-
1. Data: 2012-08-16 11:31:01
Temat: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Od: Michal <u...@g...pl.invalid>
Niewątpliwie zaletą SSD Intela z serii 520 jest 5 lat gwarancji
producenta, co jest IMHO ważne zwłaszcza przy tak zawodnej technologii
jak dyski SSD (tu na szczęśce jeszcze 25 nm synchroniczne kości).
Zakup planowany na miejscu raczej w jednej z mniejszych,
specjalizowanych firm komputerowych. I tu problem - jak się ma pecha, to
taka firma za parę miesięcy może nie istnieć, nie mówiąc już o
perspektywie 5 lat. Wczytując się w sieci w opisy realizacji gwarancji
Intela na CPU >2 lata, a przed upływem 3 producenta wnioskuję że te
5 lat gwaracji producenta na SSD to jest w PL dla konsumenta warte tyle,
co nic - w tak niecywilizowanym kraju intel ma w *d klienta detalicznego
i jeśli SSD padnie, a firma zwinie się/po 2 latach nie będzie
zainteresowana realizacją gwarancji - zostaje się z niczym. Mylę się?
Jeśli to co opisałem wyżej jest zgodne z prawdą wracam do pierwotnej
koncepcji SSD samsunga - na sam system, więc wystarczy 64GB i będzie
zasadniczo głównie odczyt - tu 830 samsunga spisują się znacznie lepiej
niż dowolne SSD małej pojemności na Sandforce 2281 w trybie 2/4
kanałowym. Problem jest taki, że z tego co widzę kupić SSD Samsunga 64GB
na miejscu w Wawie to jest spory problem - przy GUSie i mawet na
Batorego w weekend praktycznie wszyscy mają tylko OCZ, ew. Adata, jak
trafi się pojedynczy SSD Samsunga to min. 128 GB w cenie > 500 zł - na
sam system ciut drogo i za duża pojemność. Który sklep w Wawie ma SSD
samsunga w dobre cenie i pojemnośći 64 GB - porównywrki zwracają sklepy
sieciowe :/
--
/MB
-
2. Data: 2012-08-16 11:54:36
Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Od: "JoteR" <j...@p...pl>
"Michal" napisał:
> Zakup planowany na miejscu raczej w jednej z mniejszych, specjalizowanych
> firm komputerowych. I tu problem - jak
> się ma pecha, to taka firma za parę miesięcy może nie istnieć,
>[...] i jeśli SSD padnie, a firma zwinie się/po 2 latach nie będzie
>zainteresowana realizacją gwarancji - zostaje się z niczym.
Mały Jasio wtyka palec między drzwi (a nuż nie przytrzaśnie), duży Jasio
kupuje w jakichś z góry podejrzanych sklepikach (a nuż się nie zwiną?) lub
na - za przeproszeniem - Allegro (a nuż coś przyślą?). A mówią, że instynkt
samozachowawczy wyrabia się z wiekiem.
JoteR
-
3. Data: 2012-08-16 13:00:56
Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Od: Marx <a...@g...com>
On 16.08.2012 11:54, JoteR wrote:
> "Michal" napisał:
>
>> Zakup planowany na miejscu raczej w jednej z mniejszych,
>> specjalizowanych firm komputerowych. I tu problem - jak
>> się ma pecha, to taka firma za parę miesięcy może nie istnieć,
>> [...] i jeśli SSD padnie, a firma zwinie się/po 2 latach nie będzie
>> zainteresowana realizacją gwarancji - zostaje się z niczym.
>
> Mały Jasio wtyka palec między drzwi (a nuż nie przytrzaśnie), duży Jasio
> kupuje w jakichś z góry podejrzanych sklepikach (a nuż się nie zwiną?)
> lub na - za przeproszeniem - Allegro (a nuż coś przyślą?). A mówią, że
> instynkt samozachowawczy wyrabia się z wiekiem.
no to mu pomogłeś
Marx
-
4. Data: 2012-08-16 15:18:29
Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Od: Imię i nazwisko <e...@e...com>
W dniu 16-08-2012 11:31, Michal pisze:
> Niewątpliwie zaletą SSD Intela z serii 520 jest 5 lat gwarancji
> producenta, co jest IMHO ważne zwłaszcza przy tak zawodnej technologii
> jak dyski SSD (tu na szczęśce jeszcze 25 nm synchroniczne kości).
>
powiem tak: jak nie chcesz byc wyruchany przez polskich pseudo
sprzedawcow/hurtownie itp, to RMA rob bezposrednio przez intela (na www)
i wysylaj do nich. najdalej po 10 dniach dostaniesz nowy/naprawiony
egzemplarz.
przetestowane na dyskach (nie ssd) seagate i samsung. nie wiem gdzie
sobie zyczy odsylac sprzet intel, ale w przypadku w/w sprzet wysyla sie
do wawy.
-
5. Data: 2012-08-16 15:20:22
Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Od: Imię i nazwisko <e...@e...com>
W dniu 16-08-2012 13:00, Marx pisze:
> On 16.08.2012 11:54, JoteR wrote:
>> "Michal" napisał:
>>
>>> Zakup planowany na miejscu raczej w jednej z mniejszych,
>>> specjalizowanych firm komputerowych. I tu problem - jak
>>> się ma pecha, to taka firma za parę miesięcy może nie istnieć,
>>> [...] i jeśli SSD padnie, a firma zwinie się/po 2 latach nie będzie
>>> zainteresowana realizacją gwarancji - zostaje się z niczym.
>>
>> Mały Jasio wtyka palec między drzwi (a nuż nie przytrzaśnie), duży Jasio
>> kupuje w jakichś z góry podejrzanych sklepikach (a nuż się nie zwiną?)
>> lub na - za przeproszeniem - Allegro (a nuż coś przyślą?). A mówią, że
>> instynkt samozachowawczy wyrabia się z wiekiem.
>
> no to mu pomogłeś
> Marx
standardowo przytrolowal bo nie zrozumial tekstu.
-
6. Data: 2012-08-16 17:01:34
Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>
Użytkownik "Imię i nazwisko" <e...@e...com> napisał w wiadomości
news:k0is6l$kjt$1@mx1.internetia.pl...
>W dniu 16-08-2012 11:31, Michal pisze:
>> Niewątpliwie zaletą SSD Intela z serii 520 jest 5 lat gwarancji
>> producenta, co jest IMHO ważne zwłaszcza przy tak zawodnej technologii
>> jak dyski SSD (tu na szczęśce jeszcze 25 nm synchroniczne kości).
>>
>
> powiem tak: jak nie chcesz byc wyruchany przez polskich pseudo
> sprzedawcow/hurtownie itp, to RMA rob bezposrednio przez intela (na www) i
> wysylaj do nich. najdalej po 10 dniach dostaniesz nowy/naprawiony
> egzemplarz.
> przetestowane na dyskach (nie ssd) seagate i samsung.
Intel naprawia dyski seagate i samsung?
A jeśli chodzi o realizacje gwarancji u samsunga to pytałem na infolinii i
rozmowa
wyglądała tak:
Ja: Dzień dobry, czy mogę uszkodzony dysk samsung 830 będący na gwarancji
reklamować bezpośrednio u Państwa ?
Oni: Nie, spierdalaj
-
7. Data: 2012-08-16 17:34:55
Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>
Dnia Thu, 16 Aug 2012 17:01:34 +0200, chochlik_drukarski napisał(a):
(ciach...)
> A jeśli chodzi o realizacje gwarancji u samsunga to pytałem na infolinii i
> rozmowa wyglądała tak:
>
> Ja: Dzień dobry, czy mogę uszkodzony dysk samsung 830 będący na gwarancji
> reklamować bezpośrednio u Państwa ?
> Oni: Nie, spierdalaj
A jakąś podstawę podano?
--
[ Przemysław "Maverick" Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ]
[ Nie należy siadać na honorze, bo jedynym efektem będą odciski na dupie. ]
[ (Tadeusz Kochanowicz) ]
-
8. Data: 2012-08-16 18:02:24
Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>
Użytkownik "Przemysław Ryk" <p...@g...com> napisał w wiadomości
news:13eh1jbxfe2r0.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.inf
o...
> Dnia Thu, 16 Aug 2012 17:01:34 +0200, chochlik_drukarski napisał(a):
>
> (ciach...)
>> A jeśli chodzi o realizacje gwarancji u samsunga to pytałem na infolinii
>> i
>> rozmowa wyglądała tak:
>>
>> Ja: Dzień dobry, czy mogę uszkodzony dysk samsung 830 będący na gwarancji
>> reklamować bezpośrednio u Państwa ?
>> Oni: Nie, spierdalaj
>
> A jakąś podstawę podano?
"Takie mamy zasady. Proszę udać się do sklepu w którym kupił Pan dysk. Czy
mogę
jeszcze w czymś pomóc?"
-
9. Data: 2012-08-16 18:14:53
Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>
Dnia Thu, 16 Aug 2012 18:02:24 +0200, chochlik_drukarski napisał(a):
>> (ciach...)
>>> A jeśli chodzi o realizacje gwarancji u samsunga to pytałem na infolinii
>>> i rozmowa wyglądała tak:
>>>
>>> Ja: Dzień dobry, czy mogę uszkodzony dysk samsung 830 będący na
>>> gwarancji reklamować bezpośrednio u Państwa ? Oni: Nie, spierdalaj
>>
>> A jakąś podstawę podano?
>
> "Takie mamy zasady. Proszę udać się do sklepu w którym kupił Pan dysk. Czy
> mogę jeszcze w czymś pomóc?"
Wiesz - mnie kiedyś Orange też próbowało wmówić, że podpisana przez nich
umowa cesji jest nieważna, bo ,,na naszej stronie jest zapis, że takiej
operacji można dokonać minimum pół roku po podpisaniu umowy na warunkach
promocyjnych". Ja mało zajadów za śmiechu nie dostałem, a znajomemu
prawnikowi oczy się od razu świeciły.
Rozumiem (trochę) sytuację, w której odsyłają Cię do producenta kupionego
notebooka - bo np. dyski w tym kanale dystrybucyjnym mogą mieć inne warunki
gwarancji. W sytuacji, w której idziesz do sklepu, kupujesz dysk, dysk pada
i przedstawicielstwo / serwis producenta Cię olewa? Na jakiej podstawie
prawnej?
Nie, żebym oblatany na wszystkie strony w prawie był - po prostu ciekawość
moja. Ja w każdym razie na tekst ,,takie mamy zasady" wypaliłbym, że ja też
mam swoje zasady - m.in. sprzęt padnięty oddaję bezpośrednio do serwisu
producenta...
--
[ Przemysław "Maverick" Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ]
[ Nie należy siadać na honorze, bo jedynym efektem będą odciski na dupie. ]
[ (Tadeusz Kochanowicz) ]
-
10. Data: 2012-08-16 18:45:59
Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>
Użytkownik "Przemysław Ryk" <p...@g...com> napisał w wiadomości
news:sxcec8l8r5nd.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info
...
> Dnia Thu, 16 Aug 2012 18:02:24 +0200, chochlik_drukarski napisał(a):
>
> Rozumiem (trochę) sytuację, w której odsyłają Cię do producenta kupionego
> notebooka - bo np. dyski w tym kanale dystrybucyjnym mogą mieć inne
> warunki
> gwarancji. W sytuacji, w której idziesz do sklepu, kupujesz dysk, dysk
> pada
> i przedstawicielstwo / serwis producenta Cię olewa? Na jakiej podstawie
> prawnej?
Pewnie na takiej, że oni nie mają ze mną żadnej umowy, w żaden sposób
nie zobowiązali się tego ze mną załatwiać oraz żaden przepis polskiego
prawa im tego nie nakazuje. Czyli pozostaje dobra wola której w tej sytuacji
najwyraźniej nie mają.
> Nie, żebym oblatany na wszystkie strony w prawie był - po prostu ciekawość
> moja. Ja w każdym razie na tekst ,,takie mamy zasady" wypaliłbym, że ja też
> mam swoje zasady - m.in. sprzęt padnięty oddaję bezpośrednio do serwisu
> producenta...
Też zupełnie nie jestem oblatany ale tym tematem się interesuje i nie
spotkałem
się do tej pory z niczym czym można by się w tej sytuacji podeprzeć. Jeśli
ktoś zna przepis mówiący o tym, że producent/dystrybutor/ktokolwiek kto
nie jest bezpośrednim sprzedawcą w stosunku do mnie coś musi to chętnie
przeczytam.