  • 21. Data: 2011-05-31 06:55:17
    Temat: Re: STM32 architektura pamieci.
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Mon, 30 May 2011 22:21:15 -0700 (PDT),
    slawek7 <s...@w...pl> screamed:
    > A powiesz mi jeszcze gdzie znalezc opisy (wyjasnienienia) sygnalow
    > zegarowych wystepujacych w STM32 i ich preskalerow.
    > Tylko prosze nie mowcie ze jest to w pdfach, bo pewnie tak jest.
    > Problem w tym, w ktorym?

    Pewnie w tych od STM32. Za ciebie moze wyszukac te dane jedynie
    Google... Odnosze wrazenie, ze bardziej chcesz zrobic sobie wlasnego
    ARMA zamiast po prostu pisac na niego programy...

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:226B ]
    [ 08:53:51 user up 12819 days, 20:48, 1 user, load average: 0.90, 0.04, 0.64 ]

    I speak Esparanto like a native. -- Spike Milligan

  • 22. Data: 2011-05-31 07:24:32
    Temat: Re: STM32 architektura pamięci.
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 30.05.2011 23:44, Marcin Wasilewski pisze:
    > Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Elementarne. Jeśli instrukcje programu są pobierane z jednej magistrali,
    > w tym samym czasie na drugiej magistrali mogą być pobierane dane. W
    > opisywanym przypadku, gdy będziesz pobierał z SRAM dane, to nie będziesz
    > mógł w tym czasie pobierać instrukcji.
    Tylko Cortex-M3 pracuje w pipeline:
    - fetch
    - decode (register fetch)
    - execute (data fetch/store)

    Nie znam na tyle tej architekturze, żeby stwierdzić jak wygląda
    dokładnie dostęp do pamięci (zwłaszcza, że może, ale nie musi być osobna
    magistrala na dane i instrukcje) - _wydaje_ mi się, że opóźnienie może
    się jedynie pojawić przy dostępie zarówno kodu jak i do danych w FLASH.
    SRAM jest szybki.

    Michoo

  • 23. Data: 2011-05-31 07:30:04
    Od: Portal <m...@p...onet.usun.to.pl>

    slawek7 wrote:
    > A powiesz mi jeszcze gdzie znaleźć opisy (wyjaśnienienia) sygnałów
    > zegarowych występujących w STM32 i ich preskalerów.
    > Tylko prosze nie mówcie że jest to w pdfach, bo pewnie tak jest.
    > Problem w tym, w którym?

    Eh lenistwo...
    Nie wiem czy odnosi się również do procka którego używasz, ale np. tu:

    http://www.st.com/internet/com/TECHNICAL_RESOURCES/T
    ECHNICAL_LITERATURE/REFERENCE_MANUAL/CD00171190.pdf

    od strony 123 wzwyż. Chyba bardziej dogłębne "wyjaśnienia" nie są potrzebne?

    Pozdrawiam!
    Portal

  • 24. Data: 2011-05-31 09:29:03
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Nie nazwę tego lenistwem bardziej tym że może nauczyć muszę się
    szukać.

    To jeszcze jedno może mi wytłumaczycie o co proszę. O co chodzi z
    parametrem GPIO_speed_2MHz? lub 50MHz?
    Ale tak fizyczne. Czy Zmiana na wyjściu nie jest zależna od szybkości
    wykonującego sie programu?

  • 25. Data: 2011-05-31 10:09:52
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2011-05-31 11:29, slawek7 pisze:
> [...]
    > parametrem GPIO_speed_2MHz? lub 50MHz?
    > Ale tak fizyczne. Czy Zmiana na wyjściu nie jest zależna od szybkości

    Ten parametr wpływa na szybkość narastania/opadania sygnału na wyjściu.
    Przy pojemnościowym obciążeniu i dużej częstotliwości widać ładnie
    zmianę stromości zboczy.

  • 26. Data: 2011-05-31 15:06:19
    Od: shg <s...@g...com>

    On May 30, 11:29 pm, Michoo <m...@v...pl> wrote:
    > Ztcw będzie się szybciej wykonywał (i z mniejszym poborem prądu) - FLASH
    > powyżej 24MHz musi mieć 1 a powyżej 48 - 2 wait-state. RAM - nie.

    Chyba że jest tam taki myk jak w LPC. Magistrala danych flasha jest
    128-bitowa i może sobie mieć nawet kilka WS, ale w jednym cyklu
    dostępu pobiera więcej instrukcji i całość działa tak szybko, jakby WS
    nie było, chyba że zdarzy się jakiś skok.

  • 27. Data: 2011-06-01 06:00:03
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2011-05-31 17:06, shg pisze:

    > Chyba że jest tam taki myk jak w LPC. Magistrala danych flasha jest
    > 128-bitowa i może sobie mieć nawet kilka WS

    W każdym Corteksie M3 tak jest. Prefetch jest częścią rdzenia, tylko
    pobiera 64 bity, nie 128.

  • 28. Data: 2011-06-01 07:02:24
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    CZyli chodzi o to że tym parametrem nadzwyczjniej zwieksza się
    wydajność proądową tranzystora wyjściowego w chwili przełączania. Czy
    dobrze rozumiem?