  • Data: 2009-03-10 17:09:18
    Temat: Re: ST vs. FJR?
    Od: "Mystik" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Cześć

    Użytkownik "doktorski" <d...@g...com> napisał w wiadomości
    news:0f4a26d9-88dc-4633-be9a-f6ce8699a6db@t3g2000yqa
    .googlegroups.com...
    >Mystiku, a rzeknij moze co nieco jak sie gania Bandyta. Zady, walety..

    Ale mówimy o "starym" dużym Bandicie.
    Na wstępie

    Najpierw zalety (oczywiście subiektywnie):

    1. Silnik - jest jak lokomotywa pociągowa. Wyjeżdżasz zapinasz piątkę i
    zrzucasz bieg jak się zatrzymujesz na miejscu albo na tankowanie. Po
    rozgrzaniu chodzi (przynajmniej mój) jak marzenie. Ciągnie jak buldożer od
    najniższych obrotów.
    2. Wystarczająco dobre hamulce, ale power w palcach trzeba mieć. Tzn. IMHO
    bardzo dobrze się dozuje, ale dość mocno trzeba wcisnąć klamkę.
    3. Nie robią na nim wrażenia, ani trzy ultra wypakowane kufry, ani 30kg
    plecak do tego (z takim zestawem jeżdziłem).
    4. Dzięki swojej masie mało wrazliwy na podmuchy boczne wiatru
    5. Dzięki nie wiem czemu w ogóle nie wrażliwy na tarki i słabo na koleiny.
    6. Nogi na nim nie bolą, nawet przy dalszych podróżach. Również pasażer ma
    wygodnie.
    7. Duża miekką kanapa.
    8. Wbrew pozorom dość poręczny w mieście. Nigdy nie miałem problemów z jazdą
    w korkach. Nie jest to super moto, ale i nie słoń w składzie porcelany.
    9. Klasyczne i bardzo czytelne zegary.
    10. Po zamontowaniu scotoilera zapomniałem co to łańcuch.
    11. Duży alternator pozwala podwiesić dużo urządzeń.
    12. Masa akcesoriów i części.
    13. Zawieszenie ustawione na komfort. Połyka nierówności jak amerykański
    krążownik. Niestety to odbija się na zakrętach.
    14. Nie miałem na nim nigdy żadnej shimmy, ani wężykowania.

    Teraz wady (oczywiście subiektywne):

    1, Słabe światła (przynajmniej ja oczekiwałbym czegoś więcej - pewnie
    dlatego że soczewki). Nie tragiczne, ale raczej słąbe.
    2. Przy mojej, jednak dość sporej posturze, powyżej 130km/h nie nadzwyczajna
    ochrona przed wiatrem.
    3. Rama przy przepałowaniu na zakrętach troszkę pracuje i utrzymanie toru
    jazdy wymaga troszkę uwagi. Jeżeli jest nie ZA SZYBKO to można ładnie gazem
    kontrolować tor jazdy. Wtedy jest mniam :). Wyjścia z zakrętu na otwartej
    przepustnicy przyprawiają o siwe włosy pasażerów i o nieustającego banana
    kierowców.
    4. Silnik dość długo się nagrzewa i wtedy czuć, że to są 4 gaźniki i troszkę
    może szarpać.
    5. Nie nadzwyczajny schowek pod siedzeniem, ale tragedii nie ma, parę rzeczy
    można zmieścić (w porywie miałem tam: dużą przeciwdesczówkę, apteczkę,
    zestaw do naprawy opon i zestaw narzędzi)
    6. Brak pełnej regulacji zawieszenia.

    To chyba wszystko. Więcej grzechów nie pamiętam, itd...

    Trzeba pamiętać o:
    - dobrych oponach, bo te potrafi zżerać i z przodu i ztył
    - podkręcaniu sztywności zawieszenia, żeby nie była to Elizabeth II
    - do wagi takich motocykli trzeba się przyzwyczaić.

    Najgorsze jest to, że trudno powiedzieć co to jest za motocykl. Ja miałem
    wersję z owiewką. Czyli naked to nie jest i dla lubiących golasy odpada.
    Pełen turystyk też to nie jest, bo ma za słabą ochronę przed wiatrem i brak
    pełnej owiewki. Sportowych aspiracji ze względu na ramę i zawieszenie też
    ten motocykl nie powinien mieć. Na miasto, też nie super bardzo, bo są
    lżejsi. Czyli taka uniwerslaność do wszystkiego i niczego.
    Może jako golas. Bo power ma taki, że wycina wiele sportów na starcie :).

    Jezeli miałbym wybrać jeden element tego motocykla jako jego symbol to byłby
    to: SILNIK.

    pozdr.
    Mystik

    PS. Dlatego mam nadzieję, że tak samo dobry silnik znajdę we fujarze, a do
    tego lepszą ramę, hamulce i pełną owiewkę.
    PS2. I żeby nie było. Byłem bardzo zadowolony z zakupu, jakim był Bandit. I
    byłem mało szczęśliwy jak odjeżdżał na nim jego nowy właściciel.