-
11. Data: 2012-08-16 19:03:00
Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Od: "JoteR" <j...@p...pl>
"Marx" napisał:
> no to mu pomogłeś
Tak, jeśli wątkopodawca ponownie rozważy sens zakupu w miejscu, co do
którego ma podejrzenia takie, jakie sam wszak opisał, to będę uważał, że mu
pomogłem. W odróżnieniu od trolli, które czują się w obowiązku zacytować
całość dyskusji po to tylko, żeby na końcu dopisać 1 (słownie: jedno)
głupawe zdanie.
JoteR
-
12. Data: 2012-08-16 19:07:50
Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>
On 2012-08-16 17:01, chochlik_drukarski wrote:
>
> Użytkownik "Imię i nazwisko" <e...@e...com> napisał w wiadomości
> news:k0is6l$kjt$1@mx1.internetia.pl...
>> W dniu 16-08-2012 11:31, Michal pisze:
>>> Niewątpliwie zaletą SSD Intela z serii 520 jest 5 lat gwarancji
>>> producenta, co jest IMHO ważne zwłaszcza przy tak zawodnej technologii
>>> jak dyski SSD (tu na szczęśce jeszcze 25 nm synchroniczne kości).
>>>
>>
>> powiem tak: jak nie chcesz byc wyruchany przez polskich pseudo
>> sprzedawcow/hurtownie itp, to RMA rob bezposrednio przez intela (na
>> www) i wysylaj do nich. najdalej po 10 dniach dostaniesz
>> nowy/naprawiony egzemplarz.
>> przetestowane na dyskach (nie ssd) seagate i samsung.
>
> Intel naprawia dyski seagate i samsung?
niezrozumiałeś przedpiścy. Przetestowane na dyskach seagate i samsung
(który obsługiwany jest przez Seagate). Sam poleciłem taką ścieżke paru
klientom (dystrybutorzy maja klienta w d. i zazwyczaj odsyłaja korekte),
dziala znakomicie do 7-10 dni detaliczny klient ma wymieniony sprzęt. WD
podobnie
Samego samsunga jeszcze nie sprawdzałem, nie mam ichniejszego SSD.
>
> A jeśli chodzi o realizacje gwarancji u samsunga to pytałem na infolinii
> i rozmowa
> wyglądała tak:
>
> Ja: Dzień dobry, czy mogę uszkodzony dysk samsung 830 będący na gwarancji
> reklamować bezpośrednio u Państwa ?
> Oni: Nie, spierdalaj
Nagraj, udostępnij nagranie ;)
>
>
-
13. Data: 2012-08-16 22:44:52
Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>
Dnia Thu, 16 Aug 2012 18:45:59 +0200, chochlik_drukarski napisał(a):
>> Dnia Thu, 16 Aug 2012 18:02:24 +0200, chochlik_drukarski napisał(a):
>>
>> Rozumiem (trochę) sytuację, w której odsyłają Cię do producenta
>> kupionego notebooka - bo np. dyski w tym kanale dystrybucyjnym mogą mieć
>> inne warunki gwarancji. W sytuacji, w której idziesz do sklepu, kupujesz
>> dysk, dysk pada i przedstawicielstwo / serwis producenta Cię olewa? Na
>> jakiej podstawie prawnej?
>
> Pewnie na takiej, że oni nie mają ze mną żadnej umowy, w żaden sposób
> nie zobowiązali się tego ze mną załatwiać oraz żaden przepis polskiego
> prawa im tego nie nakazuje. Czyli pozostaje dobra wola której w tej sytuacji
> najwyraźniej nie mają.
Coś mi się tak kojarzy, że w sytuacji nabywcy indywidualnego - gwarancja
producenta to jedno, rękojmia - to drugie. Niech mnie ktoś poprawi - bardzo
proszę - jeżeli się mylę.
>> Nie, żebym oblatany na wszystkie strony w prawie był - po prostu ciekawość
>> moja. Ja w każdym razie na tekst ,,takie mamy zasady" wypaliłbym, że ja też
>> mam swoje zasady - m.in. sprzęt padnięty oddaję bezpośrednio do serwisu
>> producenta...
>
> Też zupełnie nie jestem oblatany ale tym tematem się interesuje i nie
> spotkałem się do tej pory z niczym czym można by się w tej sytuacji
> podeprzeć. Jeśli ktoś zna przepis mówiący o tym, że
> producent/dystrybutor/ktokolwiek kto nie jest bezpośrednim sprzedawcą w
> stosunku do mnie coś musi to chętnie przeczytam.
Ja się szarpałem odnośnie telefonu - konkretnie Nokii E52. Aparat kupiony w
sklepie w Krakowie, padał regularnie (zwis totalny, nie dało się uruchomić).
Trochę się naszarpałem - pocztątkowo z serwisem Nokii, a potem sprzedawcą, o
wymianę na sprawny egzemplarz. W końcu się udało. Chcesz szczegóły -
podrzucę adres bloga, gdzie to zostało detalicznie opisane.
--
[ Przemysław "Maverick" Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ]
[ Nie należy siadać na honorze, bo jedynym efektem będą odciski na dupie. ]
[ (Tadeusz Kochanowicz) ]
-
14. Data: 2012-08-17 00:32:10
Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Od: Chris <s...@s...de>
W dniu 2012-08-16 11:31, Michal pisze:
> sam system ciut drogo i za duża pojemność. Który sklep w Wawie ma SSD
> samsunga w dobre cenie i pojemnośći 64 GB - porównywrki zwracają sklepy
> sieciowe :/
Na 100% mają na stanie.
http://www.sferis.pl/produkt/45125-ssd-samsung-64gb-
2-5-quot-mz-7pc064d-eu-read-write-520-160mb-s-nort-r
amka-asap.html
--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.
www.automo.pl - sprawdź od ręki po VIN historię, wyposażenie auta.
-
15. Data: 2012-08-17 00:49:45
Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Od: JaromirD <t...@g...pl>
JoteR wrote:
> Mały Jasio wtyka palec między drzwi (a nuż nie przytrzaśnie),
To nie tak. Mały Jasio wtyka palec między drzwi bo:
- chce sprawdzić, czy rzeczywiście przytrzaśnie
- chce sprawdzić, czy rzeczywiscie będzie boleć jak przytrzaśnie
- chce sprawdzić, czy rodzice na poważnie zakazali
- i jeszcze kilka innych by się znalazło.
I takie zachowanie Jasia nie ma absolutnie nic wspólnego z jego brakiem
inteligencji, posłuszeństwa, pomyślunku, itp. Dzieci po prostu z natury tak
działają. Co z kolei bardzo denerwuje dorosłych.
-
16. Data: 2012-08-17 07:50:35
Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Od: K <...@...c>
W dniu 16.08.2012 17:01, chochlik_drukarski pisze:
>
> Użytkownik "Imię i nazwisko" <e...@e...com> napisał w wiadomości
> news:k0is6l$kjt$1@mx1.internetia.pl...
>> W dniu 16-08-2012 11:31, Michal pisze:
>>> Niewątpliwie zaletą SSD Intela z serii 520 jest 5 lat gwarancji
>>> producenta, co jest IMHO ważne zwłaszcza przy tak zawodnej technologii
>>> jak dyski SSD (tu na szczęśce jeszcze 25 nm synchroniczne kości).
>>>
>>
>> powiem tak: jak nie chcesz byc wyruchany przez polskich pseudo
>> sprzedawcow/hurtownie itp, to RMA rob bezposrednio przez intela (na
>> www) i wysylaj do nich. najdalej po 10 dniach dostaniesz
>> nowy/naprawiony egzemplarz.
>> przetestowane na dyskach (nie ssd) seagate i samsung.
>
> Intel naprawia dyski seagate i samsung?
>
> A jeśli chodzi o realizacje gwarancji u samsunga to pytałem na infolinii
> i rozmowa
> wyglądała tak:
>
> Ja: Dzień dobry, czy mogę uszkodzony dysk samsung 830 będący na gwarancji
> reklamować bezpośrednio u Państwa ?
> Oni: Nie, spierdalaj
>
>
patrz pan, a ja 10.08 wyslalem dwa padniete seagate 1TB i woczraj
dostalem maila:
From: Seagate c/o DHL Global Forwarding
To:
x
Poland
Your shipment is due to be delivered by 18:00 on Monday 20/08/2012.
Your Ref: 10352xxxx
Shipper Ref: 226xxxx
Carrier: DHL Day-Definite International
AWB: 387142548070xxxxxx
Packaging: 1 x PARCEL (021x017x011) 1 kg 3.93 ltrs
You may track your shipment using the following link:
-
17. Data: 2012-08-17 07:52:04
Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Od: K <...@...c>
W dniu 16.08.2012 17:01, chochlik_drukarski pisze:
>
> Użytkownik "Imię i nazwisko" <e...@e...com> napisał w wiadomości
> news:k0is6l$kjt$1@mx1.internetia.pl...
>> W dniu 16-08-2012 11:31, Michal pisze:
>>> Niewątpliwie zaletą SSD Intela z serii 520 jest 5 lat gwarancji
>>> producenta, co jest IMHO ważne zwłaszcza przy tak zawodnej technologii
>>> jak dyski SSD (tu na szczęśce jeszcze 25 nm synchroniczne kości).
>>>
>>
>> powiem tak: jak nie chcesz byc wyruchany przez polskich pseudo
>> sprzedawcow/hurtownie itp, to RMA rob bezposrednio przez intela (na
>> www) i wysylaj do nich. najdalej po 10 dniach dostaniesz
>> nowy/naprawiony egzemplarz.
>> przetestowane na dyskach (nie ssd) seagate i samsung.
>
> Intel naprawia dyski seagate i samsung?
>
> A jeśli chodzi o realizacje gwarancji u samsunga to pytałem na infolinii
> i rozmowa
> wyglądała tak:
>
> Ja: Dzień dobry, czy mogę uszkodzony dysk samsung 830 będący na gwarancji
> reklamować bezpośrednio u Państwa ?
> Oni: Nie, spierdalaj
>
>
kto ci w ogole wmowil ze masz gdzies dzwonic, wchodzisz na strone
segate/samsun, bo seagate serwisuje te dyski. sprawdzasz po serialu czy
ma gwarancje, jesli ma to samo ci zaproponuje wypelnienie rma i po sprawie.
-
18. Data: 2012-08-17 09:01:02
Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Od: januszek <j...@p...irc.pl>
Przemysław Ryk napisa?(a):
> Coś mi się tak kojarzy, że w sytuacji nabywcy indywidualnego - gwarancja
> producenta to jedno, rękojmia - to drugie. Niech mnie ktoś poprawi - bardzo
> proszę - jeżeli się mylę.
Gwarancja to jedno. Postanowienia umowy gwarancyjnej są na stronach
intela. Jeżeli nabywca jest konsumentem a sprzedawca przedsiębiorcą to
niezależnie od gwarancji ma zastosowanie tzw "niezgodność towaru z
umową". Jeżeli sprzedawca nie jest przedsiębiorcą (i/lub nabywca nie
jest konsumentem) zastosowanie ma rękojmia z KC
j.
--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"
-
19. Data: 2012-08-17 09:37:15
Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Od: Michal <u...@g...pl.invalid>
W dniu 2012-08-16 22:44, Przemysław Ryk pisze:
>> Pewnie na takiej, że oni nie mają ze mną żadnej umowy, w żaden sposób
>> nie zobowiązali się tego ze mną załatwiać oraz żaden przepis polskiego
>> prawa im tego nie nakazuje. Czyli pozostaje dobra wola której w tej sytuacji
>> najwyraźniej nie mają.
>
> Coś mi się tak kojarzy, że w sytuacji nabywcy indywidualnego - gwarancja
> producenta to jedno, rękojmia - to drugie. Niech mnie ktoś poprawi - bardzo
> proszę - jeżeli się mylę.
Niestety źle Ci się wydaje. Rekojmia w obrocie konsumenckim nie istnieje
w PL już blisko 10 lat, w profesjonalnym występuje szczątkowo, bo
najczęściej się ją wyłacza, zresztą zarowno rękojmia jak i obencna
ustawowa zgodność z umową łaczy konsumenta tylko na linii
konsument-bezpośredni sprzedawca, a regres w stosunku do poprzednich
sprzedawców dotyczy tylko sprzedawcy.
Pytam o gwarancję, bo naczytałem się jak intel zlewa RMA od konsumentów
- wymaga przesłąnia go przez resellera. To że u seagate i samsunga
sprawdza się w razie "godziny W" numer seryjny, wypełnia RMA i wysyła
dysk wiepm - z 10 lat temu sam to przerabiałem. Kolejny plus samsunga vs
intel w PL.
A co do kupowania w małych sklepach - nie lubię kupować części
komputerowych w saturnach / MM itp - zresztą mają one ich mały wybór i
ceny z kosmosu (głupi kabel usb po 70 zł itp?). Większość sklepów w
przejściach przy GUS istnieje kilkanaście lat, wygodne jest że jest ich
sporo w jednym miejscu, więc odpada jeżdżenie po calym mieście za
duperelami, więc opowieści o Jasiu można sobie w buty wsadzić.
Ostrożności jednak nigdy za wiele.
--
/MB
-
20. Data: 2012-08-17 09:54:32
Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Od: Michal <u...@g...pl.invalid>
W dniu 2012-08-16 15:18, Imię i nazwisko pisze:
> powiem tak: jak nie chcesz byc wyruchany przez polskich pseudo
> sprzedawcow/hurtownie itp, to RMA rob bezposrednio przez intela (na www)
> i wysylaj do nich. najdalej po 10 dniach dostaniesz nowy/naprawiony
> egzemplarz.
> przetestowane na dyskach (nie ssd) seagate i samsung. nie wiem gdzie
> sobie zyczy odsylac sprzet intel, ale w przypadku w/w sprzet wysyla sie
> do wawy.
No właśnie dlatego pytam, że sam to przerabiałem lata temu z seagate (po
przeprowadzce bardziej mi się opłacało wysłać do producenta niż do
sklepu w PL) ale z tego co sprawdzałem teraz przed zakupem SSD intela u
tego producenta tak nie ma - RMA musi wysłać sprzedawca i to nie każdy,
tylko autoryzowany reseller. Dlatego właśnie zadałem tu pytanie i z tego
co widzę wracam do pierwotnej koncepci samsunga 830 - 5 lat dla PL jest
wirtualne - intel AFAIK dba o renomę (wymienia cpu, mobo z wadliwymi
chipsetami) w krajach takich jak USA, w PL z tego co sprawdzałem nadal
są jazdy w stylu "spadaj na drzewo frajerze" AKA nie pryzjumjemy RMA od
byle kogo.
--
/MB