    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: SONDA - (Kurek,Kamiński) - muzyka z prgramu na płytach CD
    Date: 30 Nov 2013 23:49:19 GMT

    Pan Maciek napisał:

    > Nie masz wrazenia, ze sam sobie przeczysz?

    Ależ oczywiście, że mam! Chciałbym być taki mądry, żeby wszystko wiedzieć
    od razu. No ale tak dobrze, to nie ma. Więc chwalę sobie choć to, że mam
    krytyczne spojrzenie i potrafię to dostrzec.

    > Cchcialbys bez zmian i nieciekawie, ale tam zle, bo czas czas to samo,
    > a tu dobrze, do jest dynamika? Czegos nie zalapalem.

    A może "załapałem zbyt wiele"? Gdzie ja mówię, że tam źle a tu dobrze
    (albo odwrotnie)?

    > A mnie sie marzy wladza, ktora mi sie nie wtraca w zycie i sie mnie boi.

    Też niedobrze. Jak ma być powodowana strachem, to rządzić dobrze nie
    będzie. A jak ma nie rządzić, to po co w ogóle ona? Zresztą po części
    już mamy spełnienie tych marzeń -- władza tak boi się społeczeństwa,
    dostania słupkiem sondażowym po głowie, że to ją paraliżuje, więc nie
    robi nic.

    > Poki co, w Europie przeszlismy od monarchii i feudalizmu do
    > pseudodemokracji i socjalizmu.

    My żeśmy tę demokrację w Europie mieli już dawno. U Greków. A może ona
    była pseudo, kto by się tam wyznał? Dawno to było i najstarsi górale nie
    pamiętają. Zasię Belgowie zrobili sobie monarchię niecałe dwa wieki temu,
    krótko po tym, jak pobliscy Frankowie postanowili swojemu monarsze
    oberżnąć głowę i nigdy więcej do takich rzeczy nie wracać (do monarchii,
    bo obcinniu głów oddawali się z upodobaniem jeszcze przez jakiś czas).
    Hiszpanie króla sobie posadzili na tronie dopiero co, wcześniej mieli
    tam co innego (to znaczy przerwę mieli, przynajmniej tak to chcą tam
    niektórzy pamiętać). A Jugosławianie (tak, byli kiedyś tacy w Europie)
    zrobili sobie w XX wieku królestwo od zera (wcześniej na wszelki wypadek
    odstrzeliwując cesarza in spe). Więc daleko nie jest tak, że w Europie
    wszędy jest tak samo, a sprawy toczą się w tym samym kierunku.

    > Strach pomyslec, co bedzie dalej, bo pewnie "aksamitny totalitaryzm".
    > Polska sie ostanie jako jedyna, bo u nas jak zwykle nie do konca sie
    > uda, a poza tym Polak bedzie kombinowal, jak by tu obejsc wszystkie
    > przepisy. I wolnosc znowu bedziemy mieli w kuchni o trzeciej nad ranem.

    No więc ja sobie czasem myślę, lecz strachu przemożnego nie czuję.
    Daleki jestem od stwierdzenia, że wszystko jest fajne. Co do Polski,
    to wiele rzeczy jest całkiem do chrzanu. Głównie tych, co skopiowane.
    Zawsze ersatz, to erszatz, wiadomo. Ale wiele spraw ma się tu wciąż
    lepiej niż gdzie indziej (ta trzecia nad ranem też pozwala mieć jakieś
    nadzieje).

    Jarek

    --
    Niby Grecy nazwali to "dialektykom". Tyz piknie. Dialektyke mozes uwidzieć
    gołym okiem, kie Jasiek, Władek i Józek sóm jest przynapici. Kie sie Jasiek