  • 1. Data: 2009-03-01 10:23:56
    Temat: ST vs. FJR?
    Od: "Piotr" <m...@p...onet.pl>

    witam
    Wasze sugestie/rady w kwesti:
    najlepszy wybor miedzy
    ST1100/1300 a FJR1300?
    wady i zalety w/w modeli?
    dzieki
    pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2009-03-01 14:52:47
    Temat: Re: ST vs. FJR?
    Od: doktorski <d...@g...com>

    On 1 Mar, 11:23, "Piotr" <m...@p...onet.pl> wrote:
    > witam
    > Wasze sugestie/rady w kwesti:
    > najlepszy wybor miedzy
    > ST1100/1300 a FJR1300?
    6, tu doktorski;

    Moja sugestia jest wpisanie "porownanie fjr st" w okienku
    przeszukiwania grupy.

    pzdr, dr
    FJR/525

  • 3. Data: 2009-03-01 16:37:28
    Od: "Piotr" <m...@p...onet.pl>

    > Moja sugestia jest wpisanie "porownanie fjr st" w okienku
    > przeszukiwania grupy.

    Witam
    jesli chodzi Ci o dyskusje (notabene zapoczatkowana przez Ciebie)
    "FJR a ST - mini test/porownanie(dlugie)" - to jestem po;]
    tylko, ze to '04 - sadzilem, ze po 4/5 sezonach "wyplynelo/wyplynie
    cos nowego?
    takze po "FJR`a v. Pan Europa" ('07)

    a moze zupelnie cos pominalem- nie tylko w sensie archiwum
    ale w sensie moto/zalozen?
    nie upieram sie przy pojemnosci,
    upieram sie przy:
    -bezawaryjny (chyba jak kazdy potencjalny lub nie, uzytkownik)
    -bezobslugowosc (jednak wal wygrywa?)
    -wygoda/komfort podrozowania (tez dla plecaczka)
    -"ladownosc"
    -w miare uniwersalnie (bez kufrow po miescie i dookola komina)
    -last but not.... bezpieczenstwo

    pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2009-03-01 16:52:03
    Od: doktorski <d...@g...com>

    On 1 Mar, 17:37, "Piotr" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > jesli chodzi Ci o dyskusje (notabene zapoczatkowana przez Ciebie)
    > "FJR a ST - mini test/porownanie(dlugie)" - to jestem po;]
    Wiec wiekszosc juz wiesz. W mojej opinii po zakupie i 3 sezonach na
    FJR wiele sie nie zmienilo.

    > tylko, ze to '04 - sadzilem, ze po 4/5 sezonach "wyplynelo/wyplynie
    > cos nowego?
    E-e. Tak jak ST1300 niewiele wniosl wzgledem ST1100 tak nowsze wydania
    FJR nie zmienily wrazen z jazdy (latalem modelem 08).

    > takze po "FJR`a v. Pan Europa" ('07)
    To co jest napisane w przywolywanym watku jest aktualne.

    > a moze zupelnie cos pominalem- nie tylko w sensie archiwum
    > ale w sensie moto/zalozen?
    Pytales o konkretne modele a nie o model pod zalozenia.

    > -bezawaryjny (chyba jak kazdy potencjalny lub nie, uzytkownik)
    ST i FJR sa bardzo malo awaryjne.

    > -bezobslugowosc (jednak wal wygrywa?)
    Maja oba.

    > -wygoda/komfort podrozowania (tez dla plecaczka)
    Tez oba.

    > -"ladownosc"
    Obydwoma pojedziesz na koniec swiata jesli chodzi o ladownosc (pod
    warunkiem, ze po asfalcie a nie kamieniach).

    > -w miare uniwersalnie (bez kufrow po miescie i dookola komina)
    ST odpada w 100% choc znam takich, ktorzy twierdza, ze da sie STkiem
    latac w korkach jak kazdym innym motocyklem. Dopoki nie zobacze to nie
    uwierze.

    > -last but not.... bezpieczenstwo
    Zalezy jak je pojmujesz. Oba moga miec ABS (w zaleznosci od rocznika i
    wersji). Reszta podobna z tym, ze FJR jest ostrzejsza i szybsza.

    Nie wiem czego szukasz wiec odnosze sie do konkretnych modeli. Moge
    jednak zalozyc, ze szukasz wygodnego, dynamicznego turystyka, ktorym
    da sie tez pojechac do pracy a jak masz ochote to pozapierdalac dla
    adrenaliny i czystego funu. Jesli tak to z tej dwojki tylko FJR. ST
    jest nudny do bolu, jak kazda chyba *onda. No, pare wyjatkow ma...

    Fajny jest jeszcze K1200S ale to be em wu. ZZR14 jest mniej wygodny
    ale ma zajebisty silnik i zawiasy - popytaj Kocyka. GTR14 to taki
    STek, tylko z cienkim silnikiem (krytykowane zestrojenie i oddawanie
    momentu). Busa nie ma ani walu ani ABSu i wyglada jak kupa gowna z
    przewaga kupy. Ja nastepnego motocykla szukam juz jakis czas.
    Niestety... nie jest latwo....

    pzdr, dr
    FJR/525

  • 5. Data: 2009-03-01 17:20:37
    Od: "Piotr" <m...@p...onet.pl>

    > Wiec wiekszosc juz wiesz. W mojej opinii po zakupie i 3 sezonach na
    > FJR wiele sie nie zmienilo.

    czyli chyba dobrze ( na zasadzie "nie zmienia sie zawodnikow.....)

    > E-e. Tak jak ST1300 niewiele wniosl wzgledem ST1100 tak nowsze wydania
    > FJR nie zmienily wrazen z jazdy (latalem modelem 08).

    mam nadzieje, ze te info (dobre jakby nie bylo) dotycza tez rocznikow
    starszych
    ('01-'03) - nie wiem jeszcze jak bedzie z finansami, niestety;(

    a jak jest z kosztami eksploatacji?

    > Obydwoma pojedziesz na koniec swiata jesli chodzi o ladownosc (pod
    > warunkiem, ze po asfalcie a nie kamieniach).

    na kamienie to narazie nie..

    > Nie wiem czego szukasz wiec odnosze sie do konkretnych modeli.

    te modele wyszly z czytania, podgladanie, zagladania itp itd
    sie nie upieram, ale jesli moge kupic berdzo dobry (takie opinie)
    to nie chce tylko dobrego;]

    >Moge jednak zalozyc, ze szukasz wygodnego, dynamicznego turystyka, ktorym
    > da sie tez pojechac do pracy a jak masz ochote to pozapierdalac dla
    > adrenaliny i czystego funu.

    dokladnie tak - w sedno trafiles;]

    >Jesli tak to z tej dwojki tylko FJR. ST
    > jest nudny do bolu, jak kazda chyba *onda. No, pare wyjatkow ma...

    mozliwosci sie zawezily;)

> [...]
    > STek, tylko z cienkim silnikiem (krytykowane zestrojenie i oddawanie
    > momentu). Busa nie ma ani walu ani ABSu i wyglada jak kupa gowna z
    beemwu - za drogo
    zzr14 - nie,bo lubie wygode;)
    gtr14 - nie znam sie,a le skoro madrzejsi krytykuja...

    >Ja nastepnego motocykla szukam juz jakis czas.

    sprzedajesz swoja "fujare"?:)

    > Niestety... nie jest latwo....

    zawsze wiatr w oczy

    > pzdr, dr
    > FJR/525

    dzieki wielkie za info
    pozdrawiam
    Piotr

  • 6. Data: 2009-03-01 17:43:10
    Od: doktorski <d...@g...com>

    On 1 Mar, 18:20, "Piotr" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > czyli chyba dobrze ( na zasadzie "nie zmienia sie zawodnikow.....)
    Dokladnie tak. ST jest najlepszym przykladem - kilkanascie lat
    produkcji bez istotnych modyfikacji.

    > mam nadzieje, ze te info (dobre jakby nie bylo) dotycza tez rocznikow
    > starszych
    > ('01-'03) - nie wiem jeszcze jak bedzie z finansami, niestety;(
    Moje porownanie dotyczylo ST1100 rocznik '90 i FJR z 2003. Miedzy 01 a
    03 FJR nie roznila sie niczym istotnym.

    > a jak jest z kosztami eksploatacji?
    Normalnie :). Kazdy motocykl z duzym momentem zjada opony. FJR
    szybciej niz ST. Poza tym nic specjalnego sie nie dzieje.

    > dokladnie tak - w sedno trafiles;]
    Wiec bierz FJR. ST nie nadaje sie IMO do miasta ani do zapierdalania.

    > sprzedajesz swoja "fujare"?:)
    Chetnie bym sprzedal. Tylko co kupie w zamian? Nowsza FJR drozsza o
    kilka(nascie) kpln? Beze sensu. :)

    pzdr, dr
    FJR/525

  • 7. Data: 2009-03-01 18:09:29
    Od: "Piotr" <m...@p...onet.pl>

    > Moje porownanie dotyczylo ST1100 rocznik '90 i FJR z 2003. Miedzy 01 a
    > 03 FJR nie roznila sie niczym istotnym.

    oj, to dobrze

    > Normalnie :). Kazdy motocykl z duzym momentem zjada opony. FJR
    > szybciej niz ST. Poza tym nic specjalnego sie nie dzieje.

    jeszcze lepiej;]

    > Wiec bierz FJR. ST nie nadaje sie IMO do miasta ani do zapierdalania.

    bierz, bierz..., latwo powiedziec...
    najpierw musze znalezc wlasciwy egzemplarz;]

    > Chetnie bym sprzedal. Tylko co kupie w zamian? Nowsza FJR drozsza o
    > kilka(nascie) kpln? Beze sensu. :)

    w sumie tak

    pzdrw
    Piotr

  • 8. Data: 2009-03-02 13:14:12
    Od: "Piotr" <m...@p...onet.pl>

    > pzdr, dr
    > FJR/525

    witam ponownie
    poslalem Ci na prv
    maila
    pozdrawiam
    Pior

  • 9. Data: 2009-03-03 17:16:38
    Od: p...@g...com

    Hej,

    Mialem FJR przez 2 lata i z doswiadczenia wiem ze nie ma zlotego
    srodka pomiedzy motocyklem miejskim i turystycznym. FJR jest
    wspanialym motocyklem turystycznym i trudno znalezc konkurenta patrzac
    na duza moc i naped walem. W miescie jednak jazda na FJR jest meczaca
    ze wzgledu na duza mase. Poza tym silnik po 10 minutach jazdy w temp
    15 stopni juz sie grzeje. Szukaja motocykla turystyczno-sportowego
    bardziej bym sie sklanial do czegos bardziej lekkiego np Fz 1 fazer.
    Wowczas jednak nie ma walu.

    Pozdrawiam
    Krezi

  • 10. Data: 2009-03-03 20:25:50
    Od: "Piotr" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > 15 stopni juz sie grzeje. Szukaja motocykla turystyczno-sportowego
    > bardziej bym sie sklanial do czegos bardziej lekkiego np Fz 1 fazer.

    wiesz, jesli sledziles watek od poczatku, ze nie upieram sie przy modelu..
    ale naprawde ciezko znalezc jakas porownywalna alternatywe, -ok, nie ma
    "zlotych srodkow" - jednak warto (IMO) jak najbardziej
    sie zblizyc - ( w sensie kompromisu:
    turystyka/miasto/bezobslugowosc/komfort/bezpieczenst
    wo itd)

    wywolywany fz1-ladny (choc o gustach...)ale- lancuch, niepelna owiewka...
    no i kufry rzadko w standardzie;)

    pozdrawiam
    Piotr