  • Data: 2010-12-26 21:20:05
    Temat: Re: Samochod elektryczny
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 25 Gru, 23:53, Jaroslaw Berezowski
    > Sprawnosci skrzyni, po wymianie oleju na taki o mniejszej lepkosci to
    > typowo 95-96% razem z dyfrem.

    Nie pamietam juz dokladnie, ale znajomy robil mi test astry z
    silnikiem X16XEL na hamowni obciazeniowej maha, mierzy sie tam moc/
    moment na kolach na 4 biegu krecac do odciecia, nastepnie wciskajac
    sprzeglo( czy tez wrzucajac luz?)szacuje sie moc tracona na
    przeniesieniu napedu... wyszlo na wydruku prawie 100KM na wale max,
    strata na przeniesieniu ponad 20% (i twierdzil, ze calkiem dobra
    skrzynia, bo to MALO!)

    Jak znajde jeszcze ten wykres, to moge wrzucic, ale w necie zapewne sa
    setki takich...

    Sprzeglo, o ile nie masz silnika z kontrola
    > wzbudzenia, sie przydaje, bo dwa biegi wtedy sa potrzebne.

    Ja bym zostawil sprzeglo jako zabezpieczenie na wypadek awarii (np.
    gdy regulator wlaczy full moc na silnik)

    WS