  • Data: 2010-02-23 12:50:46
    Temat: Re: SNS-HDR Pro
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 23 Feb., 13:27, "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl> wrote:

    > Zalezy co kto szuka. Program SNS-HDR byl od poczatku tworzony z mysla o
    > naturalnie wygladajacych obrazach.
    > Wzmacnianie mikrodetali moze i jest efektowne ale nienaturalne. Aby te
    > detale pokazac, trzeba zmniejszyc kontrast zdjecia a to bardzo rzuca sie w
    > oczy.
    > Dla mnie technika HDR to przede wszystkim kompresja dynamiki.

    co oznacza kompresja dynamiki ( wejscia ) ?
    oznacza wlasnie sprowadzenie szerokiego zakresu tonalnego sceny
    ( wejscia ) do mniejszego zakresu tonalnego urzadzenia wyjscia .

    i dzieki temu udja sie np jasne poltony w szytowych swiatlach pokazac
    na monitorze.
    w przeciwnym wypadku wynikiem bylaby jednolita plaszczyzna ( np
    przaplona biel)

    > Algorytm nie sklada zbyt slabo, tylko naturalnie.

    mnie daje do myslenia - dlaczego wynik mapowania jednego rawu - o
    poprawnym naswietleniu jest identyczny z wynikiem mapowania 3 rawow
    robionych na ABE +- 2 ev ?

    Nie chodzi tutaj o to czy wynik jest naturalny czy nie , gdyz to
    regulujemy pozycja suwakow - chodzi o to, ze wynik jest identyczny.

    jesli zobaczysz na zdjecia samolotu nr 3 i 4 to roznic nie ma , a
    probowalem wielu roznych nastaw.
    zdjecie 3 jest minimalnie jasniejsze w ciemnych partaich , ale to
    kwestia suwaka cieni , ktory byl na max w prawo.
    przy tonmapingui zdj nr 4 ( 1 zdj) wysuniecie tego suwaka nie bylo
    konieczne az tak daleko . gdybym nieco przesunal w prawo cienie bylyby
    identycznie jasne.

    Gdy caly zakres dynamiki
    > miesci sie w jednym pliku, dodatkowe ekspozycje z korekta EV, wplywaja
    > jedynie na zwiekszenie rozdzielczosci informacji i zmniejszenie szumu. Moim
    > zdaniem jest to prawidlowe podejscie, bo niezaleznie od ilosci ekspozycji,
    > scena jest odwzorowana tak samo.

    nie bardzo.

    to jest wlasnie sens hdr aby na kilku roznie naswietlonych zdjeciach
    objac szeroki zakres tonalny sceny i scompresowac go do zakresu
    tonalnego monitora , ktory jest znacznie wezszy.

    I to nie oznacza efektu nienaturalnego , wrecz przeciwnie - bardziej
    naturalnego przy wiekszym bogactwie szczegolow i poltonow. Wyraznie to
    widac pomiedzy zdj nr 2 i 3 w chmurach nad kabina. To widac tez na
    bialej framudze ramy okiennej na wczorajszym przykladzie.

    Jesli wynik mapowania 1 go zdjecia jest identyczny jak mapowania 3
    zdjec to robienie 3 zdjec nie ma najmniejszego sensu - przeciwnie , w
    takim przypadku byloby niewskazane skladanie 3 zdjec ze wzgledu na
    klopoty zwiazane z poruszeniem i wyrownaniem.

    > To nie jest kwestia wielkosci udzialu poszczególnych ekspozycji.

    Bardzo mozliwe , wiesz lepiej , ale ja nie obserwuje wplywu obecnosci
    zdjec skrajnie naswietlonych.
    Pisalem o tym wyzej.

    widac to w chmurkach.

    ale jak wytlumaczysz fakt ze maping jednego zdjecia jest identyczny z
    mapingiem z 3 zdjec ?