  • 11. Data: 2011-12-05 23:49:45
    Temat: Re: SPARK '07 - problem z EGR
    Od: "Bastion" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    wiadomości news:jbjg1h$97j$1@news.dialog.net.pl...

    > Do tego dość dziadowskim.

    Jezeli popierasz stanowisko przedpiscy, ktory twierdzi, ze napisalem
    ze WD- 40 to smar przeczytaj watek ponownie.

  • 12. Data: 2011-12-06 00:03:11
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-12-05 23:49, Bastion pisze:
> [...]
    >
    > Jezeli popierasz stanowisko przedpiscy, ktory twierdzi, ze napisalem
    > ze WD- 40 to smar przeczytaj watek ponownie.

    A gdzie napisałem, że uważam WD-40 za smar?
    Sęk w tym, że chodzi o _wyczyszczenie_ EGRa. Marek słusznie zauważył, że
    ten środek, o którym mowa, to zmywacz. Ja go popieram, dodając od
    siebie, że nawet jako zmywacz jest dziadowski.
    On do EGRa się po prostu nie nadaje. Za dużo zostawia tłusto-lepkiego syfu.
    Lepiej użyć do tego celu jakiegoś środka do czyszczenia przepustnic (STP
    czy Wynn's takie robią).

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 13. Data: 2011-12-06 02:35:36
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Marek Dyjor

    > WD-40 nie jest smarem, jest zmywaczem :)

    WD40 ma właściwości jednego i drugiego. Oczywiście nie jest ani dobrym
    smarem ani dobrym zmywaczem, bo jak coś jest do wszystkiego, to w
    rzeczywistości zwykle jest do niczego.

  • 14. Data: 2011-12-06 12:39:16
    Od: Dman-666 <d...@t...o2.pl>

    Tak se patrze i patrze jak Pablo nawija makaron na uszy:

    > W ww. pacjencie (silnik 0,8l) zapalil sie CHECK ENGINE. Po podpięciu
    > komputera mechanik stwierdza awarie EGR i sugeruje wymiane.
    > Zamiennikow ponoc brak, cena w ASO 500 zeta. Na necie znajduje takie
    > same, ale za 380. Ciagle drogo. Pytanie brzmi, czy faktycznie trzeba
    > wymieniac? Ponoc mozna to czyscic. Ktos ma doswiadczenie w tej
    > materii? Z gory dziekuje za pomoc.

    Nie w tym aucie ale w DCI renault w zeszlym roku czyscilem.
    Potrzebna nafta i pedzelek. Czasami pomaga a czasami nie.
    Pamietaj, ze po wymianie EGR'a najczesciej trzeba go skalibrowac
    podpinajac do komputera (koszt o ktorym malo kto mowi-sprawdz ile
    podpiecie do komputera twojego auta).
    Samo czyszczenie - kalibrowac nie musisz.

    --
    Dman-666
    668.942, 6A13 z bombom LPG

  • 15. Data: 2011-12-06 20:36:59
    Od: Pablo <p...@g...com>

    > Nie da się go po prostu zaślepić?

    No wlasnie, czy takie zaslepienie nie bedzie szkodliwe dla silnika? Co
    z komputerem - nie bedzie wywalal bledow? No i czy wystarczy samo
    zaslepienie czy potrzebne sa jakies dodatkowe zabiegi?

    Jeszcze raz dzieki za pomoc

    Pawel

  • 16. Data: 2011-12-06 22:23:33
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Pablo

    > No wlasnie, czy takie zaslepienie nie bedzie szkodliwe dla silnika?

    Pozbycie się EGR jest wręcz zdrowe dla silnika...

    > Co z
    > komputerem - nie bedzie wywalal bledow?

    ...o ile komputer nie będzie wywalał błędów...

    > No i czy wystarczy samo
    > zaslepienie czy potrzebne sa jakies dodatkowe zabiegi?

    ...a to zależy już od konkretnej marki i modelu. Niestety nie wiem jak
    jest w Sparku.

  • 17. Data: 2011-12-06 23:19:40
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-06, Pablo <p...@g...com> wrote:

    > No wlasnie, czy takie zaslepienie nie bedzie szkodliwe dla silnika? Co
    > z komputerem - nie bedzie wywalal bledow? No i czy wystarczy samo
    > zaslepienie czy potrzebne sa jakies dodatkowe zabiegi?

    A myslisz ze pchanie silnikowi do dolotu spalin jest zdrowe? ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200