eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaSNS-HDR ProRe: SNS-HDR Pro
  • Data: 2010-02-24 09:30:03
    Temat: Re: SNS-HDR Pro
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 24 Feb., 10:00, "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> wrote:
    > XX YY pisze:
    > ...> caly dowcip hdr zasadza sie na tym aby szersza dynamike zarejestrowana
    > > w raw pokazac na urzadzeniu o mniejszej dynamice wyjscia.
    >
    > > w technice HDR ( czy tez zwanej hdri ) wyroznia sie 2 etapy:
    >
    > > 1. rozszerzenie zakresu dynamicznego jaki moze objac matryca - osiaga
    > > sie to przez autobracketing i zlozenie kilku expozycji
    > > 2. Dopasowanie szerokiego zakreszu dynamicznego po zlozeniu kilkiu
    > > zdjec do zakresu dynamiczengo urzadzenia wyjscia - tonmaping.
    >
    > ...
    >
    > Skoro Pan Sebastian i inni cierpliwie przysluchuja sie ...
    >
    > 1. OK. Rozumiem ze to zajecia w terenie.
    >
    > 2. Po zlozeniu kilku zdjec nie mamy szerszego zakresu tonalnego,
    > a ciagle taki sam (dla jpegów znaczyloby to, ze wszystkie amplitudy
    > RGB mieszcza sie w zakresach <0, 255>).

    Jestes w bledzie

    zakres tonalny zarejestrowany na 1 dnym RAw jest zawsze taki sam -
    powiedzmy 10 ev
    i odpowiada on jakims 10 ev ze sceny.

    robiac bracketing expozycji mozesz naswietlic na - 2 ev i na + 2ev
    razem na 3 rawach bedziesz mial zarejestrowane 14 ev sceny .
    i teraz nmalezy te rawa odpowiednio zlozyc w jeden obraz.


    Nie powiesz chyba, ze owo
    > "skladanie" oznacza sumowanie amplitud.

    nie
    na temat algorytmu sie nie wypowoiadam.
    to rzecz programisty.

    w skrocie HDR dziala w ten sposob , ze miejsca najjasniejsze pobiera z
    raw najmniej naswietlonego
    miejsca najciemniejsze z rawu najlepiej naswietlonego - w ten sposob
    uzupelnia brakujace szczegoly w swiatlach i cieniach w rawie
    srodkowym.


    Wtedy uzyskane RGB bylyby
    > faktycznie "szersze" tak jak np 125 + 200 daje wiecej niz 255.


    w wyniku mozesz otzymac obraz nadal 8 bitowy albo i 32 bitow np w
    formacie *.hdr.

    takiego obrazu nie mozna zobaczyc na monitorze 8 bitowym - dlatego
    konieczny jest tonmaping

    ale popelniasz blad myslowa.

    nie sugeruj sie krzywymi obrazu jakie widzisz np w programach do
    obrobki - sa to krzywe obrazu , nie sceny oryginalnej.

    w technice hdr trzeby myslec " krzywymi sceny".

    obrabiajac obarz np raw masz przerabiasz krzywe obrazu w inne krzywe
    obrazu

    w hdr trzeba myslec przeksztalceniem krzywej sceny w krzywa obrazu.

    krzywa sceny to zaleznosc luminancji w obrazie od luminancji sceny

    krzywy obrazu to zaleznosc luminancji obrazu po przerobce w odnisieniu
    do luminancji obrazu wyjsciowego.

    material wyjsciowy do hdr moze byc 8 bitowy to nie ma znacznia.

    rzecz w tym ze na zdjeciu niedoswietlonym w tych 8 bitach zapisujesz
    bardzo ciemne miejsca tak jakby pozornie byly jasniejsze ( przez
    zwiekszenie expozycji )
    na zdjeciu poprawnie naswietlonym te miejsca beda czarna plama.
    i skladajac te 2 zdjecia w miejsce czarnej plamy sa wprowadzoen
    szczegoly ze zdjecia mocniej naswietlonego.

    analogicznie w swiatlach.
    w zdjeciu poprawnie naswietlonym najwyzsze swiatla sa biala plama -
    tam jest przepal .
    w zdjeciu niedoswietlonym wystpuja tam szczegoly.
    i w miejsce bialych plam zdjecia poprawnie naswietlonego wprowadzasz
    szczegoly swiatel ze zdjecia niedoswietlonego.

    Tak to dziala.

    od programisty zalezy jak sklada te zdjecia w jaki sposob wazy udzial
    poszczegolnych zdjec w wyniku ostatecznym.

    > Chyba ze chodzi Ci o chwilowe przejscie do przestrzeni _wiecej_bitowej_
    > z powodów technicznych, które wczesniej czy później musi zakonczyc sie
    > powrotem do TrueColor. Ale to nie jest istota HDR.

    nie nie o to chodzi - wyjasnilem powyzuej o co chodzi.
    w zasadzie nioe o glebokosc slowa w bitach chodzi . chodzi o
    rozszeszrenie rejestrowanej przez aparat skali tonalnej wystpujacej w
    naturze co osuagacz przez bracleting expozycji.
    glebokosc slowa to tylko subtelnosc w oddaniu tych tonow czyli "
    gestosc podzialu"

    >
    > Cala tajemnica to wlasnie owo skladanie, które nie jest sumowaniem,
    > nie jest braniem sredniej, a jest braniem pewnych pikseli bardziej
    > z jednego obrazka niz z drugiego i odwrotnie - innych bardziej
    > z drugiego niz z pierwszego. Czyli w HDR nie musi byc zadnego
    > "dopasowania szerokiego zakresu", bo nic tu "szerokie" nie jest.

    wyjasnilem o co chodzi.


    to cos takiego ´jakbys mial glosnik mogacy przeniesc muzyke np o
    zakresie 2 oktaw i chcial przekazac muzyke / melodie grana na 6
    oktawach. Dzwieki wychodzace w naturze poza te 2 oktawy musisz
    odpowiednio transponowac o iles tam oktaw do zakresu glosnika -
    inaczej nie beda slyszalne.

    Dokladnie tak samo jest w hdr ( hdri)
    tony za jasne i za ciemne sprowadzasz do mozliwosci urzadzenia
    wyjscia , ale po drodze jest jeszcze urzadzenie wejscia - matryca.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: