    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Samochody elektryczne uzdrawiają ludzi :-)
    Date: Wed, 22 Feb 2023 12:58:18 +0100

    On Mon, 20 Feb 2023 21:00:01 -0000 (UTC), Jacek wrote:

    > Myśl sobie o czym chcesz, ale udowodniłem ci co najmniej niedbałość sądów
    > o ile nie wprost tendencyjność.

    Dziadki nie takie znów strachliwe.
    Niektorzy sie np szczepic nie chcą.

    > A co, uważasz że nie?

    Uważam, ze tak. Się zaraziła. Wiec czy te wczesniejsze srodki cos
    dały?

    Choc sam prawdopododbnie sie zaraziłem dopiero po drugiej szczepionce.
    Ciekawe - raczej nie zmieniłem zwyczajów - wiec albo to zarazenie
    wczesniej nie było takie łatwe, albo trafiłem na wyjątkowo zaraźliwego
    omikrona ...

    > Wyszczepienie pi razy oko to 50% populacji Polski,

    Obecnie chyba więcej.

    > reszta się uodporniła przechorowywując lub bezobjawowo. Przynajmniej takie
    > osądy się dziś słyszy wśród epidemiologów.

    I wydają się sensowne.
    Wiec rzeczywista smiertelnosc znacznie nizsza o od oficjalnej,
    też wydaje sie sensowna.

    > W końcu dziś, mimo kolejnych mutacji wirusa, chorują w Polsce dziesiątki
    > ludzi a nie dziesiątki tysięcy. Jeśli nie jest to skutek uodpornienia się
    > populacji to może mi powiesz czego?

    Braku testów.
    Od 1.04.2022 znikly bezpłatne testy, to teraz nawet nie wiesz, ilu
    jest zakażonych.
    Wczesniej tez nie wiedziałes dokładnie, ale szerokie testowanie
    pozwala wychwycic duzo przypadkow.
    A dzis, jak pójdziesz z objawami "grypy" do przychodni, to przetestują
    profilaktycznie, czy dopiero za tydzien, jak leczenie nie pomoże?.

    Ale fakt - przy okazji oznacza to, ze Covid juz nie jest taki grozny.
    Czy to dzięki nowym mutacjom, czy dzieki odpornosci nabytej i
    szczepionkowej, czy dzieki wyginięciu osobnikow nadwrazliwych ...
    moze wszystko po trochu.

    P.S. Tegoroczna grypa jakas wredna, slyszę od znajomych.
    Taka mutacja, czy skutek Covid, a moze skutek szczepionki na Covid ?

    PPS. dawniej mowiono, ze wirusy stale mutują, i im wiecej chorych,
    tym wiecej/szybsza mutacja. Wiec cieszyc sie z omikrona, czy martwic?

    J.