-
Data: 2009-03-10 17:09:18
Temat: Re: ST vs. FJR?
Od: "Mystik" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Cześć
Użytkownik "doktorski" <d...@g...com> napisał w wiadomości
news:0f4a26d9-88dc-4633-be9a-f6ce8699a6db@t3g2000yqa
.googlegroups.com...
>Mystiku, a rzeknij moze co nieco jak sie gania Bandyta. Zady, walety..
Ale mówimy o "starym" dużym Bandicie.
Na wstępie
Najpierw zalety (oczywiście subiektywnie):
1. Silnik - jest jak lokomotywa pociągowa. Wyjeżdżasz zapinasz piątkę i
zrzucasz bieg jak się zatrzymujesz na miejscu albo na tankowanie. Po
rozgrzaniu chodzi (przynajmniej mój) jak marzenie. Ciągnie jak buldożer od
najniższych obrotów.
2. Wystarczająco dobre hamulce, ale power w palcach trzeba mieć. Tzn. IMHO
bardzo dobrze się dozuje, ale dość mocno trzeba wcisnąć klamkę.
3. Nie robią na nim wrażenia, ani trzy ultra wypakowane kufry, ani 30kg
plecak do tego (z takim zestawem jeżdziłem).
4. Dzięki swojej masie mało wrazliwy na podmuchy boczne wiatru
5. Dzięki nie wiem czemu w ogóle nie wrażliwy na tarki i słabo na koleiny.
6. Nogi na nim nie bolą, nawet przy dalszych podróżach. Również pasażer ma
wygodnie.
7. Duża miekką kanapa.
8. Wbrew pozorom dość poręczny w mieście. Nigdy nie miałem problemów z jazdą
w korkach. Nie jest to super moto, ale i nie słoń w składzie porcelany.
9. Klasyczne i bardzo czytelne zegary.
10. Po zamontowaniu scotoilera zapomniałem co to łańcuch.
11. Duży alternator pozwala podwiesić dużo urządzeń.
12. Masa akcesoriów i części.
13. Zawieszenie ustawione na komfort. Połyka nierówności jak amerykański
krążownik. Niestety to odbija się na zakrętach.
14. Nie miałem na nim nigdy żadnej shimmy, ani wężykowania.
Teraz wady (oczywiście subiektywne):
1, Słabe światła (przynajmniej ja oczekiwałbym czegoś więcej - pewnie
dlatego że soczewki). Nie tragiczne, ale raczej słąbe.
2. Przy mojej, jednak dość sporej posturze, powyżej 130km/h nie nadzwyczajna
ochrona przed wiatrem.
3. Rama przy przepałowaniu na zakrętach troszkę pracuje i utrzymanie toru
jazdy wymaga troszkę uwagi. Jeżeli jest nie ZA SZYBKO to można ładnie gazem
kontrolować tor jazdy. Wtedy jest mniam :). Wyjścia z zakrętu na otwartej
przepustnicy przyprawiają o siwe włosy pasażerów i o nieustającego banana
kierowców.
4. Silnik dość długo się nagrzewa i wtedy czuć, że to są 4 gaźniki i troszkę
może szarpać.
5. Nie nadzwyczajny schowek pod siedzeniem, ale tragedii nie ma, parę rzeczy
można zmieścić (w porywie miałem tam: dużą przeciwdesczówkę, apteczkę,
zestaw do naprawy opon i zestaw narzędzi)
6. Brak pełnej regulacji zawieszenia.
To chyba wszystko. Więcej grzechów nie pamiętam, itd...
Trzeba pamiętać o:
- dobrych oponach, bo te potrafi zżerać i z przodu i ztył
- podkręcaniu sztywności zawieszenia, żeby nie była to Elizabeth II
- do wagi takich motocykli trzeba się przyzwyczaić.
Najgorsze jest to, że trudno powiedzieć co to jest za motocykl. Ja miałem
wersję z owiewką. Czyli naked to nie jest i dla lubiących golasy odpada.
Pełen turystyk też to nie jest, bo ma za słabą ochronę przed wiatrem i brak
pełnej owiewki. Sportowych aspiracji ze względu na ramę i zawieszenie też
ten motocykl nie powinien mieć. Na miasto, też nie super bardzo, bo są
lżejsi. Czyli taka uniwerslaność do wszystkiego i niczego.
Może jako golas. Bo power ma taki, że wycina wiele sportów na starcie :).
Jezeli miałbym wybrać jeden element tego motocykla jako jego symbol to byłby
to: SILNIK.
pozdr.
Mystik
PS. Dlatego mam nadzieję, że tak samo dobry silnik znajdę we fujarze, a do
tego lepszą ramę, hamulce i pełną owiewkę.
PS2. I żeby nie było. Byłem bardzo zadowolony z zakupu, jakim był Bandit. I
byłem mało szczęśliwy jak odjeżdżał na nim jego nowy właściciel.
Następne wpisy z tego wątku
- 11.03.09 09:35 doktorski
- 09.04.09 18:01 Mystik
- 10.04.09 05:40 doktorski
- 10.04.09 11:33 Mystik
- 10.04.09 14:41 doktorski
- 10.04.09 15:11 Mystik
- 10.04.09 15:40 doktorski
- 10.04.09 16:48 Mystik
- 10.04.09 17:45 zbigi
- 10.04.09 18:15 Mystik
- 10.04.09 18:56 Norbi
- 11.04.09 07:20 Mystik
- 11.04.09 09:29 doktorski
- 11.04.09 10:40 Mystik
- 12.04.09 05:28 AlF
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2024-11-29 Dławik CM
- 2024-11-29 [OT] Lewe oprogramowanie
- 2024-11-29 Błonie => Sales Specialist <=
- 2024-11-29 Warszawa => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-29 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-29 Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- 2024-11-29 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2024-11-29 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-29 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-29 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO