  • Data: 2023-02-20 13:32:39
    Temat: Re: Samochody elektryczne uzdrawiają ludzi :-)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 20 Feb 2023 08:14:06 +0100, Cavallino wrote:

    > Tzn. w co konkretnie?
    > Bo to że covid we wczesnych wersjach zabijał na potęgę, jako że
    > organizmy źle reagowały na nowy nieznany wirus, to chyba każdy rozsądny
    > wierzy.

    Nie bardzo.
    Dane mówiły o smiertelnosci rzedu 1%.
    Duzo to, mało ... jakby tak wszyscy w kraju zapadli, to 380 tys ofiar.
    Ze starosci umiera jakby ciut wiecej.

    https://www.miasta.pl/aktualnosci/polska-2021-najwyz
    sza-smiertelnosc-po-1945-r-najwyzsza-smiertelnosc-w-
    europie

    "Liczba zgonów w 2021 roku przekroczyła o blisko 154 tys.
    średnioroczną wartość z ostatnich 50 lat (519,5 tys. do 366 tys.), "

    jest to jakas informacja, ale wolalby smiertelnosc z ostatnich 5 lat,
    a nie do prehistorii sięgac. 38 mln o sredniej dlugosci zycia 78 lat
    daje 480 tys rocznie.

    "W 2021 roku zmarło 519 517 osób - wzrost liczby zgonów w stosunku do
    2020 r. wyniósł ponad 42 tys. "

    I to by sie zgadzało.

    "Szczególnie krytyczne okazały się tygodnie przypadające na dni od 29
    marca do 11 kwietnia (tj. 13 i 14 tydzień roku) oraz od 6 do 19
    grudnia (tj. 49 i 50 tydzień roku), w których odnotowano po blisko 14
    tys. zgonów. Średnia tygodniowa w 2021 r. wyniosła blisko 10 tys.,
    natomiast w 2020 r.- nieco ponad 9 tys. zgonów [w poprzednich 10
    latach było to średnio mniej niż 8 tys.]"

    I to są jakies dane, pokrywające sie z doniesieniami z innych panstw
    i miast o chwilowym przeciązeniu grabarzy.

    Przy czym ... czy to ofiary wirusa, czy np niewydajnego systemu,
    gdzie czlowiek z zawałem serca nie moze sie doczekac karetki, ktora
    czeka pod szpitalem nie wiadomo na co ... albo karetka dojechala,
    do szpitala zawiezli, ale test mu wyszedl pozytywny, wiec trafil na
    oddzal kowidowy.

    Kto wie, czy mama by mi sie nie przekrecila, gdyby zachorowała na
    serce rok pózniej.

    > W to, że szczepionki potrafiły zmienić zabijanie w możliwość
    > przechorowania również j.w.

    Tez nie całkiem. To ujawnili, a w zasadzie nagłosnili posłowie
    Konfederacji, ale byly takie czasy, gdy akurat w kraju połowa była
    zaszczepionych, a połowa nie, a jak patrzyles w statystyki ofiar
    Covid, to liczba zgonów wsród zaszczepionych, to była tak z grubsza
    połowa sposrod tych niezaszczepionych.
    A liczby zachorowan jakby takie same
    Te dane nadal gdzies są w tweetach MZ, bo przeciez innej formy
    PiS nie uznaje, tylko odgrzebac musisz sam.

    Dopiero jakas głębsza analiza ujawnia, ze np w gronie 40-50 latkow,
    szczepienie jakby znacznie lepiej chroniło przed zgonem.

    > A w to, że ten wirus już znany i bardziej łagodny (omikron) daje się
    > przechodzić jak cięższe przeziębienie, więc w rezultacie stał się
    > niegroźny dla populacji, też jest oczywiste.

    Jakos tak.
    Ale gdzies tam po pierwszym roku trwania epidemi zrobiono losowe
    badania w zachodniopomorskim, i wyszlo, ze 20% ludzi ma przeciwciala.
    Musieli sie z wirusem spotkac wczesniej.
    I nawet nie zauwazyli.

    > I tak jak byłem gorącym przeciwnikiem lockdownu, który miał więcej
    > negatywów, niż pozytywów, tak rozumiem, dlaczego to robiono.
    > Bo nie było inne sposobu, żeby "coś zrobić" (leczyć się nie dało,
    > szczepić też nie, a ludzie umierali).

    Nasz polski lockdown był IMO za wczesnie - za mało wirusa w Polsce
    było. I moze troche za dlugi i za mocny - ale i tak słabszy niz paru
    innych krajach. No i trzeba przyznac, ze na początku, to nie bardzo
    bylo wiadomo, na ile ten wirus grozny - wiec lepiej dmuchac na zimne.

    No i swiatowej epidemii sie lockdownem nie pokona - wiec nie wiem
    na co nasz rzad liczyl, ale opożnienie fali epidemii, tak, zeby
    respiratorow w szpitalach nie zabrakło, to bardzo cenne.

    > Więc pod publiczkę "coś zrobiono".
    > A czy z tego tytułu umarło mniej ludzi, niż by umarło bez niego - nie
    > wiadomo.

    Byly takie tygodnie, gdy umierało ok 2000 ludzi dziennie. A srednia
    wczesniejsza to ok 1000. I wtedy raportowano ok 500 ofiar Covid
    dziennie.

    Reszte sam sobie wyjasnij - pozostale nadmiarowe 500 to ofiary zle
    diagnozowanego Covid, czy zapasci leczenia na inne choroby?

    > Bo na pewno oszczędzono część potencjalnych ofiar covidu, a przy okazji
    > grypy i innych wirusopochodnych.

    No wlasnie widzisz ... tak niekonieczne.
    Za https://covid19.who.int/

    W UK do powiedzmy 31.05.2021 bylo 4.6 mln zachorowan i 129 tys ofiar.
    do 30.01.2023 24.3 mln zachorowań i 205 tys zmarlych.

    W Hiszpanii odpowiednio 3.7 mln, 82 tys, 13.7 mln, 118 tys.

    W Polsce 2.9 mln, 74 tys, 6.3mln, 118 tys.

    A teraz przelicz sobie to na milion mieszkanców, szczególnie pierwszą
    datę, i przypomnij jak Johnson zareagował początkowo na pandemie.

    Data 31.05.2021 dlatego, ze to po kolejnej fali zachorowan,
    szczepionka w początkowej fazie dystrybucji, omikrona jeszcze nie ma

    Dal cos lockdown?

    > Ale też poświęcono tych, którzy nie mogli się leczyć na inne choroby,
    > albo pracować, a w efekcie zbankrutowali i strzelili samobója.

    A nie wiem czy tak duzo samobójstw bylo.
    Podobno wsrod młodziezy ...

    > I te w/w negatywne skutki lockdownu będą pokutować jeszcze przez wiele
    > lat niestety.

    A niby gospodarka powinna dac sie szybko wrocic do normy.

    Gorzej z ZUS - nowi emeryci dostają teraz za duże swiadczenia :-)

    J.