  • 51. Data: 2016-01-21 09:50:13
    Temat: Re: SONDA wraca
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "ACMM-033" <v...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:n7p7jh$266$1@node2.news.atman.pl...

    > Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    > wiadomości news:56a011eb$0$650$65785112@news.neostrada.pl...

    > ...No właśnie nie do końca takie same.
    > Np. dwusuwowy silnik S31 od Syreny, miał tłok o klasycznym, płaskim... no,
    > trochę okrągłym, bez tego dzioba, tłoku. Natomiast czterosuwowy silnik
    > Citroena 2CV taki dziób ma. Ze swej natury dwusuw jest szybkoobrotowy,
    > wtedy ma lepszą sprawność. Stosuje się specjalne zawory wylotowe, ale nie
    > sterowane krzywkami raczej, dla powiększenia sprawności przy mniejszych
    > obrotach.

    Takie same w znaczeniu, że takie przekroje pamiętam z pracowni szkolnych w
    latach 80-tych, a nie że sa takie same jak w prawdziwych samochodach.

> [...]
    > rozfazowane, w układzie delta... Z powodów konstrukcyjnych nie mają jak
    > zabanglać bez wstępnego sprężania powietrza pompką na dolocie, co też
    > grozi trochę rozbieganiem, jak w TDI... (gdy pocieknie olej do dolotu, bo
    > np. simering na łożysku pęcł był, wtedy bez odciecia powietrza silnika
    > takiego nie zatrzymasz, aż wypali cały olej(1)), rozbiegać się może też
    > klekot wolnossący, jeśli ma luzy na tłokach.
    > Konstrukcja dwusuwa benzynowego też bywa różna ze względu na układ kanałów
    > dolotowych i wylotowych. Są podobno modele z osobnym olejeniem...

    Silniki w skuterach mają osobne zbiorniki na olej.

    > Niektóre modele mają wycięte otwory w tłoku, do takich należy silnik od
    > Syreny. Otwory robią za zawory.

    > Hehe, jak będzie miał takie olejenie, jak ten model, to albo zębatka nie
    > wytrzyma, albo wał mimośrodowy nie wiem, przytrze się, połamie, już nie
    > mówię o czymś, co pełni funkcję pierścieni tłokowych, nie ma tego w
    > modelu, ale łatwo to znaleźć w sieci.

    Nie przesadzaj, to tylko pomoce dydaktyczne do zobrazowania zasady
    działania, a nie szczegółowe rozwiązania konstrukcyjne.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 52. Data: 2016-01-21 10:21:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mario" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2016-01-20 o 16:59, Pawel "O'Pajak" pisze:
> [...]

    Obawiam sie, ze problem w tym, ze tego nikt nie wie. Tzn stare
    tokamaki byly za slabe, ITER dopiero w budowie, a zimna fuzja ...
    telewizja tu chyba moze tylko troche taniej sensacji zrobic ...

    > Postep w elektronice
    > rzeczywiscie kazdy moze metoda Macayeva poznac, ale juz jak sie
    > bedzie
    > ja zasilac za czas jakis, to temat ciekawy.

    Ogniwa paliwowe na alkohol ? Odcinek Sondy by chyba mozna o tym
    nakrecic :-)

    >Włącz sobie Galileo. Jest na którymś programie dostępnym na DVB-T.
    >Jest taki sobie, ale lepszego pewnie nie zrobimy.

    Galileo jest niemiecki (RTL7).
    Z polskich to byl Kwant ... ale kiedy to bylo.

    >Sonda była kultowa tylko w takim sensie jak Radmor i Altus były
    >kultowe. Bo nie mieliśmy dostępu do zachodnich produkcji w tej
    >klasie.

    Teraz mamy ... duzo lepsze IMO nie sa, moze nawet gorsze.

    A tak prawde mowiac ... Sonde za mlodu ogladalo sie z otwartymi
    ustami, a teraz jak na to patrze ... czysta komercja :-)
    Wiele sie z tego czlowiek nie dowiedzial, poza tym, ze "naukowcy
    pracuja i nowe rzeczy wymyslaja".

    J.

  • 53. Data: 2016-01-21 10:26:53
    Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 20.01.2016 o 21:12, yabba pisze:

    > Horyzonty Techniki
    > ABC Techniki (dla najmłodszych, nie pamiętam dokładnie tytułu)
    > Szkiełko i Oko
    > Modelarz
    > Mały Modelarz

    To były "Horyzonty Techniki dla Dzieci" zdaje się
    Oprócz Bajtka był jeszcze Komputer i jeszcze jakieś takie pisemko
    komputerowe na typowo gazetowym papierze.

    Moim zdaniem tak źle nie było, jak ktoś chciał to miał co czytać.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 54. Data: 2016-01-21 10:34:03
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 21 Jan 2016 10:21:23 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ogniwa paliwowe na alkohol ? Odcinek Sondy by chyba mozna o tym
    > nakrecic :-)

    Tak btw w 2007 lub 8 na cebicie Toshiba pokazała laptopa zasilanego
    taką piersiówka z alkoholem (nie wiem czy wygląd sugerujący
    piersiówkę był zamierzony czy przypadkowy). Niestety dwóch
    japończyków strzegących gablotę z tym cudem techniki odmawiało
    odpowiedzi na pytania.
    Jak widać coś jednak nie wyszło, bo produktu ma rynku nie widać...

    --
    Marek

  • 55. Data: 2016-01-21 10:35:56
    Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 20.01.2016 o 23:35, Luke pisze:

    > O najnowszych rodzajach wyświetlaczy? Za pół roku w hipermarkecie. O
    > tym, że nagle można robić 10 razy taniej scalak przetwarzający wideo 4K
    > albo więcej? Za jakiś czas w hipermarkecie. O czujniku który mierzy
    > megaprecyzyjnie cośtam i wszyscy się tym ekscytują? Pewnie za 2 lata w
    > smartfonie w hipermarkecie. O nowym leku na coś? Za 2 lata w aptece. I
    > tak dalej.

    Tu się nie zgodzę. W hipermarkecie zawsze masz chłam, wytworzony
    najtańszym kosztem. Zobacz sobie czujniki pola magnetycznego w
    telefonie. Możesz sprawdzić jakimś programem co kompas wyświetla.
    Wyświetl i kręć pomału telefonem, zdziwisz się jak ta wirtualna igła
    różnie północ pokazuje w zależności od położenia telefonu.
    Pracowałem kiedyś w firmie robiącej mierniki UV (do opalania).
    Na rynku była jakaś konkurencja, ale te akurat były dobre (względnie)
    Bo czujniki kupowali z Instytutu Fizyki, sam kiedyś po nie jechałem.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 56. Data: 2016-01-21 10:41:57
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Czarek Grądys" <c...@w...onet.pl> napisał w wiadomości

    > To były "Horyzonty Techniki dla Dzieci" zdaje się

    Było i jedno i drugie!

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Kalejdoskop_Techniki

    > Oprócz Bajtka był jeszcze Komputer i jeszcze jakieś takie pisemko
    > komputerowe na typowo gazetowym papierze.

    Ja kojarzę komputerowy dodatek do Żołnierza Wolności na gazetowym papierze.

  • 57. Data: 2016-01-21 10:49:24
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Czarek Grądys napisał:

    > Pracowałem kiedyś w firmie robiącej mierniki UV (do opalania).
    > Na rynku była jakaś konkurencja, ale te akurat były dobre (względnie)
    > Bo czujniki kupowali z Instytutu Fizyki, sam kiedyś po nie jechałem.

    Z którego Instytutu Fizyki i co to były za czujniki, jeśli wolno spytać?

    --
    Jarek

  • 58. Data: 2016-01-21 11:16:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Czarek Grądys" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >Wyświetl i kręć pomału telefonem, zdziwisz się jak ta wirtualna igła
    >różnie północ pokazuje w zależności od położenia telefonu.

    Nie jest najgorzej, poza tym sporo doklada Android, ktory ma jakis
    ambitny program obliczania ... i chyba kalibracji.

    Poza tym wez np Samsunga - sprzedaje "etui", tzw Flip Cover, w ktorym
    jest magnes sygnalizujacy telefonowi zamkniecie.
    No i zegnaj kompasie ...

    >Pracowałem kiedyś w firmie robiącej mierniki UV (do opalania).
    >Na rynku była jakaś konkurencja, ale te akurat były dobre (względnie)
    >Bo czujniki kupowali z Instytutu Fizyki, sam kiedyś po nie jechałem.

    Akurat IF wcale niekoniecznie musi dobre czujniki robic.
    Tzn same czujniki moze i dobre, ale trwale niekoniecznie, a i pewnie
    nie tanie.

    Na calym swiecie IF kupuja optoelementy z Hamamatsu :-)

    J.

  • 59. Data: 2016-01-21 11:17:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >japończyków strzegących gablotę z tym cudem techniki odmawiało
    >odpowiedzi na pytania. Jak widać coś jednak nie wyszło, bo produktu

    Cala masa roznych doniesien byla, ale jak widac - kupic ciagle nie
    mozna.

    J.

  • 60. Data: 2016-01-21 11:19:47
    Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 21.01.2016 o 10:41, yabba pisze:

    > Ja kojarzę komputerowy dodatek do Żołnierza Wolności na gazetowym papierze.

    Na pewno był to dodatek do Żołnierza Wolności, ale tytułu dalej nie
    pamiętam. Za to pamiętam jedną z okładek, było jakieś referendum
    czy coś takiego i było zdjęcie pracowni komputerowej, kilku ludzi
    przed monitorami i 2 albo 3 razy TAK wołami, ale wklejone wyraźnie
    krzywo, jakby te monitory miały zespół odchylający obrócony nieco ;)

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl