-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
s.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!feeder3.cambriumusenet.nl!feed.tweakn
ews.nl!209.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsf
eed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!ne
ws.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Thu, 23 Dec 2010 22:10:10 +0100
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
Thunderbird/3.1.7
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Samochod elektryczny
References: <4d129c6a$0$2486$65785112@news.neostrada.pl>
<2...@n...onet.pl>
In-Reply-To: <2...@n...onet.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 70
Message-ID: <4d13bab0$0$2493$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.23.197.245
X-Trace: 1293138608 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2493 83.23.197.245:7503
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2337199
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-12-23 04:18, kogutek pisze:
>> I będziesz się woził Cinquecento którym wyjdziesz na zero po
>> przejechaniu kilkuset tysięcy kilometrów, po drodze rozwiązując zestaw
>> problemów o których nawet nie śniło się użytkownikom pojazdów seryjnych :)
>
>>
>
> Bez przesady. Gdzie widzisz problemy w cienkim? Ja widze jeden. Trzeba gdzies
> upchnac akumulatory.
Wszystko zależy czy wystarczy zrobione byle jak, czy żeby miało ręce i nogi.
Tu nie chodzi o to będzie cienki czy nie cienki.
Robiąc takie rzeczy pewnie zdąży docenić wszystkich tych którzy w
biurach projektowych robią prototypy i dopracowują je. Bo to będzie ta
sama robota.
Tak z pominiętych szczegółów:
Przy zmianie masy i jej rozkładu przód/tył przydałoby się zrobić
zawieszenie i układ rozdziału siły hamowania tak żeby było dobrze.
Do tego trzeba rozwiązać kwestie sterowania mocą, ładowania i
rozładowywania tych akumulatorów tak żeby nie skrócić im życia, a z
drugiej strony żeby to się żwawo poruszało.
Trzeba rozwiązać zasilanie 12V reszty samochodu, zrobić wspomaganie
hamulców, ogrzewanie, sterowanie. I to tak żeby było bezawaryjne, nie
wibrowało np. przy 47km/h itp. itd.
Oczywiście sprawa fajna żeby się tym wszystkim bawić.
Natomiast moim zdaniem nie uda się tak, że siądzie, pomyśli, wymyśli,
zrobi i przejedzie 200.000km tylko podpinając to do ściany na ładowanie.
Tych pierdół trochę będzie.
Każda z osobna pewnie ani specjalnie droga, ani skomplikowana. Ale
przebijając się przez to wszystko samemu nie ma szans na to żeby projekt
jeszcze na siebie zarabiał.
A olewając problemy, to się nie będzie nadawało do użycia tylko będzie
wózkiem widłowym z nadwoziem z CC :)
Nawet w zwykłym tuningu samochodu (no może poza jakimś prostym
chip-tuningiem) każdy wie, że najtańszy sposób na poprawianie samochodu,
to sprzedać ten co się ma i kupić sobie lepszy seryjny.
I jak ktoś chce robić elektryka dla własnej zabawy i wiedzy to
oczywiście można się tym bawić.
Ale jak się chce oszczędzać nim pieniądze, to IMO jedyna szansa na to -
kupić seryjny samochód elektryczny i tym jeździć.
Wtedy można przewidzieć ile to będzie kosztowało i mieć względną pewność
że to będzie w miarę dobrze działać.
> Do mocowania silnika elektrycznego mozna albo odciac od
> starego silnika kawalek bloku, albo dorobic onne mocowanie. Sprzeglo ja bym
> zostawil. Mniejsze obciazenie akumulatoro przy ruszaniu by bylo jak by uzywac
> skrzyni biegow.
Ale to jest dużo niepotrzebnych kilogramów.
W to miejsce lepiej zastosować elektryczny soft-start.
I tak będzie tam musiał być jakiś układ regulacyjny zasilanie, więc
ograniczenie prądu przy starcie to już elektryka. W dzisiejszych czasach
w zasadzie oprogramowanie.
W seryjnych elektrykach sobie radzą bez skrzyni, więc się da.
A zamiast dyferencjału raczej pomyślałbym o dwóch mniejszych silnikach.
Elektryczne dobrze się skalują. W ramach bajeru można nawet pomyśleć o
czterech silnikach :)
Następne wpisy z tego wątku
- 25.12.10 17:20 RadekNet
- 25.12.10 18:35 MarcinJM
- 25.12.10 19:49 kogutek
- 25.12.10 23:53 Jaroslaw Berezowski
- 26.12.10 20:37 Lisciasty
- 26.12.10 21:20 WS
- 27.12.10 07:07 Lisciasty
- 27.12.10 16:18 Jaroslaw Berezowski
- 27.12.10 16:19 Jaroslaw Berezowski
- 27.12.10 17:34 WS
- 27.12.10 20:29 Jaroslaw Berezowski
- 28.12.10 00:01 WS
- 30.12.10 18:16 RadekNet
Najnowsze wątki z tej grupy
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
Najnowsze wątki
- 2024-12-02 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-02 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-02 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-12-02 Kraków => Software .Net Developer <=
- 2024-12-02 Wrocław => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-02 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-12-02 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-02 Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- 2024-12-02 Usiłowanie zabójstwa
- 2024-12-01 Rambo 2024. Co z radio-stopem
- 2024-12-01 Pijani kierowcy
- 2024-12-01 "Chciałem zamówić kurs tym"
- 2024-11-30 Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- 2024-11-30 Łódź => Technical Artist <=
- 2024-11-30 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=