  • 11. Data: 2013-11-30 21:37:13
    Temat: Re: SONDA - (Kurek,Kamiński) - muzyka z prgramu na płytach CD
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciek napisał:

    > A czy gdzies jest inaczej? Serio pytam.

    To znaczy czy gdzieś się nie wydaje?

    > A tak po prawdzie to nie wiadomo, czy oni realizja jakikolwiek cel poza
    > celem utrzymania sie przy korycie, a cala reszta to efekty uboczne...

    To akurat wiadomo. Zawsze tak było, że ten cel jest na tyle dominujący, że
    inne mają pomijalne znaczenie. Te inne mogą być tylko pomocą w osiąganiu
    celu zasadniczego. W tym "dziejowym momencie" akurat nikomu (znaczącemu)
    nie zależy, by władze dążyły do jakiejś "powszechnej mądrości", cokolwiek
    by przez to rozumieć. Więc to dążenie koryta nie zapewni. Dlatego nie
    potrafię mieć o to wielkiego żalu do władz. Bo skoro ogółowi na tym też
    nie zależy... No a jak tu mieć pretensje do społeczeństwa?

    Jarek

    --
    Same świnie są u steru
    Od komuny, aż do kleru

  • 12. Data: 2013-11-30 22:10:16
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia 30 Nov 2013 20:37:13 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > To znaczy czy gdzieś się nie wydaje?

    Nie, to znaczy "czy jest takie miejsce, gdzie wladzuchna takimi czy innymi
    sposobami nie stara sie zapewnic sobie dozywotniego ciepelka".

    Specjalnie pytam A.L., ktory siedzi w Stanach. A tam, przynjamniej
    teoretycznie, wladza jest na muszce obywateli. Doslownie i w przesnosni.

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 13. Data: 2013-11-30 22:30:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jarosław,

    Saturday, November 30, 2013, 9:10:29 PM, you wrote:

    [...]

    > Najlepiej rozpylić chmurę z helu.

    Hel się rozsypuje... (C) Rogalski

    > I zwiększyć prędkość dźwięku.

    I od razu światła!

    > Wtedy wystarczy depnąć na pedał i przyśpieszyć nawet trzykrotnie bez
    > pokonywania barier (głównie ekonomicznych). Niektórzy, co światlejsi
    > naukowcy, już chyba zakasali mankiety,

    Lepiej niech zostawią mankiety w spokoju, bo jeszcze im tam hel utknie
    i będzie katastrofa...

    > wzięli się do roboty i tworzą projekty studialne.

    Albo jedno albo drugie ;)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 14. Data: 2013-11-30 22:50:56
    Od: Luke <l...@l...net>

    Dnia 2013-11-30 20:11, Użytkownik A.L. napisał:

    > ksiazkami naukowymi - matematyka i fizyke na przykald. O ile sie uda
    > znalezc ksiegarnie, bo wiekszosc zostala zamknieta.

    http://ksiegarnia.pwn.pl/ - dział matematyka, fizyka. To samo WNT i parę
    innych. Wysyłkowo wychodzi taniej i szybciej, niż szukać po
    księgarniach. Ciągle widzę coś nowego, co bym kupił, zastanawiam się
    wręcz odwrotnie, czy mogę w tym miesiącu tyle wydać. Więc nie mówmy, że
    nic nie ma.

    L.

  • 15. Data: 2013-11-30 22:54:17
    Od: mkonst <m...@n...pl>

    W dniu 30.11.13 19:22, Pawel O'Pajak pisze:
    > Natomiast wtedy lataly concordy

    Właśnie minęło 10 lat od ostatniego lotu.
    --
    Pozdrawiam Marcin Konstańczak (mkonst)
    marcin(kropka)konstanczak(malpa)neostrada(kropka)pl

  • 16. Data: 2013-11-30 23:20:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciek napisał:

    > Nie, to znaczy "czy jest takie miejsce, gdzie wladzuchna takimi czy
    > innymi sposobami nie stara sie zapewnic sobie dozywotniego ciepelka".

    Nie ma. I nie jest to *samo w sobie* niczym złym. Ja bym w każdym razie
    nie miał nic przeciwko temu, by życie przeżyć w nieciekawych czasach,
    wciąż pod jedną władzuchną.

    > Specjalnie pytam A.L., ktory siedzi w Stanach. A tam, przynjamniej
    > teoretycznie, wladza jest na muszce obywateli. Doslownie i w przesnosni.

    A to przepraszam, że się odzywam bez pytania. Ale skoro już, to dołożę
    swoją cegiełką. Mam odwrotne przeświadczenie. Tam z władzą jest podobnie
    jak z Fordem T -- może on być w takim kolorze jaki się chce, pod warunkiem,
    że chce się czasrny. W Europie w czasie istnienia USA ludy swoje władze
    zmieniały dość często. Ze skutkiem lepszym bądź gorszym. Dla siebie i dla
    otoczenia. Bliższego lub dalszego. I zapał ku temu wciąż nie stygnie, tu
    i tam się odzywa z mniejszą lub większą siłą.

    Jarek

    --
    Grudi mi dere pogani zrak,
    ma neću da na plućima,

  • 17. Data: 2013-11-30 23:27:53
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 30 Nov 2013 22:10:16 +0100, Maciek <d...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >
    >Specjalnie pytam A.L., ktory siedzi w Stanach. A tam, przynjamniej
    >teoretycznie, wladza jest na muszce obywateli. Doslownie i w przesnosni.

    Praktycznie tez. Poza tym, ciepelko nie jes tdozywotnie. Dosyc czesto
    zdarzaja sie wybory i czasem one odwracaja tak zwany "krajobarz" do
    gory nogami. Co nei znaczy ze nei ma pzrekretow i anomalii

    A.L.

  • 18. Data: 2013-11-30 23:31:03
    Temat: Re: SONDA - (Kurek,Kami?ski) - muzyka z prgramu na p?ytach CD
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On 30 Nov 2013 22:20:18 GMT, Jaros?aw Soko?owski <j...@l...waw.pl>
    wrote:

> [...]
    >jak z Fordem T -- może on być w takim kolorze jaki się chce, pod warunkiem,

    A co to ma do tego? To nie byl "Zamordyzm Forda". To byla przyczyna
    techniczna.

    Ford jako pierwszy wprowazil produkcje tasmowa, dzieki czemu proces
    skladania samochodow zostal sktocony z 12 godin do poltorej godziny.
    Wymagalo to szybkiego lakierowania. Wtedy nie bylo farb nitro. Jedyna
    farba ktora schla szybko to byla "czern japonska". Inne kolory schly
    po kilkanascie dni. Wiec nie bylo wyboru.

    Mzoan sie o tym dowiedziec w Muzeum Forda w Dearborn pod Detroit

    A.L.

  • 19. Data: 2013-11-30 23:36:56
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 30 Nov 2013 22:50:56 +0100, Luke <l...@l...net> wrote:

> [...]
    >księgarniach. Ciągle widzę coś nowego, co bym kupił, zastanawiam się
    >wręcz odwrotnie, czy mogę w tym miesiącu tyle wydać. Więc nie mówmy, że

    Pzrepraszam, ale jak kupowac w Internecie, to ja doskonale wiem.
    JEdnak ksiazka to nei majtki. O wielu ksiazkach bym nei wiedzial gdyby
    nei wizyta w ksiegarni. Skad mlody czlowiek ma sie czyms
    zainteresowac, na przykald elektronika? Budzi sie rano, i mysli sobie
    "ja sie zainteresuje elektronika" po czym leci na internet kupowac
    ksiazki?

    Poza tym, ogladajac ksizke moge uniknac pomylek. Okladka czasem mowi
    co innego niz zawartosc. Jak kupuje w Amazonie to kupuje koat w worku.
    Owszem, moge odeslac, ale kosztuje mnie to pieniadze i czas.

    Ksieranie internetowe sa dobre jak sie WIE co sie chce kupic. Ale nie
    pomoga jak sie NIE WIE.

    Zamykanie ksiegarni odbije sie na rozwoju Polski. Wystarczy poczekac.
    Zamykanie ksiegarni to majprostszy i najmniej kosztowny krok w
    kierunku ukretyniania spoleczenstwa. A zarzem - najbardziej skuteczny

    A.L.

    P.D> Tak na marginesie - ilosc ijakosc ksiazek naukowych wydawanych w
    Polsce jest zalosna

  • 20. Data: 2013-11-30 23:48:54
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia 30 Nov 2013 22:20:18 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    (...)

    Nie masz wrazenia, ze sam sobie przeczysz? Cchcialbys bez zmian i
    nieciekawie, ale tam zle, bo czas czas to samo, a tu dobrze, do jest
    dynamika? Czegos nie zalapalem.

    A mnie sie marzy wladza, ktora mi sie nie wtraca w zycie i sie mnie boi.

    Poki co, w Europie przeszlismy od monarchii i feudalizmu do
    pseudodemokracji i socjalizmu. Strach pomyslec, co bedzie dalej, bo pewnie
    "aksamitny totalitaryzm". Polska sie ostanie jako jedyna, bo u nas jak
    zwykle nie do konca sie uda, a poza tym Polak bedzie kombinowal, jak by tu
    obejsc wszystkie przepisy. I wolnosc znowu bedziemy mieli w kuchni o
    trzeciej nad ranem.

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,