  • 11. Data: 2009-04-06 14:53:44
    Temat: Re: Są tu jacyś posiadacze LX3?
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    j...@a...at wrote:

    > zaden aparat nie ma takiej dynamiki zeby zarejestrowac glebokie cienie
    > i jasne niebo na jednej fotce.

    Ależ Super-CCD ma.
    I Foveon podobno też, ale o tym przekonam się za jakiś miesiąc.

  • 12. Data: 2009-04-07 07:01:57
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > zaden aparat nie ma takiej dynamiki zeby zarejestrowac glebokie cienie
    > i jasne niebo na jednej fotce.

    Inaczej: Ixus II, S1/S2 IS, G3 dawały radę. O 5D, D3 a w szczególności S5 Pro
    nie wspominam.

    pozdrawiam,
    gietrzy

    ps. Zobaczymy co z nowym (plotka) D300 od Fuji.

  • 13. Data: 2009-04-07 08:40:39
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    gietrzy wrote:

    > Inaczej: Ixus II, S1/S2 IS, G3 dawały radę. O 5D, D3 a w
    > szczególności S5 Pro nie wspominam.

    Uprasza sie dodawac ";)" na koncu zdania bo jeszcze ktos
    wezmie to na powaznie...

    Wez swiatlomierz i sprawdz jaka jest roznica ekspozycji
    miedzy bialy obloczkiem a cieniem pod autem np...

  • 14. Data: 2009-04-07 08:48:42
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > Uprasza sie dodawac ";)" na koncu zdania bo jeszcze ktos
    > wezmie to na powaznie...
    > Wez swiatlomierz i sprawdz jaka jest roznica ekspozycji
    > miedzy bialy obloczkiem a cieniem pod autem np...

    Inaczej: wspomniane przeze mnie kompakty przenoszą lepiej/ładniej jasne obszary
    przy zachowaniu większej ilości szczegółów w ciemnych obszarach na zdjęciu -
    lowest kontrast w Canonie, -1 w LX3.

    Bedzie? ;)

    pozdrawiam,
    gietrzy

    ps. a ta twoja wiosna (żabi set) to trochę jakby underexposed :-P

  • 15. Data: 2009-04-07 09:16:04
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > No dobra, już zdecydowałem - będzie DP1. Oby tylko nie podnieśli ceny do maja.

    http://www.fredmiranda.com/forum/topic/754394

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 16. Data: 2009-04-07 09:28:02
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > jasne obszary przy zachowaniu większej ilości szczegółów w ciemnych
    > obszarach na zdjęciu - lowest kontrast w Canonie, -1 w LX3.

    Obleci :)

    > pozdrawiam,
    > gietrzy
    >
    > ps. a ta twoja wiosna (żabi set) to trochę jakby underexposed :-P

    Wprost przeciwnie - tak wlasnie ma byc :)
    To cien a nie pelne slonce...

  • 17. Data: 2009-04-12 20:58:47
    Od: TomekM <t...@g...com>

    > No dobra, już zdecydowałem - będzie DP1. Oby tylko nie podnieśli ceny do maja.
    > --
    > Mateusz Ludwin                             mateuszl [at] gmail [dot] com

    Kupiłem DP1 i wymieniłem na LX3 po paru dniach.
    Zdawałem sobie sprawę z wszystkich ograniczeń DP1 gdy go kupowałem,
    ale jednak jak zacząłem go używać to nie wytrzymałem.
    Po prawdzie fotki RAW były niesamowicie czyste i ostre.
    Ale ten aparat to chyba można używać jako drugi
    do bardzo specyficznych zastosowań.
    LX3 może nie ma aż tak dobrych fotek,
    ale jest niezłym kompromisem.
    Dobre makro i
    dobre zdjęcia gdy jest ciemniej.
    Po DP1 to zoom 2.5x LX3 wydaje mi się baaaardzo duży
    a autofokus super szybki ;)
    I ogólnie wygoda użytkowania LX3 jest nieporównywalna.
    Nie blokuje się na kilka sekund po zrobieniu zdjęcia,
    większy lepszy ekran itp.
    Fotki robię tylko w RAW,
    może nie są aż tak dobre jak z DP1,
    ale szumy są nieporównanie mniejsze
    jak z Panasonika FX150 (też RAW).
    Ta matryca LX3 ma niskie szumy jak na kompakt,
    oczywiście lustrzanki i DP1 mają jeszcze niższe.
    Aha używam Photoshop Elements 7 LX3 obsługuje bezproblemowo,
    Raw Therapy podobnie.

  • 18. Data: 2009-04-12 21:35:17
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze TomekM:

    > Fotki robię tylko w RAW,
    > może nie są aż tak dobre jak z DP1,
    > ale szumy są nieporównanie mniejsze
    > jak z Panasonika FX150 (też RAW).

    A możesz pokazać jakąś dzienną scenę z dużym kontrastem na ISO80?

  • 19. Data: 2009-04-14 05:51:53
    Od: TomekM <t...@g...com>

    http://www.esnips.com/web/G1-vs-D300-vs-LX3

    Tu jest całkiem sporo fotek RAW z LX3 plus G1 i z Nikona D300

  • 20. Data: 2009-04-14 09:46:50
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze TomekM:

    > http://www.esnips.com/web/G1-vs-D300-vs-LX3
    >
    > Tu jest całkiem sporo fotek RAW z LX3 plus G1 i z Nikona D300

    Dzięki.