  • 31. Data: 2013-12-01 02:59:11
    Temat: Re: SONDA - (Kurek,Kamiński) - muzyka z prgramu na płytach CD
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

> [...]
    > wersje), francuski, rosyjski, chyba pojawił się włoski przez rok, albo dwa,
    > ale tu nie pamiętam, może jeszcze jakiś... dawno to było, pamiętacie lekcje
    > fizyki z Karolem Hercmanem, gdzie rzeczywiście było widać, było pokazane,
    > jak zachodzą zjawiska fizyczne i co z tego wynika? Chemia nie pamiętam z kim
    > była, ale czasem pokazywano, jak się barwi papierek lakmusowy, czy anilina w
    > zasadach, a nawet, jak się spalają jedne substancje w obecności innych, na
    > co trzeba uważać, inne przedmioty też miały swoje miejsce.

    Sam żem się kazał, pacholęciem będąc, we wczesynych klasach podstawowej
    szkoły, budzić, by w telewizorze "Koral" oglądać programy z fizyki czy
    chemii dla klasy VII czy VIII (lekcje miałem zwykle na drugą zmianę, ku
    mojej, śpiocha, radości). Ale Panowie, czy Wy aby nie przesadzacie?
    Dzisiaj miejsce takich rzeczy jest na jutubie, czy innym asynchronicznym
    medium. Ładowanie tego ludziom na siłę przez telewizornie nie ma żadnego
    sensu. Że co niby, ludzie będą wszyscy pod jeden sztrychulec o danej
    godzinie oglądać barwienie papierka lakmusowego? Szkoły będą plan lekcji
    do programu telewizyjnego dostosowywać?

    --
    Jarek

  • 32. Data: 2013-12-01 03:18:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan A.L tak na marginesie - proponuje:

    > a) Udac sie do Muzeum Techniki w Warszawie i zobaczyc porazajacy
    > upadek tej instytucji

    Ale zdaje się Centrum Kopernika fajne. Nie wiem, nie byłem, ale tak mówią.

    > b) Udac sie do jakiejkolwiek ksiegarni w Warszawie i zapytac o polke z
    > ksiazkami naukowymi - matematyka i fizyke na przykald. O ile sie uda
    > znalezc ksiegarnie, bo wiekszosc zostala zamknieta. Proponuje zaczac
    > od keisgarni "naukowej" Im. Boleslawa Prusa napzreciw Uniwersytetu.
    > Ksizaek na temat fizyki i matematyki tam nie uswiadczysz, natomiast od
    > horyzontu po horyzont, od podlogi do sufitu - gigantyczny dzial RELIGIA

    Akurat ze dwa tygodnie temu stałem pod tą księgarnią czekając na kogoś.
    Co innego mnie uderzyło. Kiedyś okna wystawowe były naćkane książkami.
    Na zakładkę, jedna za drugą, żeby tylko tytuł i autora dało się przeczytać.
    Teraz w jednym oknie były może ze trzy tytuły, każda z książek w kilku
    czy kilkunastu egzemplarzach, ustawione w jakąś "artystyczną instalację".
    Bo promocja taka. Z książek zrobiły się czasopisma. Księgarze też tak to
    traktują -- co się nie sprzeda w ileś tygodni, idzie na przemiał.

    --
    Jarek

  • 33. Data: 2013-12-01 04:44:13
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 1 Dec 2013 00:19:19 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >A nie ? Cos go musi pchnac, i do ksiegarni, i do wlasciwego dzialu.

    Jak go nic nie pcha do ksiegarni, to i Amazon nie pomoze

    >Przeciez na internecie mozna nie tylko okladke pokazac.

    A co? Spis tersci? Albo 3 przypadkowo wyslane strony?

    >Ale wybor wiekszy i przeszukiwanie latwiejsze.

    >A w USA internet i Amazon nie spodowal upadku ksiegarni ?

    Zadiwiajaco, nie. Ksiegarnie maja sie dobzre, zarowno wielki B&N jak i
    calkiem male, prywatne ksiegarnie. Najwiekszym popytem wsrod tych
    prywatnych ciesza sie ksiegarnie spzredajace ksiazki uzywane

    >Hm, ja moge o elektronice i informatyce .. zanim sie ksiazke napisze,
    >to sie nauka i technika rozwija. I co pisac w drugim wydaniu ?

    Dawniej jakos sie pisalo. I wydawalo

    >PDF od producenta sie czyta. Albo dobre strony www.

    JA dziekuje. Wole ksiazki

    A.L.

  • 34. Data: 2013-12-01 04:53:50
    Temat: Re: SONDA - (Kurek,Kami?ski) - muzyka z prgramu na p?ytach CD
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On 01 Dec 2013 00:16:55 GMT, Jaros?aw Soko?owski <j...@l...waw.pl>
    wrote:

> [...]
    >
    >Kolega był trzy lata temu na jakimś kongresie w Kalifornii. Akurat wtedy
    >łupnął ten islandzki wulkan, więc odwołane loty. Próbował zrobić sobie
    >jakąś rezerwację do Polski ogrężną drogą, biorąc pyły od południowej
    >flanki. Rozmawiał z panią z rezerwacji biletów, która mu mówi, że jest
    >połączenie, ale z noclegiem w Detroit. "-- No to dawaj pani, ale już".
    >"-- Ale to Detroit". "-- ???" "-- De-tro-it, mówię wyraźnie, pan się
    >zastanowi". Tak sobie mniej więcej rozmawiali. I w końcu chyba znalazł
    >się inny lot, więc opowieści z Detroit już nie wysłuchałem.

    Przesada. W Detroit, na lotnisku, eleganckim i calkiem gigantycznym,
    polozonym daleko od miasta, sa cos ze 3 luksusowe hotele. Wcale do
    miasta nie tzreba jechac

    Aczkolwiek wyprowadzilem sie z Detroit jakis czas temu, mam tam kupe
    znajomych mieszkajacychw satelitarnych miastach, majacych domy,
    parcujacaych itede. Nei zglaszali zadnych problemow.

    Inna rzecz, ze do Detroit mnie nie ciagnie

    A.L.

  • 35. Data: 2013-12-01 08:51:59
    Od: Luke <l...@l...net>

    Dnia 2013-11-30 23:36, Użytkownik A.L. napisał:

    > Pzrepraszam, ale jak kupowac w Internecie, to ja doskonale wiem.
    > JEdnak ksiazka to nei majtki. O wielu ksiazkach bym nei wiedzial gdyby
    > nei wizyta w ksiegarni.

    Zgadzam się z tym, ale ja o wielu książkach dowiaduję się również z
    sieci. Są newslettery wydawnictw, automatyczne rekomendacje, podpowiedzi
    "klienci kupili również" i tak dalej.

    > Skad mlody czlowiek ma sie czyms
    > zainteresowac, na przykald elektronika? Budzi sie rano, i mysli sobie
    > "ja sie zainteresuje elektronika" po czym leci na internet kupowac
    > ksiazki?

    Hmmm... wieloma rzeczami właśnie tak się zainteresowałem. I nie należę
    do pokolenia dzieci neostrady, dobrze pamiętam PRL i księgarnie z tamtej
    epoki.

    A sklepy elektroniczne? Co z tego, że w moim mieście są dwa dobrze
    zaopatrzone, gdy zakup reklamówki części wychodzi w nich *dwukrotnie*
    drożej niż w dowolnym sklepie online z uwzględnieniem kuriera? Znajomi
    kupują tam rzeczy potrzebne "na dzisiaj", to co może zaczekać, zamawia
    się online.

    > Poza tym, ogladajac ksizke moge uniknac pomylek. Okladka czasem mowi
    > co innego niz zawartosc. Jak kupuje w Amazonie to kupuje koat w worku.
    > Owszem, moge odeslac, ale kosztuje mnie to pieniadze i czas.

    Kupiłem kilkadziesiąt książek na amazonie (może to mało, ale jak na
    polskiego klienta całkiem nieźle) i tylko kilka z nich nie miało
    możliwości podglądu spisu treści i początkowych stron. Wiem, nie
    wszystkie mają, ale większość tak.

    > Ksieranie internetowe sa dobre jak sie WIE co sie chce kupic. Ale nie
    > pomoga jak sie NIE WIE.

    Tu się zgadzam.

    > Zamykanie ksiegarni to majprostszy i najmniej kosztowny krok w
    > kierunku ukretyniania spoleczenstwa. A zarzem - najbardziej skuteczny

    W zasadzie to nie jacyś "oni" zamykają te księgarnie, to po prostu rynek
    wymusza nieopłacalność ich istnienia. Zatem problem jest odwrotny.
    Księgarnie zamykają się, bo ludzie nie kupują książek. Nie dość, że
    społeczeństwo nie czyta, to jeszcze sporo czytaczy ma mentalność
    "chomikuj.pl".

    Albo przychodzą do księgarni, jak do czytelni (czyli nie generują
    dochodu). Najlepiej widać to w empikach - w niektórych są specjalne
    kanapy dla osób, które przychodzą czytać bez kupowania :) Chociaż może z
    drugiej strony lepiej czytać w księgarni bez kupowania, niż nie czytać
    wcale.

    > P.D> Tak na marginesie - ilosc ijakosc ksiazek naukowych wydawanych w
    > Polsce jest zalosna

    W pełni się pod tym podpisuję, zarówno jako czytelni, jak i zaangażowany
    niegdyś z drugiej strony. Kilka lat temu usiłowałem bezskutecznie
    namawiać wydawnictwa na wydanie książki z dosyć modnej dziedziny,
    dalekiej od elektroniki. I w tej dziedzinie potencjalny autor
    człowiekiem z ulicy nie był. Skończyło się na biadoleniu "a kto to kupi".

    Pozdrowienia

    L.

  • 36. Data: 2013-12-01 10:55:12
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Ładowanie tego ludziom na siłę przez telewizornie nie ma żadnego
    > sensu.

    Ma sens taki, ze daje pewna rownowage dla odurniajacych programow. Nie
    wszyscy jednak gustuja w kabaretach, przy ktorych czlowiek sie
    zastanawia z czego ci ludzie sie smieja, ze spiewania z gwiazdami na
    lodzie i teleturniejow "Jak mial na imie Adam Mickiewicz". Zeby ludzie
    szukali czegos na YT, to musza wiedziec, czego szukac. Niechby to bylo
    tak prymitywne jak Discovery, ale zeby bylo cokolwiek. Pojawilo sie
    niedawno "Jak to dziala" w TVP Info, super prowadzone przez Radka
    Brzozke, na prawde fajny program, ale ciiiicho, bo jeszcze zdejma.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 37. Data: 2013-12-01 11:13:48
    Od: Bo t manager <b...@W...poczta.wp.pl>

    ACMM-033 wrote:

    [ciach]
    > Poczytałbym, ale niestety, choć to pouczająca lektura, to mi niezbyt
    > wchodzi, żałuję...
    > Ale spróbuję kiedyś, obiecuję. Myślę, że i do Folwarku zwierzęcego też
    > dało by się tu i ówdzie nawiązać...
    Proponuję obejrzeć film, jest niezły, potem "Brasil", a na koniec
    "mechaniczną pomarańczę".
    [ciach]
    Bo(o)t manager

  • 38. Data: 2013-12-01 12:37:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 30 Nov 2013 21:44:13 -0600, A.L. napisał(a):
    > On Sun, 1 Dec 2013 00:19:19 +0100, "J.F."

    > A co? Spis tersci?
    chocby.
    >Albo 3 przypadkowo wyslane strony?

    Google pokazuje wiecej.

    > Zadiwiajaco, nie. Ksiegarnie maja sie dobzre, zarowno wielki B&N jak i
    > calkiem male, prywatne ksiegarnie. Najwiekszym popytem wsrod tych
    > prywatnych ciesza sie ksiegarnie spzredajace ksiazki uzywane

    Ciekawe.
    Z jednej strony - internet swietne miejsce do sprzedazy uzywanych.
    Z drugiej - aby sie sprzedawaly uzywane, musza sie sprzedawac nowe :-)

    Kolezanka sobie chwalila amerykanskie ksiegarnie.
    Wygodne fotele, kawa - wiele ksiazek przeczytala, zadnej nie kupujac.
    Ale z tego trudno wyzyc ... no chyba ze z kawy zyja :-)

    > Dawniej jakos sie pisalo. I wydawalo

    Dawniej nie bylo takiego szalonego postepu.
    Ktory chyba zreszta juz przyhamowal - moze i czas na ksiazki.

    >JA dziekuje. Wole ksiazki

    Hm ... kup ksiazke i zaprojektuj np falownik do silnika.
    A potem zmontuj go i sprawdz. I doprowadz do dzialania.

    J.

  • 39. Data: 2013-12-01 13:32:25
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Inna rzecz, ze do Detroit mnie nie ciagnie

    Wiele lat temu gdzies wyczytalem, ze Detroit jest jednym
    z najbardziej "wyludnionych" miast w USA i ze ten proces
    caly czas postepuje.
    Chyba nie chodzilo o przestepczosc tylko brak pracy,
    upadki wielkich zakladow pracy, itd.
    (Chociaz to pierwsze posrednio wynika z drugiego).

    Gdzie jest cholerny Robocop? ;)

  • 40. Data: 2013-12-01 13:35:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pawel O'Pajak napisał:

> [...]
    > niedawno "Jak to dziala" w TVP Info, super prowadzone przez Radka
    > Brzozke, na prawde fajny program, ale ciiiicho, bo jeszcze zdejma.

    Aha, czyli dla poprawienia statystyk należy ładować. Zdaje się, że
    radia mają jakieś takie regulacje (nie wiem dokładnie gdzie, może w
    koncesji jest to wyminione), że pewien procent muzyki ma być z Polski.
    Więc nadaje się to w jednym bloku, na przykład od drugiej do piątej
    w nocy. Ale nawet gdyby to w telewizji jakoś sprytnie przemieszać,
    to i tak skutek będzie żaden. Bo ludzie gustujący w kabaretach, gdy
    tylko zaczną pokazywać program o barwieniu się papierka lakmusowego
    (tak, kontekst dotyczył programów dla szkół -- ciekawe, czy celowo
    wycięty), przełączą się na kanał z teleturniejem. Ci, co łakną obrazu
    równi pochyłej, dynamometrów i ruchomych bloczków, w ogóle się swego
    nie doczekają. Bo przecież nie śledzą tygodniowego programu, nie
    zapisują sobie godzin, kiedy będzie poglądowy wykład o reakcji kwasu
    siarkowego z metalami -- tak, jak to kiedyś bywało.

    Telewizja jako "medium społecznościowe" i narzędzie wychowania skończyła
    się dawno temu. Wtedy, gdy zamiast jednego czy dwóćh programów pojawiła
    się ich cała masa. Jak był wieczorem film, to wszyscy go oglądali
    (na równoległym kanale szło akurat coś z życiorysu przywódcy jednego
    z bratnich krajów). I następnego dnia był murowany temat do rozmów
    towarzyskich. A gdy dali raz na kwartał Kabaret (Starszych Panów), to
    też widownia pełna. We wsi Głucha Dolna chłopu podobało się to dlatego,
    "że ci panowie dla siebie tacy grzeczni" -- więc oglądał i się cieszył.
    Nie musiał z tego więcej rozumieć. I myślę, że oglądał z pożytkiem dla
    siebie.

    Tamtą telewizję lubiłem i oglądałem czasem. Tej nie lubię i nie oglądam
    wcale. A nade wszystko nie mam zapędów, by ją zmieniać albo wykorzystywać
    do ulepszania rodzaju ludzkiego.

    Jarek

    PS
    Wpisałem sobie w YT tego Brózkę. Trafiłem na odcinek "jak dział mikroskop
    sił atomowych". Dowiedziałem się, że ma głowicę, dźwignię (dwukrotnie
    cieńszą od włosa), laser, lustro i skaner (ale inny niż mam w domu).
    "I teraz już wiem, jak działa mikroskop sił atomowych -- i przyznam,
    że choć nazwa skomplikowana, to zasada działania jest bardzo prosta".

    203 wyświetleń. No, nie przebił się. Pewnie dlatego, że ludzie nie
    wiedzieli czego na YT szukać.

    --
    Tak działa prosta elektryczna mechaniczna stukawka-pukawka. Tak działa
    kapacytron wiśniowy. Tak działa pimbdziałula dyfuzyjna. Tak działa