  • Data: 2010-12-27 17:34:10
    Temat: Re: Samochod elektryczny
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 27 Gru, 16:18, Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl> wrote:
    > Dnia Sun, 26 Dec 2010 12:20:05 -0800, WS napisał(a):

    > Hmm 80% to maja pasowe przekladnie CVT.
    > Te liczby sa z ksiazki Brandta "Build your own electric car", i nie
    > odbiegaj od tego co wiem z innych zrodel. Zwroc tez uwage, ze 1. Silniki
    > elektryczne lagodniej obchodza sie z przekladniami, 2. Mowa o zmianie
    > oleju na niskolepkosciowy, 3. Dawca ma za soba min. kilkadziesiat kkm i
    > dotarte mechanizmy.

    To jest sprawnosc samej przekladni, czy calego ukladu przeniesienia
    napedu?

    Znalazlem wykres mojej astry ( tego typu:
    http://www.ttc.pl/wykresy/chiptuning_wykresy_seat.ht
    )

    Wyniki u mnie (jak widac nie do konca pamietalem...):
    Po kolei od gory w tabelce
    PNorm 91KM
    PEng 89KM
    PWheel 66,9KM
    PDrag 22,3KM

    czyli wyszlo 22,3/91 = 24% , ale to jest strata na calym przeniesieniu
    napedu (dla mocy maksymalnej) - od lozysk w kolach, przez przeguby ,
    dyfer, skrzynie...

    Astra F '97 1.6 16V , pomiar w styczniu 2003, przebieg wtedy okolo
    100tys.

    WS