eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySamochod na sprezone powietrzeRe: Samochod na sprezone powietrze
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Samochod na sprezone powietrze
    Date: Sun, 07 Nov 2010 11:53:22 +0100
    Organization: -
    Lines: 54
    Message-ID: <g...@4...com>
    References: <v...@n...yarross.net.pl>
    <0...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1289127192 3695 82.143.187.50 (7 Nov 2010 10:53:12 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 7 Nov 2010 10:53:12 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2323945
    [ ukryj nagłówki ]

    On Sun, 07 Nov 2010 04:54:22 +0100, kogutek wrote:
    >Przy laminowaniu nie ma żadnych barier związanych z kształtem.

    Ale jest przy zbiornikach cisnieniowych. Musza byc kule, walce,
    stozki, toroidy .. nie moze byc plaskich scianek

    >Ale z drugiej strony jak jedna firma w przetargu
    >wystawiła cenę 1 kilograma ciekłego powietrza w cenie 50 groszy ( szukałem
    >specjalnie w necie ile kosztuje powietrze i znalazłem orzeczenie sądu
    >arbitrażowego i tam byłą taka cena). 1,5 litra ciekłego powietrza to 10m3
    >powietrza wokół Ciebie. Takie informacje są w necie. Sporo energii można

    Raczej 1m^3

    >zmagazynować w ciekłym powietrzu i sprzedając go po 50 groszy za kilogram
    >jeszcze zarobić. Problem polega na odzyskaniu energii. Ale to problem
    >techniczny.

    I energetyczny - trzeba dodac troche energii do zbiornika.
    Upalnym latem to nie problem, ale juz pozna jesienia zaczyna sie
    oblodzenie. A jezdzic ma przeciez nawet przy -20 ..

    >Jak by zrobili przyzwoity miejski samochodzik o zasięgu nie 1000
    >kilometrów a 40. I jak by cena nie była taka jak by go na księżycu robili. To
    >schodził by jak ciepłe bułeczki.

    Niekoniecznie - bo to jednak bedzie raczej drugi pojazd w rodzinie.
    Pierwszy musi byc "normalny". Aczkolwiek znajomi mieszkaja poza
    miastem i takie cos by chetnie kupili. Tylko woleliby 50km zasiegu.

    >Silnik prosty w konstrukcji.

    Chyba wcale nie tak prosty, jesli ma miec wysoka sprawnosc.

    >Jak nie napędza to nie zużywa nośnika energii.

    Ale tez nie grzeje. Czyli znow - samochod na cieple kraje.

    >Ale nie zrobią takiego autka.

    No to zrob sam, skoro uwazasz ze tak swietnie sie bedzie sprzedawac
    :-)

    >Pamiętam jeden opis sprzed lat. Saab zrobił do samochodu silnik parowy. Czas
    >potrzebny do wystartowania poniżej minuty. Moc 280 koni. Maksymalny moment
    >obrotowy od zera obrotów. Sprawność ponad 50%. Miał wadę. Prawie nic w nim nie
    >było. Tani w produkcji znaczy się.

    No i co - z tego powodu go nie robili ?
    Czy jednak jak sie popatrzylo dokladniej, to sie okazal byc kiepski.


    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: