki i jaki V-maks. ?

    Ma ćwierćlitrowy silnik, przyśpieszenie lepsze od większości samochodów
    ale nie dzięki mocy a dzięki dużo niższej masie i przekładni v-matic, a
    prędkości maksymalnej nie testowałem, aczkolwiek ze względów
    bezpieczeństwa (inaczej debile w samochodach ciągle wyprzedzają) zwykle
    jeżdżę 80-90. I mam zużycie paliwa 3,5l/100km. Pokaż mi samochód, który
    w mieście tyle spali ;->

    Aczkolwiek z przyczyn niezależnych ode mnie byłem niedawno zmuszony
    przesiąść się na samochód. Niestety takiego jakbym chciał (2-osobowy,
    elektryczny, z prędkością podróżną w okolicach 60km/h) nie ma w masowej
    produkcji ani użyciu, więc istniejące takie pojazdy są poza moim
    zasięgiem cenowym (używek praktycznie nie ma, a nowe można kupić za
    jakieś 80 tysięcy, bo to produkcja detaliczna...) - dlatego też kupiłem
    małego dizelka 1,5l i w cyklu mieszanym (pół na pół trasy i miasta) mam
    zużycie paliwa aż 5,25l/100km - m.in. dlatego, że jest 2x większy, niż
    potrzebuję do codziennych dojazdów.

    >> Problem w tkwi w tym, że ludzie jako ogół to idioci - samochód nie jest
    >> narzędziem, tylko symbolem statusu i gadżetem do podbudowywania własnego
    >> zakompleksionego ego.
    >
    > Zajebiste :) Rozumiem, ze nalezy albo zakazac samochodow,a skupic sie na
    > komunikacji zbiorowej, albo nakazac jezdzic tylko jednym modelem,
    > zatwierdzonym odgornie, przez odpowiednia komisje.Wowczas nie bedzie
    > idiotow? Kolor bedzie sobie mozna wybrac?

    Sęk w tym, że gdyby nie było idiotów, żadne nakazy i zakazy tego typu
    nie byłyby potrzebne - ludzie, jeśliby kupowali jakiś pojazd, to
    dokonywaliby wyboru czysto utylitarnego. Elektryczne wozidełka w stylu
    elektrycznej wersji SMARTa czy trójkołowego Cree stałyby normą, a nie
    wyjątkiem. Jakbym mógł kupić Cree za 4-5 tysięcy, to w ogóle bym nie
    szukał "normalnego" samochodu.

    > Czy ktos ktos tu pisal o kompleksach?

    Tak. I o idiotach. Którzy bez nakazów i zakazów wolą kupować zamiast
    czysto utylitarnego pojazdu jakiś kretyński "symbol statusu".

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: