-
1. Data: 2011-12-05 13:57:22
Temat: SPARK '07 - problem z EGR
Od: Pablo <p...@g...com>
Witam
W ww. pacjencie (silnik 0,8l) zapalil sie CHECK ENGINE. Po podpięciu
komputera mechanik stwierdza awarie EGR i sugeruje wymiane.
Zamiennikow ponoc brak, cena w ASO 500 zeta. Na necie znajduje takie
same, ale za 380. Ciagle drogo. Pytanie brzmi, czy faktycznie trzeba
wymieniac? Ponoc mozna to czyscic. Ktos ma doswiadczenie w tej
materii? Z gory dziekuje za pomoc.
-
2. Data: 2011-12-05 14:09:05
Temat: Re: SPARK '07 - problem z EGR
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Mon, 5 Dec 2011 04:57:22 -0800 (PST), Pablo
> Ponoc mozna to czyscic. Ktos ma doswiadczenie w tej materii?
Można. Ale jak go zdrowo zapiekło to czyszczeni pomoże na bardzo krótko, bo
zaraz znowu się zatnie. Generalnie szkoda roboty włożonej w operację,
lepiej dołożyć cokolwiek kasy i mieć z głowy na kolejne dziesiątki tysięcy
km. Koszt? No cóż... tak to jest z samochodem. ;P
--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player
http://xcarlink.pl
-
3. Data: 2011-12-05 15:55:45
Temat: Re: SPARK '07 - problem z EGR
Od: to <t...@x...abc>
begin Pablo
> W ww. pacjencie (silnik 0,8l) zapalil sie CHECK ENGINE. Po podpięciu
> komputera mechanik stwierdza awarie EGR i sugeruje wymiane. Zamiennikow
> ponoc brak, cena w ASO 500 zeta. Na necie znajduje takie same, ale za
> 380. Ciagle drogo. Pytanie brzmi, czy faktycznie trzeba wymieniac? Ponoc
> mozna to czyscic. Ktos ma doswiadczenie w tej materii?
Nie da się go po prostu zaślepić?
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
4. Data: 2011-12-05 16:20:50
Temat: Re: SPARK '07 - problem z EGR
Od: "arek333" <a...@w...pl>
Czy ten silnik rozni sie od zwyklego w Matizie? Jezeli nie to egr taka
grucha kiedys kosztowala 90zl , umieszczona tak z tylu silnika przy grodzi.
Jak to sie popsulo to strasznie obroty falowaly.Choc pewnie teraz ten silnik
inaczej wyglada.Z tego co pamietam to potem zasleiono to mi, bo czesc byla
wadliwa i czesto sie psula.
-
5. Data: 2011-12-05 21:08:06
Temat: Re: SPARK '07 - problem z EGR
Od: "Bastion" <n...@m...pl>
Użytkownik "Pablo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
news:d2453ba0-d610-4b1b-81c7-f2701cce3b3c@ca1g2000vb
b.googlegroups.com...
Witam
> W ww. pacjencie (silnik 0,8l) zapalil sie CHECK ENGINE. Po podpięciu
> komputera mechanik stwierdza awarie EGR i sugeruje wymiane.
> Zamiennikow ponoc brak, cena w ASO 500 zeta. Na necie znajduje takie
> same, ale za 380. Ciagle drogo. Pytanie brzmi, czy faktycznie trzeba
> wymieniac?
W tym silniku EGR-a nie czyscilem, tylko w oplowsim DTI.
Sprawa w oplu jest banalna, trzeba zdjac plastikowa oslone z zaworu
(podwazyc srubokretem)
i wypsikac wnetrze preparatem WD-40. Wystarcza na jakies 1000-2000 tys km.
Potem trzeba powtorzyc zabieg bo znowu zaczyna sie zacinac.
Jezeli masz dobry dostep do zaworu i mozesz latwo dostac sie do srodka to
warto sprobowac. Ja stosuje WD-40 ale sa podobno jakies specjalne smary do
stosowania w wysokich temperaturach, gdybys zastosowal to pewnie mialbys
dluzej spokuj.
-
6. Data: 2011-12-05 21:21:05
Temat: Re: SPARK '07 - problem z EGR
Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>
W dniu 2011-12-05 21:08, Bastion pisze:
> Wystarcza na jakies 1000-2000 tys km.
> Potem trzeba powtorzyc zabieg
tyle to ten spark nie przejedzie, zeby po 1mln km powtarzac zabieg, wiec
powinno wystarczyc... :P
--
venioo
GG:198909
-
7. Data: 2011-12-05 21:30:46
Temat: Re: SPARK '07 - problem z EGR
Od: "Bastion" <n...@m...pl>
Użytkownik <v...@i...pl> napisał w wiadomości
news:jbj93h$ldk$1@usenet.news.interia.pl...
>W dniu 2011-12-05 21:08, Bastion pisze:
>> Wystarcza na jakies 1000-2000 tys km.
>> Potem trzeba powtorzyc zabieg
>
> tyle to ten spark nie przejedzie, zeby po 1mln km powtarzac zabieg, wiec
> powinno wystarczyc... :P
Oj faktycznie, sorrki chodzilo mi o 1000-2000 km.
-
8. Data: 2011-12-05 22:34:07
Temat: Re: SPARK '07 - problem z EGR
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
Bastion wrote:
> Użytkownik "Pablo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
> news:d2453ba0-d610-4b1b-81c7-f2701cce3b3c@ca1g2000vb
b.googlegroups.com...
> Witam
>
>> W ww. pacjencie (silnik 0,8l) zapalil sie CHECK ENGINE. Po podpięciu
>> komputera mechanik stwierdza awarie EGR i sugeruje wymiane.
>> Zamiennikow ponoc brak, cena w ASO 500 zeta. Na necie znajduje takie
>> same, ale za 380. Ciagle drogo. Pytanie brzmi, czy faktycznie trzeba
>> wymieniac?
>
> W tym silniku EGR-a nie czyscilem, tylko w oplowsim DTI.
> Sprawa w oplu jest banalna, trzeba zdjac plastikowa oslone z zaworu
> (podwazyc srubokretem)
> i wypsikac wnetrze preparatem WD-40. Wystarcza na jakies 1000-2000
> tys km. Potem trzeba powtorzyc zabieg bo znowu zaczyna sie zacinac.
> Jezeli masz dobry dostep do zaworu i mozesz latwo dostac sie do
> srodka to warto sprobowac. Ja stosuje WD-40 ale sa podobno jakies
> specjalne smary do stosowania w wysokich temperaturach, gdybys
> zastosowal to pewnie mialbys dluzej spokuj.
WD-40 nie jest smarem, jest zmywaczem :)
-
9. Data: 2011-12-05 23:19:12
Temat: Re: SPARK '07 - problem z EGR
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
W dniu 2011-12-05 22:34, Marek Dyjor pisze:
> Bastion wrote:
>> Użytkownik "Pablo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
>> news:d2453ba0-d610-4b1b-81c7-f2701cce3b3c@ca1g2000vb
b.googlegroups.com...
>> Witam
>>
>>> W ww. pacjencie (silnik 0,8l) zapalil sie CHECK ENGINE. Po podpięciu
>>> komputera mechanik stwierdza awarie EGR i sugeruje wymiane.
>>> Zamiennikow ponoc brak, cena w ASO 500 zeta. Na necie znajduje takie
>>> same, ale za 380. Ciagle drogo. Pytanie brzmi, czy faktycznie trzeba
>>> wymieniac?
>>
>> W tym silniku EGR-a nie czyscilem, tylko w oplowsim DTI.
>> Sprawa w oplu jest banalna, trzeba zdjac plastikowa oslone z zaworu
>> (podwazyc srubokretem)
>> i wypsikac wnetrze preparatem WD-40. Wystarcza na jakies 1000-2000
>> tys km. Potem trzeba powtorzyc zabieg bo znowu zaczyna sie zacinac.
>> Jezeli masz dobry dostep do zaworu i mozesz latwo dostac sie do
>> srodka to warto sprobowac. Ja stosuje WD-40 ale sa podobno jakies
>> specjalne smary do stosowania w wysokich temperaturach, gdybys
>> zastosowal to pewnie mialbys dluzej spokuj.
>
> WD-40 nie jest smarem, jest zmywaczem :)
Do tego dość dziadowskim.
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
10. Data: 2011-12-05 23:47:59
Temat: Re: SPARK '07 - problem z EGR
Od: "Bastion" <n...@m...pl>
Użytkownik "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:jbjdcg$sqq$1@news.task.gda.pl...
>
>> W tym silniku EGR-a nie czyscilem, tylko w oplowsim DTI.
>> Sprawa w oplu jest banalna, trzeba zdjac plastikowa oslone z zaworu
>> (podwazyc srubokretem)
>> i wypsikac wnetrze preparatem WD-40. Wystarcza na jakies 1000-2000
>> tys km. Potem trzeba powtorzyc zabieg bo znowu zaczyna sie zacinac.
>> Jezeli masz dobry dostep do zaworu i mozesz latwo dostac sie do
>> srodka to warto sprobowac. Ja stosuje WD-40 ale sa podobno jakies
>> specjalne smary do stosowania w wysokich temperaturach, gdybys
>> zastosowal to pewnie mialbys dluzej spokuj.
>
> WD-40 nie jest smarem, jest zmywaczem :)
A ja gdzies napisalem, ze WD- 40 jest smarem?