  • Data: 2023-02-20 17:09:06
    Temat: Re: Samochody elektryczne uzdrawiają ludzi :-)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 20 Feb 2023 16:17:03 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > W Polsce 2.18% tych z pozytywnym testem. Nieznana liczba ludzi
    > nietestowanych, którym nie można było przypisać covidowego ICD.

    No wlasnie.
    W pewnym okresie wielu nie testowano, wiec te 2% to zawyzone.
    Wielu przechodziło bezobjawowo, to tez nie byli testowani.

    Ciekawe czy mozna załozyc, ze kazdy obywatel juz sie z wirusem
    zetknąl.

    > Ale umarło więcej.
    >
    > [... mnóstwo pieprzenia ...]
    >
    > Krótko: lockdown w Polsce był wiosną i latem 2020 roku. W efekcie
    > ominęła nas pierwsza fala, która nieźle przejechała się po Włoszech i
    > Szwecji, gdzie totalnie olewano wszystko.

    Tylko widzisz ... kto nie zmarl w pierwszej fali, ten zmarl w drugiej,
    trzeciej, czwartej ... bo kto byl nadwrazliwy na covida, temu smierc
    pisana była ?

    Tylko tak ... Wlochy w pierwszej fali, do powiedzmy 29.06.2020
    odnotowały 34 tys zgonów. Przy czym o ile pamietam, to Włochy były
    zatakowane jakos wczesnie, i głownie w Lombardii. I zaczeli ostry
    lockdown.

    Szwecja w tym samym czasie miala 5500.
    Wlochy maja 60mln mieszkancow, Szwecja 10 - nawet pasuje.

    Norwegia nie wiem co tam robiła, ale w pierwszej fali mieli raptem 260
    zgonów, w drugiej tez niewiele ... to ich dobilo w 2022.

    https://covid19.who.int/region/euro/country/no

    Ciekawe, czy to rzeczywiste zgony na Covid, czy po prostu ogólne,
    ale w dobie omikrona co drugi pacjent jest kowidowy.

    > Jesienią 2020 roku wypuszczono dzieciaki do szkół, w efekcie mieliśmy

    A wczesniej wypuszczono rodaków na zagraniczne wakacje i przywiezli
    :-)

    > bardzo silną II falę, która nie wygasła i połączyła się z wiosenną,
    > najbardziej śmiertelną w 2021.

    Szwedzi tez mieli dwie fale, ale inne.
    Co kraj to obyczaj, czasem co prowincja to inaczej

    Gdzies tam jeszcze Belgowie narzekali, ze Holendrzy to fleje i nie
    chcą sie zamykac ... a Covid ich dopadl mocniej niz Holandie.

    Portugalia sie trzymala w 2020, to ich dopadlo w 2021.

    > Ale ta przynajmniej wygasła w lecie.
    > A potem już były szczepienia, które uspokoiły to szaleństwo.
    >
    > Mnóstwo statystyki masz tu: https://www.worldometers.info/coronavirus/country/po
    land/

    Ja czasem jeszcze patrze na
    https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps/

    To jest smiertelnosc ogółem. I jak sie przesunie wskazniki od 2017,
    to np widac, ze Belgie Covid atakował mocno, a Cypr, Finlandie czy
    Estonię wcale.

    Danie tez słabiutko, gorsza była jakas grypa z 2018.

    Nas tam niestety nie ma, trzeba zaimportowac dane z innych zródel.

    Albo zobacz np Anglie, Walie, Szkocje i dwie Irlandie ..

    J.