  • Data: 2019-05-28 16:50:08
    Temat: Re: Samo zło :-)
    Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 28.05.2019 16:27, Zenek Kapelinder pisze:

    > Byl czas ze duzo korzystalem z weksli. Bylo to korzystne dla mnie i dla moich
    kontrahentow. Na kilkaset wystawionych do notariusza trafily trzy. Dwa zostaly
    zaplacone jeden niestety dla mnie nie. Korzystale rowniez z weksli o ktorych pewno
    tylko jeszcze Liwiusz moglby cos powiedziec. Byly to weksle trasowane. Duzym
    ulatwieniem dla mnie bylo zaplacenie za towar nie majac pieniedzy. W zwiazku z ww
    musialem poznac obowiazujace w tej materii przepisy. Bylo to ~30 lat temu i moglo sie
    cos zmienic. Przed chwila sprawdzilem. W 2007 zmieniono cos w prawie wekslowym i
    zniesiono oplate skarbowa od kwoty na wekslu. Masz racje, nie ma w tej chwili oplaty
    skarbowej za weksel. Poza tym chyba nic wiecej sie nie zmienilo.

    - Jest tak: Friedmann ma weksel Szapira z żyrem Glassa, rewindykator jest
    Barmsztajn... On daje dwadzieścia procent, franko loco towar jest u Lutmana, tylko
    ten towar jest zajęty przez Honigmanna z powodu weksel Reuberga. Za ten weksel
    Reuberga można dostać gwarancję od jego teścia Rozencwajga, tylko on jest
    przepisany na Rozencwajgową, a Rozencwajgowa jest chora...
    - A co jej jest?
    - Co by i nie było, to my dziedziczymy dwadzieścia procent, tylko Lutmann musi
    mieć pewność, że Honigmann go wypuści, oczywiście, jeżeli Rozencwajgowa jeszcze
    dziś się przeniesie na łono Abrahama, to Malwina Fajnsztajn nie ma nic przeciwko,
    tylko Lipszyc musi dostać pięćset dolarów...
    - Cooo?
    - Nie gotówką, tylko połowę, na resztę zwolnienie od protestu. Jassne?
    - Oczywiście, że rozumiem.
    - No!

    ("Sęk")