  • Data: 2010-02-23 12:57:24
    Temat: Re: SNS-HDR Pro
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 23 Feb., 13:32, "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl> wrote:

    > Nie do konca, bo ten kontrast to nie jest taki zwykly kontrast. Zwieksz
    > kontrast tego zdjecia w dowolnym programie graficznym i zobacz co Ci
    > wyjdzie.

    > Ja tam nie widze zadnych bialych plam, których nie byloby na oryginale.
    >
    > Pozdrawiam,
    > - Bastek -

    w oryginale , czyli naturze powiedzmy biuale plamy nie wystepuja , ew
    nazywamy je swiatlem szczytowym.

    oryginalny pojedynczy raw nie jest w stanie przeniesc takiego zakresu
    tonalnego wiec ponizej jakiejs szarosci w naturze wystpi na zdjeciu
    czern , powyzej jakiejs jasnosci w naturze wystapi na zdjeciu biel.

    aby rozszerzyc ten zakres w gore i w dol robi sie kilka zdjec roznie
    naswitlonych.

    kazde z tych zdjec jest dokladnie tak samo jasne , tyle tylko ze
    rejestruje obszary o roznej jasnosci w naturze.

    Zdjecie krocej naswietlone zapisze tony w bieli , w szarosciach
    bedzie czern , zdiecie dluzej naswietlone zapisze w glebokich cieniach
    tony , w jasnych partiach zapisze biel.
    skladajac razem te zdjecia bedziemy mieli zarejestrowane szczegoly i w
    ciemnych cieniach i w miejscach jasnych .
    to jest sens hdr.

    te tzw uboczne efekty specjalne , ktore kojarza sie z technika hdr sa
    produktem ubocznym i nas w tym momencie wogole nie interesuja. Nie
    zajmujemy sie tym.