    From: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: SNS-HDR Pro
    Date: Tue, 23 Feb 2010 18:53:57 +0100
    <5...@g...googlegroups.com>

    XX YY wrote:
    > ale ja skladam 3 zdjecia roznie naswietlone
    > -2 ev , 0 ev +2ev.
    > kazde z tych zdjec obejmuje jakis tam waski inny powiedzmy 10 ev
    > zakres dynamiczny
    > ale te 3 zdjecia zlozone razem obejmuja ju zakres 14 ev.
    >
    > i to jest sens hdr.

    Jezeli scena miesci sie w 10 EV, to nie ma sensu rejestrowac 14EV, chyba, ze
    chce sie redukowac szumy.
    Ja wiem do czego zmierzasz, ale to nie jest istota HDR. Ty chcesz miec
    wieksza rozdzielczosc bitowa aby móc zwiekszac lokalna dynamike.
    HDR jednak powstal po to, aby móc kompresowac dynamike a nie ja poszerzac.
    Ty chcesz pokazac cos czego golym okiem nie widac. Ja zas skupiam sie na
    pokazywaniu tylko tego co bylo widoczne.

    > zobacz na podany przeze mnie przyklad pownaj zdjecie 3 i nastepne na
    > prawo - przeskakuj szybko miedzy zdjeciami strzalka prawo , lewo -
    > roznic nie ma . ( lewe jet nieco jasniejsze to sprawa suwaka )

    Moim zdaniem to dobrze. To znaczy, ze algorytm dziala w miare poprawnie i
    mozna na nim w jakims stopniu polegac.

    > tutaj:
    > http://picasaweb.google.at/fotografie25/DivTesty#544
    1371722602055202

    > jesli tonmaping z jednego raw jest identyczny jak tonmaping z 3 raw
    > roznie naswietlonych tzn ze hdr ( zlozenie 3 raw ) nie dziala. Ten sam
    > efekt dostajemy z jednego raw-u.A to jest zwykly tonmaping nie HDR.

    Prawdziwy HDR jest wtedy, gdy dynamika jest na tyle duza, ze nie mozna jej w
    calosci odwzorowac.
    HDR to nie zdjecie zlozone z kilku ekspozycji. HDR to zdjecie o duzym
    zakresie dynamiki.

    > pomiedzy zdjeciem nr 2 ( PM) a 3 ( sns) jest roznica wyraznie widoczna
    > nad kabina samolotu na prawo w skos od anteny w gore. rowniez widac na
    > kabinie z przodu taka odchylona plytke do gory . Zdjecie z PM - widac
    > szczegoly , sns , nie. - biala plama.
    >
    > PM sciaga szczgoly w chmurach ze zdjecia najmniej naswietlonego , sns
    > przyciemnia biala plame.
    > Tak jest na calej powierzchi w szczytowych swiatlach.

    SNS-HDR blizej do oryginalu i taka przyswieca mu idea. To nie jest program
    do wydobywania ze zdjec szczególów, których w normalnych warunkach nie
    widac. Do tego lepiej nadaje sie Machinery.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -