  • Data: 2023-02-20 20:12:35
    Temat: Re: Samochody elektryczne uzdrawiają ludzi :-)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 20 Feb 2023 14:03:15 +0100, Cavallino wrote:

    > Ale oni nie przestaliby umierać z innych powodów.
    > Te 1% to byłaby DODATKOWA śmiertelność.

    Owszem.

    > Cholernie dużo, zwłaszcza PR-owo.

    Zalezy jak spojrzec.
    Ludzkosci to w zasadzie nie zagraża.
    Ot, mocniejsza grypa :-)

    PR- istotnie kiepsko.

    A juz bardzo kiepsko, jak respiratorow brakuje, i trzeba decydowac,
    komu damy szanse, a komu nie ...

    > A do tego najpierw zajęliby szpitale, więc nie dałoby się uratować tych,
    > którzy byliby do uratowania - mogłoby się podwoić.

    Owszem, ale szpitale mamy, i jesli nie bylby to jakis zmasowany atak
    to moze by dały rade pomiescic.

    W Londynie zrobiono tymczasowy szpital na 500 respiratorów.
    Z opcją rozbudowy do 4 tys łózek.

    Szpital mial ... 18 pacjentow.
    No - teraz czytam, ze 54.

    https://en.wikipedia.org/wiki/NHS_Nightingale_Hospit
    al_London

    > Procentowo?
    > Czyli duży postęp.

    No wlasnie taki nieduzy.
    Miala miec szczepionka 95% skutecznosc, i to przed "zachorowaniem",
    a tu wychodzi, ze ma 50% skutecznosc ochrony przed zgonem.

    > Już nie wpominając o tym czy ci zaszczepienie zdążyli odporność nabyć
    > jeszcze przed zachorowaniem...

    To chyba bez znaczenia, jak zgony liczymy.

    > Nigdy nie było mowy, że zabije 100% zarażonych.

    no ale 1% ... jakos nieduzo :-)

    > Albo że nawet tyle zachoruje.

    łatwo rozprzestrzeniajacy sie wirus.

    Az przyszła odmiana omikron, i pokazala co potrafi.

    > Że nie będą pyszczyć, iż przez nich ludzie umierają.

    Jest to jakas wersja.

    > Jeśli się nie zabije gospodarki to tak.

    Ale co gospodarka powie, jak jej np 2/3 klientów odpadnie ...

    > Tym którzy stracili oszczędności życia na upadku firm, to już nic nie
    > pomoże.

    Niby byly jakies tarcze, ale widac na szybko.

    Ktos wie, jak to np galeriach handlowych było?
    Covid nie covid - czynsz placic trzeba, czy galeria zamknieta przez
    przepis prawny, nie nadaje sie do handlu ... to nie trzeba ?

    J.