  • 21. Data: 2013-12-01 00:19:19
    Temat: Re: SONDA - (Kurek,Kamiński) - muzyka z prgramu na płytach CD
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 30 Nov 2013 16:36:56 -0600, A.L. napisał(a):
    > Pzrepraszam, ale jak kupowac w Internecie, to ja doskonale wiem.
    > JEdnak ksiazka to nei majtki. O wielu ksiazkach bym nei wiedzial gdyby
    > nei wizyta w ksiegarni. Skad mlody czlowiek ma sie czyms
    > zainteresowac, na przykald elektronika? Budzi sie rano, i mysli sobie
    > "ja sie zainteresuje elektronika" po czym leci na internet kupowac
    > ksiazki?

    A nie ? Cos go musi pchnac, i do ksiegarni, i do wlasciwego dzialu.

    > Poza tym, ogladajac ksizke moge uniknac pomylek. Okladka czasem mowi
    > co innego niz zawartosc. Jak kupuje w Amazonie to kupuje koat w worku.
    > Owszem, moge odeslac, ale kosztuje mnie to pieniadze i czas.

    Przeciez na internecie mozna nie tylko okladke pokazac.

    > Ksieranie internetowe sa dobre jak sie WIE co sie chce kupic. Ale nie
    > pomoga jak sie NIE WIE.

    Ale wybor wiekszy i przeszukiwanie latwiejsze.

    > Zamykanie ksiegarni odbije sie na rozwoju Polski. Wystarczy poczekac.
    > Zamykanie ksiegarni to majprostszy i najmniej kosztowny krok w
    > kierunku ukretyniania spoleczenstwa. A zarzem - najbardziej skuteczny

    A w USA internet i Amazon nie spodowal upadku ksiegarni ?

    > P.D> Tak na marginesie - ilosc ijakosc ksiazek naukowych wydawanych w
    > Polsce jest zalosna

    Hm, ja moge o elektronice i informatyce .. zanim sie ksiazke napisze,
    to sie nauka i technika rozwija. I co pisac w drugim wydaniu ?

    PDF od producenta sie czyta. Albo dobre strony www.

    J.

  • 22. Data: 2013-12-01 00:49:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciek napisał:

    > Nie masz wrazenia, ze sam sobie przeczysz?

    Ależ oczywiście, że mam! Chciałbym być taki mądry, żeby wszystko wiedzieć
    od razu. No ale tak dobrze, to nie ma. Więc chwalę sobie choć to, że mam
    krytyczne spojrzenie i potrafię to dostrzec.

    > Cchcialbys bez zmian i nieciekawie, ale tam zle, bo czas czas to samo,
    > a tu dobrze, do jest dynamika? Czegos nie zalapalem.

    A może "załapałem zbyt wiele"? Gdzie ja mówię, że tam źle a tu dobrze
    (albo odwrotnie)?

    > A mnie sie marzy wladza, ktora mi sie nie wtraca w zycie i sie mnie boi.

    Też niedobrze. Jak ma być powodowana strachem, to rządzić dobrze nie
    będzie. A jak ma nie rządzić, to po co w ogóle ona? Zresztą po części
    już mamy spełnienie tych marzeń -- władza tak boi się społeczeństwa,
    dostania słupkiem sondażowym po głowie, że to ją paraliżuje, więc nie
    robi nic.

    > Poki co, w Europie przeszlismy od monarchii i feudalizmu do
    > pseudodemokracji i socjalizmu.

    My żeśmy tę demokrację w Europie mieli już dawno. U Greków. A może ona
    była pseudo, kto by się tam wyznał? Dawno to było i najstarsi górale nie
    pamiętają. Zasię Belgowie zrobili sobie monarchię niecałe dwa wieki temu,
    krótko po tym, jak pobliscy Frankowie postanowili swojemu monarsze
    oberżnąć głowę i nigdy więcej do takich rzeczy nie wracać (do monarchii,
    bo obcinniu głów oddawali się z upodobaniem jeszcze przez jakiś czas).
    Hiszpanie króla sobie posadzili na tronie dopiero co, wcześniej mieli
    tam co innego (to znaczy przerwę mieli, przynajmniej tak to chcą tam
    niektórzy pamiętać). A Jugosławianie (tak, byli kiedyś tacy w Europie)
    zrobili sobie w XX wieku królestwo od zera (wcześniej na wszelki wypadek
    odstrzeliwując cesarza in spe). Więc daleko nie jest tak, że w Europie
    wszędy jest tak samo, a sprawy toczą się w tym samym kierunku.

    > Strach pomyslec, co bedzie dalej, bo pewnie "aksamitny totalitaryzm".
    > Polska sie ostanie jako jedyna, bo u nas jak zwykle nie do konca sie
    > uda, a poza tym Polak bedzie kombinowal, jak by tu obejsc wszystkie
    > przepisy. I wolnosc znowu bedziemy mieli w kuchni o trzeciej nad ranem.

    No więc ja sobie czasem myślę, lecz strachu przemożnego nie czuję.
    Daleki jestem od stwierdzenia, że wszystko jest fajne. Co do Polski,
    to wiele rzeczy jest całkiem do chrzanu. Głównie tych, co skopiowane.
    Zawsze ersatz, to erszatz, wiadomo. Ale wiele spraw ma się tu wciąż
    lepiej niż gdzie indziej (ta trzecia nad ranem też pozwala mieć jakieś
    nadzieje).

    Jarek

    --
    Niby Grecy nazwali to "dialektykom". Tyz piknie. Dialektyke mozes uwidzieć
    gołym okiem, kie Jasiek, Władek i Józek sóm jest przynapici. Kie sie Jasiek

  • 23. Data: 2013-12-01 00:53:27
    Temat: Re: SONDA - (Kurek,Kami?ski) - muzyka z prgramu na p?ytach CD
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan A.L napisał:

    > A co to ma do tego? To nie byl "Zamordyzm Forda". To byla przyczyna
    > techniczna.

    Ja nie twierdzę, że władze USA mają coś wspólnego z zamordyzmem Forda, że
    jedno wynika z drugiego, albo że przyczyny są wspólne. Mógłbym to równie
    dobrze porównać do wyboru w "restauracji" McDonald's (mam ochotę na sznycel
    wiedeński albo na schabowego z kapustą). Lub do wyboru fasonu ubrania
    w wojsku.

    > Ford jako pierwszy wprowazil produkcje tasmowa, dzieki czemu proces
    > skladania samochodow zostal sktocony z 12 godin do poltorej godziny.
    > Wymagalo to szybkiego lakierowania. Wtedy nie bylo farb nitro. Jedyna
    > farba ktora schla szybko to byla "czern japonska". Inne kolory schly
    > po kilkanascie dni. Wiec nie bylo wyboru.

    No to uznajmy, że władza w USA też jest taka jaka jest z przyczyn
    technicznych. Ja przynajmniej nie spodziewam się, żeby poza czernią
    japońską mogło tam pojawić się coś innego.

    > Mzoan sie o tym dowiedziec w Muzeum Forda w Dearborn pod Detroit

    A to tak bezpiecznie wybierać się gdzieś pod Detroit?

    --
    Jarek

  • 24. Data: 2013-12-01 01:00:10
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On 30 Nov 2013 23:53:27 GMT, Jaros?aw Soko?owski <j...@l...waw.pl>
    wrote:

    >A to tak bezpiecznie wybierać się gdzieś pod Detroit?

    Pod Detroit meiszkalem pare lat. W Detroit downtown pracowalem pare
    lat. I nic mi sie nei stalo.

    W Dearborn, gdzie Ford, tez pracowalem

    A.L.

  • 25. Data: 2013-12-01 01:16:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan A.L napisał:

    > Pod Detroit meiszkalem pare lat. W Detroit downtown pracowalem
    > pare lat. I nic mi sie nei stalo.
    >
    > W Dearborn, gdzie Ford, tez pracowalem

    To jakiś czas temu było. Tam się dopiero niedawno coś pozmieniało,
    za to dość radykalnie. Ale nie byłem, nie widziałem, dlatego pytam.

    Kolega był trzy lata temu na jakimś kongresie w Kalifornii. Akurat wtedy
    łupnął ten islandzki wulkan, więc odwołane loty. Próbował zrobić sobie
    jakąś rezerwację do Polski ogrężną drogą, biorąc pyły od południowej
    flanki. Rozmawiał z panią z rezerwacji biletów, która mu mówi, że jest
    połączenie, ale z noclegiem w Detroit. "-- No to dawaj pani, ale już".
    "-- Ale to Detroit". "-- ???" "-- De-tro-it, mówię wyraźnie, pan się
    zastanowi". Tak sobie mniej więcej rozmawiali. I w końcu chyba znalazł
    się inny lot, więc opowieści z Detroit już nie wysłuchałem.

    Jarek

    --
    Raz który lecę z Moskwy do Odessy
    I znowu, psiakrew, odwołują lot,

  • 26. Data: 2013-12-01 01:19:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > A nie ? Cos go musi pchnac, i do ksiegarni, i do wlasciwego dzialu.

    Pamiętam, że mnie w wieku szkolnym do księgarni pchało właśnie COŚ.
    Takie niezbyt zdefiniowane. Potrafiłem godzinami siedzieć na przykład
    we "Wzorcówce" w PKiN, od czasu do czsu przechodząc od działu do działu.

    > Hm, ja moge o elektronice i informatyce ..

    Przecież to jakieś, za przeproszeniem, gówniane pieniądze! Komu by się
    chciało? (To znaczy widać komu się chce -- wystarczy iść do księgarni
    i obejrzeć strony tytułowe.)

    --
    Jarek

  • 27. Data: 2013-12-01 02:16:20
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Pawel O'Pajak" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
    > zeby ogladac TV, a dzisiaj masz rygorystyczny zakaz emitowania
    > jakichkolwiek programow edukacyjnych, czy naukowych w TVP. Jak sie cos

    Ech... pamietam jeszcze lekcje języków obcych. Jeszcze nawet te w starszych
    wersjach, nowe też, niemiecki (chyba dwie wersje), angielski (na pewno dwie
    wersje), francuski, rosyjski, chyba pojawił się włoski przez rok, albo dwa,
    ale tu nie pamiętam, może jeszcze jakiś... dawno to było, pamiętacie lekcje
    fizyki z Karolem Hercmanem, gdzie rzeczywiście było widać, było pokazane,
    jak zachodzą zjawiska fizyczne i co z tego wynika? Chemia nie pamiętam z kim
    była, ale czasem pokazywano, jak się barwi papierek lakmusowy, czy anilina w
    zasadach, a nawet, jak się spalają jedne substancje w obecności innych, na
    co trzeba uważać, inne przedmioty też miały swoje miejsce.

    > uda przemycic, to szybko znika z anteny. Wiadomosci skladaja sie z relacji
    > z pola walki PO-PiS, sportu i ew. od czasu do czasu jakis temat

    Mam czasem wrażenie, że media to podsycają, że np. jak załapią, że "peło",
    czy "pisdy" (1) mają przegrać, to trochę czarnego obrazu i już, sterujemy.
    Dąży się do zgłupienia i ogłupienia społeczeństwa, ciemnotą chyba jednak
    łatwiej sterować, ktoś bogaty w wiedzę zaraz zgadnie, ze go w wała robią, a
    ciemny chłop wszystko kupi.

    > w stylu o s.p. Madzi z Sosnowca.

    Na sam dźwięk jej nazwiska (znaczy się tej, no, K.W.) mam chęć zwrócić
    dopiero co zjedzony obiad. Życzę jej tego samego, co zrobiła tej biednej
    istotce.
    A dziecku nawet ekhm... ostygnąć porządnie nie dadzą. Fakt do dziś pisze o
    tym, co zaszło 10.04.2010...

    > Jak na ironie jeden z ostatnich odcinkow Sondy byl o bezpieczenstwie ruchu
    > drogowego (bariery energochlonne itp), a teraz w moim misteczku na
    > konczacych sie pasach ruchu masz betonowe bariery. Nawet k' nie chca
    > skorzystac z rozwiazan znanych z lat 70.

    Bo to przebrzmiałe, passe (bueee, ohydne słowo), przestarzałe, niemodne,
    itd. A to przecież podstawa. Ale dziś modne jest nie znać podstaw, tylko
    babrac się od razu z materiałem docelowym (i często z tego różnie wychodzi).
    A ja najpierw podstawy i jak się babram gdzieś wyżej, to wiem i rozumiem,
    jak to działa.
    Zresztą, co ja gadam, dziś to są modne rzeczy, jak Warsaw Whore... tfu,
    Shore, rzyyygg... To jest chyba ogólna tendencja... Spadam, spać mi się
    chce... przepraszam, że moje posty są mokre od wody.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 28. Data: 2013-12-01 02:25:54
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "A.L." <a...@a...com> napisał w wiadomości
    > Swieta prawda. Hodowla kretynow wydaje sie byc oficjalnym zadaniem
    > wladz Polski, neizaleznie od tego jaka partia polityczna jest przy
    > wladzy.

    Dawnośmy się tak, panie Andrzej, tak nie zgadzali.

    > Proponuje poczytac Orewlla 1984, ale skupic sie nie na inwigilacji, bo

    Poczytałbym, ale niestety, choć to pouczająca lektura, to mi niezbyt
    wchodzi, żałuję...
    Ale spróbuję kiedyś, obiecuję. Myślę, że i do Folwarku zwierzęcego też dało
    by się tu i ówdzie nawiązać...

    > P.S> Tak na marginesie - proponuje:
    >
    > a) Udac sie do Muzeum Techniki w Warszawie i zobaczyc porazajacy
    > upadek tej instytucji

    Nie musisz mówić, i bez opisu, czy zaglądania wiem... wystarczyło, że mi
    parę razy znajomi to i owo "zeznali", także o kłopotach, o których gadały
    media. Wolę tego nawet nie rozdrapywać, bo mnie samego rozwali, na czynniki
    pierwsze.

    > horyzontu po horyzont, od podlogi do sufitu - gigantyczny dzial
    > RELIGIA

    Matematyzuje się to chyba, zamiast Boga mieć w sercu, służyć mu m.in. przez
    czynienie dobra, itd, itp., to - wybacz Najwyższy, ale nie mam trafniejszego
    porównania - obciąga mu się lachę i branzluje Jego Imieniem. Zwłaszcza
    pewien wielebny z Piernikowa, Żwirki i Wigury 80, 87100... Uchowaj Panie
    Boże, takiej pobożności, jak jeden z naszych poetów pisał... Skutki? Podobną
    mentalnie sprawę Iran już przerobił zaczynając od obalenia szacha i długo
    się z tego nie wyrwie. Czekać, kiedy u nas.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 29. Data: 2013-12-01 02:39:17
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
    > Nie mam też tęsknot
    > za zmianą metody podcierania tyłka (chociaż z drugiej strony, sprzedaż
    > bidetów wzrasta).

    Tam zaraz bidetów - kaczuszką, młoda i puchatą... Ale z pewnościa nie kotem!

    --
    Darek

  • 30. Data: 2013-12-01 02:44:31
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dariusz K. Ładziak napisał:

    > Tam zaraz bidetów - kaczuszką, młoda i puchatą... Ale z pewnościa nie kotem!

    Albo zającem.

    Jarek

    --
    Raz ordynarny niedźwiedź kucnąwszy na łące
    W dość niewybredny sposób podtarł się zającem.