eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetSSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 71

  • 1. Data: 2012-08-16 11:31:01
    Temat: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
    Od: Michal <u...@g...pl.invalid>

    Niewątpliwie zaletą SSD Intela z serii 520 jest 5 lat gwarancji
    producenta, co jest IMHO ważne zwłaszcza przy tak zawodnej technologii
    jak dyski SSD (tu na szczęśce jeszcze 25 nm synchroniczne kości).

    Zakup planowany na miejscu raczej w jednej z mniejszych,
    specjalizowanych firm komputerowych. I tu problem - jak się ma pecha, to
    taka firma za parę miesięcy może nie istnieć, nie mówiąc już o
    perspektywie 5 lat. Wczytując się w sieci w opisy realizacji gwarancji
    Intela na CPU >2 lata, a przed upływem 3 producenta wnioskuję że te
    5 lat gwaracji producenta na SSD to jest w PL dla konsumenta warte tyle,
    co nic - w tak niecywilizowanym kraju intel ma w *d klienta detalicznego
    i jeśli SSD padnie, a firma zwinie się/po 2 latach nie będzie
    zainteresowana realizacją gwarancji - zostaje się z niczym. Mylę się?

    Jeśli to co opisałem wyżej jest zgodne z prawdą wracam do pierwotnej
    koncepcji SSD samsunga - na sam system, więc wystarczy 64GB i będzie
    zasadniczo głównie odczyt - tu 830 samsunga spisują się znacznie lepiej
    niż dowolne SSD małej pojemności na Sandforce 2281 w trybie 2/4
    kanałowym. Problem jest taki, że z tego co widzę kupić SSD Samsunga 64GB
    na miejscu w Wawie to jest spory problem - przy GUSie i mawet na
    Batorego w weekend praktycznie wszyscy mają tylko OCZ, ew. Adata, jak
    trafi się pojedynczy SSD Samsunga to min. 128 GB w cenie > 500 zł - na
    sam system ciut drogo i za duża pojemność. Który sklep w Wawie ma SSD
    samsunga w dobre cenie i pojemnośći 64 GB - porównywrki zwracają sklepy
    sieciowe :/

    --
    /MB


  • 2. Data: 2012-08-16 11:54:36
    Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Michal" napisał:

    > Zakup planowany na miejscu raczej w jednej z mniejszych, specjalizowanych
    > firm komputerowych. I tu problem - jak
    > się ma pecha, to taka firma za parę miesięcy może nie istnieć,
    >[...] i jeśli SSD padnie, a firma zwinie się/po 2 latach nie będzie
    >zainteresowana realizacją gwarancji - zostaje się z niczym.

    Mały Jasio wtyka palec między drzwi (a nuż nie przytrzaśnie), duży Jasio
    kupuje w jakichś z góry podejrzanych sklepikach (a nuż się nie zwiną?) lub
    na - za przeproszeniem - Allegro (a nuż coś przyślą?). A mówią, że instynkt
    samozachowawczy wyrabia się z wiekiem.

    JoteR


  • 3. Data: 2012-08-16 13:00:56
    Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
    Od: Marx <a...@g...com>

    On 16.08.2012 11:54, JoteR wrote:
    > "Michal" napisał:
    >
    >> Zakup planowany na miejscu raczej w jednej z mniejszych,
    >> specjalizowanych firm komputerowych. I tu problem - jak
    >> się ma pecha, to taka firma za parę miesięcy może nie istnieć,
    >> [...] i jeśli SSD padnie, a firma zwinie się/po 2 latach nie będzie
    >> zainteresowana realizacją gwarancji - zostaje się z niczym.
    >
    > Mały Jasio wtyka palec między drzwi (a nuż nie przytrzaśnie), duży Jasio
    > kupuje w jakichś z góry podejrzanych sklepikach (a nuż się nie zwiną?)
    > lub na - za przeproszeniem - Allegro (a nuż coś przyślą?). A mówią, że
    > instynkt samozachowawczy wyrabia się z wiekiem.

    no to mu pomogłeś
    Marx


  • 4. Data: 2012-08-16 15:18:29
    Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
    Od: Imię i nazwisko <e...@e...com>

    W dniu 16-08-2012 11:31, Michal pisze:
    > Niewątpliwie zaletą SSD Intela z serii 520 jest 5 lat gwarancji
    > producenta, co jest IMHO ważne zwłaszcza przy tak zawodnej technologii
    > jak dyski SSD (tu na szczęśce jeszcze 25 nm synchroniczne kości).
    >

    powiem tak: jak nie chcesz byc wyruchany przez polskich pseudo
    sprzedawcow/hurtownie itp, to RMA rob bezposrednio przez intela (na www)
    i wysylaj do nich. najdalej po 10 dniach dostaniesz nowy/naprawiony
    egzemplarz.
    przetestowane na dyskach (nie ssd) seagate i samsung. nie wiem gdzie
    sobie zyczy odsylac sprzet intel, ale w przypadku w/w sprzet wysyla sie
    do wawy.


  • 5. Data: 2012-08-16 15:20:22
    Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
    Od: Imię i nazwisko <e...@e...com>

    W dniu 16-08-2012 13:00, Marx pisze:
    > On 16.08.2012 11:54, JoteR wrote:
    >> "Michal" napisał:
    >>
    >>> Zakup planowany na miejscu raczej w jednej z mniejszych,
    >>> specjalizowanych firm komputerowych. I tu problem - jak
    >>> się ma pecha, to taka firma za parę miesięcy może nie istnieć,
    >>> [...] i jeśli SSD padnie, a firma zwinie się/po 2 latach nie będzie
    >>> zainteresowana realizacją gwarancji - zostaje się z niczym.
    >>
    >> Mały Jasio wtyka palec między drzwi (a nuż nie przytrzaśnie), duży Jasio
    >> kupuje w jakichś z góry podejrzanych sklepikach (a nuż się nie zwiną?)
    >> lub na - za przeproszeniem - Allegro (a nuż coś przyślą?). A mówią, że
    >> instynkt samozachowawczy wyrabia się z wiekiem.
    >
    > no to mu pomogłeś
    > Marx

    standardowo przytrolowal bo nie zrozumial tekstu.


  • 6. Data: 2012-08-16 17:01:34
    Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>


    Użytkownik "Imię i nazwisko" <e...@e...com> napisał w wiadomości
    news:k0is6l$kjt$1@mx1.internetia.pl...
    >W dniu 16-08-2012 11:31, Michal pisze:
    >> Niewątpliwie zaletą SSD Intela z serii 520 jest 5 lat gwarancji
    >> producenta, co jest IMHO ważne zwłaszcza przy tak zawodnej technologii
    >> jak dyski SSD (tu na szczęśce jeszcze 25 nm synchroniczne kości).
    >>
    >
    > powiem tak: jak nie chcesz byc wyruchany przez polskich pseudo
    > sprzedawcow/hurtownie itp, to RMA rob bezposrednio przez intela (na www) i
    > wysylaj do nich. najdalej po 10 dniach dostaniesz nowy/naprawiony
    > egzemplarz.
    > przetestowane na dyskach (nie ssd) seagate i samsung.

    Intel naprawia dyski seagate i samsung?

    A jeśli chodzi o realizacje gwarancji u samsunga to pytałem na infolinii i
    rozmowa
    wyglądała tak:

    Ja: Dzień dobry, czy mogę uszkodzony dysk samsung 830 będący na gwarancji
    reklamować bezpośrednio u Państwa ?
    Oni: Nie, spierdalaj



  • 7. Data: 2012-08-16 17:34:55
    Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 16 Aug 2012 17:01:34 +0200, chochlik_drukarski napisał(a):

    (ciach...)
    > A jeśli chodzi o realizacje gwarancji u samsunga to pytałem na infolinii i
    > rozmowa wyglądała tak:
    >
    > Ja: Dzień dobry, czy mogę uszkodzony dysk samsung 830 będący na gwarancji
    > reklamować bezpośrednio u Państwa ?
    > Oni: Nie, spierdalaj

    A jakąś podstawę podano?

    --
    [ Przemysław "Maverick" Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ]
    [ Nie należy siadać na honorze, bo jedynym efektem będą odciski na dupie. ]
    [ (Tadeusz Kochanowicz) ]


  • 8. Data: 2012-08-16 18:02:24
    Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>


    Użytkownik "Przemysław Ryk" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:13eh1jbxfe2r0.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.inf
    o...
    > Dnia Thu, 16 Aug 2012 17:01:34 +0200, chochlik_drukarski napisał(a):
    >
    > (ciach...)
    >> A jeśli chodzi o realizacje gwarancji u samsunga to pytałem na infolinii
    >> i
    >> rozmowa wyglądała tak:
    >>
    >> Ja: Dzień dobry, czy mogę uszkodzony dysk samsung 830 będący na gwarancji
    >> reklamować bezpośrednio u Państwa ?
    >> Oni: Nie, spierdalaj
    >
    > A jakąś podstawę podano?

    "Takie mamy zasady. Proszę udać się do sklepu w którym kupił Pan dysk. Czy
    mogę
    jeszcze w czymś pomóc?"


  • 9. Data: 2012-08-16 18:14:53
    Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 16 Aug 2012 18:02:24 +0200, chochlik_drukarski napisał(a):

    >> (ciach...)
    >>> A jeśli chodzi o realizacje gwarancji u samsunga to pytałem na infolinii
    >>> i rozmowa wyglądała tak:
    >>>
    >>> Ja: Dzień dobry, czy mogę uszkodzony dysk samsung 830 będący na
    >>> gwarancji reklamować bezpośrednio u Państwa ? Oni: Nie, spierdalaj
    >>
    >> A jakąś podstawę podano?
    >
    > "Takie mamy zasady. Proszę udać się do sklepu w którym kupił Pan dysk. Czy
    > mogę jeszcze w czymś pomóc?"

    Wiesz - mnie kiedyś Orange też próbowało wmówić, że podpisana przez nich
    umowa cesji jest nieważna, bo ,,na naszej stronie jest zapis, że takiej
    operacji można dokonać minimum pół roku po podpisaniu umowy na warunkach
    promocyjnych". Ja mało zajadów za śmiechu nie dostałem, a znajomemu
    prawnikowi oczy się od razu świeciły.

    Rozumiem (trochę) sytuację, w której odsyłają Cię do producenta kupionego
    notebooka - bo np. dyski w tym kanale dystrybucyjnym mogą mieć inne warunki
    gwarancji. W sytuacji, w której idziesz do sklepu, kupujesz dysk, dysk pada
    i przedstawicielstwo / serwis producenta Cię olewa? Na jakiej podstawie
    prawnej?

    Nie, żebym oblatany na wszystkie strony w prawie był - po prostu ciekawość
    moja. Ja w każdym razie na tekst ,,takie mamy zasady" wypaliłbym, że ja też
    mam swoje zasady - m.in. sprzęt padnięty oddaję bezpośrednio do serwisu
    producenta...

    --
    [ Przemysław "Maverick" Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ]
    [ Nie należy siadać na honorze, bo jedynym efektem będą odciski na dupie. ]
    [ (Tadeusz Kochanowicz) ]


  • 10. Data: 2012-08-16 18:45:59
    Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>


    Użytkownik "Przemysław Ryk" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:sxcec8l8r5nd.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info
    ...
    > Dnia Thu, 16 Aug 2012 18:02:24 +0200, chochlik_drukarski napisał(a):
    >
    > Rozumiem (trochę) sytuację, w której odsyłają Cię do producenta kupionego
    > notebooka - bo np. dyski w tym kanale dystrybucyjnym mogą mieć inne
    > warunki
    > gwarancji. W sytuacji, w której idziesz do sklepu, kupujesz dysk, dysk
    > pada
    > i przedstawicielstwo / serwis producenta Cię olewa? Na jakiej podstawie
    > prawnej?

    Pewnie na takiej, że oni nie mają ze mną żadnej umowy, w żaden sposób
    nie zobowiązali się tego ze mną załatwiać oraz żaden przepis polskiego
    prawa im tego nie nakazuje. Czyli pozostaje dobra wola której w tej sytuacji
    najwyraźniej nie mają.

    > Nie, żebym oblatany na wszystkie strony w prawie był - po prostu ciekawość
    > moja. Ja w każdym razie na tekst ,,takie mamy zasady" wypaliłbym, że ja też
    > mam swoje zasady - m.in. sprzęt padnięty oddaję bezpośrednio do serwisu
    > producenta...

    Też zupełnie nie jestem oblatany ale tym tematem się interesuje i nie
    spotkałem
    się do tej pory z niczym czym można by się w tej sytuacji podeprzeć. Jeśli
    ktoś zna przepis mówiący o tym, że producent/dystrybutor/ktokolwiek kto
    nie jest bezpośrednim sprzedawcą w stosunku do mnie coś musi to chętnie
    przeczytam.

strony : [ 1 ] . 2 ... 8


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: