  • 61. Data: 2009-09-24 11:36:52
    Temat: Re: SNS-HDR
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 24 Sep., 11:52, Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> wrote:
    > Użytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:8bd0f6d9-e241-41af-9ea4-bd281832f455@
    k26g2000vbp.googlegroups.com...

    show/5384928641921...

    > Na litosc Boska!
    > Po co przy takich zdjeciach wogole probowac gniesc HDRy?
    >
    > Niech mnie ktos to wytlumaczy, proooooosszzeeee ;)
    >
    > q- Zitierten Text ausblenden -
    >
    > - Zitierten Text anzeigen -

    jesli nie widzi roznicy np pomiedzy zdj 1 , 2 i 3 lodki to niech moze
    zmieni zainteresowania albo zapyta zony.

    chodzi o analize rozkladu swiatlocienia na backbord co ma bezposredni
    wplyw na wynik polowow fladry , zas rozklad swiatlocienie na
    steuerbord z kolei wplywa na aktywnosc seksualna samcow kryla , co ma
    decydujace znaczenie na wynik polowow w roku przyszlym.

  • 62. Data: 2009-09-24 11:37:58
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 24 Sep., 12:15, "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl> wrote:

    > Które z ekspozycji które pokazałeś, są strzelane z ręki?
    >
    > Pozdrawiam,
    > - Bastek -

    uporzadkowalem zdjecia , byly jakies ktorych byc nie powino , z kolei
    brakowalo jakiegos istotnego.
    teraz sa 2 HDR y i przynalzne do nich oryginaly jpeg.

  • 63. Data: 2009-09-24 12:40:12
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    XX YY pisze:

> [...]
    > steuerbord z kolei wplywa na aktywnosc seksualna samcow kryla , co ma
    > decydujace znaczenie na wynik polowow w roku przyszlym.

    Nazywa się to bakburtą, sterburtą, a całość wypowiedzie bełkotem.

  • 64. Data: 2009-09-24 12:53:40
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:
    > uporzadkowalem zdjecia , byly jakies ktorych byc nie powino , z kolei
    > brakowalo jakiegos istotnego.
    > teraz sa 2 HDR y i przynalzne do nich oryginaly jpeg.

    W przypadku ostatnich zdjęć, brakuje informacji o tym, jakimi programami
    zostały one stworzone.

    Problem dużego kontrastu w przypadku tych zdjęć, wynika bezpośrednio z ich
    niewielkiej rozpiętości tonalnej. Kompresja tak niewielkiej rozpiętości,
    daje efekty przeostrzenia. Zmniejszenie podbicia kontrastu gradientu w
    programie SNS-HDR, spowoduje niedostatek tego kontrastu w przypadku zdjęć o
    większej rozpiętości tonalnej.
    "Twarde" zdjęcia proponuję zmiękczyć w programie graficznym i będzie ok.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 65. Data: 2009-09-24 13:16:49
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 24 Sep., 14:53, "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl> wrote:

    > W przypadku ostatnich zdjęć, brakuje informacji o tym, jakimi programami
    > zostały one stworzone.

    swoj rozpoznasz
    jeszcze sa
    hdr z pain shopa
    hdr z photomatixa
    exp.blending z photomaxa

    > Problem dużego kontrastu w przypadku tych zdjęć, wynika bezpośrednio z ich
    > niewielkiej rozpiętości tonalnej.

    ten problem b ostrej obrobki jest zdecydowanie bardzie widoczny na
    zdjeciach lodki , czyli naturalne ujecia.
    ostatecznie na tej blyszczacej blasze trudno jest sie zorientowac jak
    jest w rzeczywistosci.

    zdjecie blachy to 4 pojedyncze fotki od 0 do - 8 ev - rozpietsc jak
    widac spora i tak jest jeszcze lekki przepal w swiatlach - mozna bylo
    zrobic na - 10 ev.
    rozpietosc tonalna tego zdjecia jest kolosalan - brak glebokich czerni
    za to sa b. wysokie swiatla.

    Kompresja tak niewielkiej rozpiętości,
    > daje efekty przeostrzenia.
    ten efekt wystepuje rowniez na zdj . lodki

    na innym zdjeciu skladanym z 3 wyciagow z jednego raw tez kontrast
    spory i spore wyostrzenie , uwadatniaja sie szumy.

> [...]
    > większej rozpiętości tonalnej.

    > "Twarde" zdjęcia proponuję zmiękczyć w programie graficznym i będzie ok.

    nie pomoze
    nie mozna uwydatnic to czego na zdjeciu nie ma.

  • 66. Data: 2009-09-24 13:21:39
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 24 Sep., 14:40, Andrzej Libiszewski
    <a...@g...USUNTO.pl> wrote:

    > Nazywa się to bakburtą, sterburtą, a całość wypowiedzie bełkotem.

    widac od razu ze uprawnien miedzanarodowych nie ma .
    wrzuc na google "backborad" albo backbord - moze cos wysokczy.
    mozesz tez a stearboard lub steuerbord - tez moze cos wyskoczy

    dziwne - nie ? co za belkot !!!

  • 67. Data: 2009-09-24 13:24:14
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:
> [...]
    > na innym zdjeciu skladanym z 3 wyciagow z jednego raw tez kontrast
    > spory i spore wyostrzenie , uwadatniaja sie szumy.

    Możliwe, że problem występuje w obszarach o dużej jasności. Popatrzę czy coś
    da się poprawić.
    Możesz mi podesłać przykładowe ekspozycje w lepszej jakości?

    > nie pomoze
    > nie mozna uwydatnic to czego na zdjeciu nie ma.

    Co chcesz uwydatniać, skoro wszystko masz kontrastowe?
    Zmiękczanie jest sytuacją odwrotną do uwydatniania detali.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 68. Data: 2009-09-24 13:46:29
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 24 Sep., 15:24, "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Co chcesz uwydatniać, skoro wszystko masz kontrastowe?
    > Zmiękczanie jest sytuacją odwrotną do uwydatniania detali.

    pozostanmy przy zdjeciach lodek

    zwroc uwage na chmury
    odnosze wrazenie ze sa zlozone na hdr nr 2 niezbyt naturalnie.
    jakby relief / kontrast ?

    byc moze jest to sprawa duzej kompresji ?

    obnizylem kontrast zdjecia z Twego programu ale to z jpeg nic nie daje
    - , swiatla staja sie tylko szare , czernie tez szarzeja - ogolne
    wrazenie jest gorsze..

    nie wiem byc moze to sprawa wzajemnych proporcji wplywu kazdego ze
    zdjec na calosc.?

    na zdjeciu blachy ladnie program sciagnal przepaly w refleksach na
    dol , pajawil sie szczegol w nich to zrobil b.fajnie , niczego program
    nie gubi , zadnych tonow.

    wydaje mi sie ze jest to sprawa przelozenia stopnia jasnosci detalu
    oryginalu na st jasnosci tego detalu w zdjeciu zlozonym.

    patrzac na chmury dochodze do wniosku ze cos co jest w oryginale szare
    po zlozeniu steje sie ciemniejszym , cos co jest w oryginale jasne po
    zlozeniu jest jasniejsze - ale przepalow czy niedosiwtlen nie ma .

    tak jakby to byla rzeczywiscie sprawa przelozenia pewnych jasnosci
    na wejsciu w jasnosc na wyjsciu .

    trudno to opisac wyraznie slowami , ale to widze w chmurach.

  • 69. Data: 2009-09-24 13:56:35
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:
> [...]
    > na wejsciu w jasnosc na wyjsciu .
    >
    > trudno to opisac wyraznie slowami , ale to widze w chmurach.

    A jak wygląda to zdjęcie, gdy skopiujesz je do drugiej warstwy, potraktujesz
    filtrem Gaissian Blur i wymieszasz z pierwszą?

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 70. Data: 2009-09-24 13:59:55
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > Możesz mi podesłać przykładowe ekspozycje w lepszej jakości?

    > Co chcesz uwydatniać, skoro wszystko masz kontrastowe?

    pojecie kontrast ma wlasciwei dwa znaczenia

    bywa uzywane w znaczenkiu rozpietosci tonalnej - co mozna nazwac
    kontrastem globalnym albo dynamika wejscia
    oraz jako roznica w gestosci optycznej sasiednich elementow czyli jako
    kontrast lokalny.( dynamika wyjscia )
    duzy kontrast lokalny to duzy gradient , czyli na malej przestrzeni
    spory skok, -duza roznica.

    w takim przypadku przejcia tonalne sa ubogie, wartosci posrednie
    zostaja sprowadzone do sasiednich - wyzszej lub nizszej.
    brakuje poltonu obraz staje sie twardy.

    dlatego skoro wszystko jest kontrastowe chcialbym uwydatnic to , co
    pochlonal wysoki kontrast lokalny.

    takie jest moje odczucie.
    wyrazam moje odczucie , gdyz prosiles w poscie tytulowym o uwagi - to
    jest jedyny powod.

    > Zmiękczanie jest sytuacją odwrotną do uwydatniania detali.

    nie , nie , trudno sie z tym zdgodzic gdyz tak nie jest.

    zmiekczenie gotowego obrazu w jpeg jest bez sensu

    sens ma zapobieganie zbyt duzemu gradientowi , zeby wlasnie detal
    pozostal detalam a nie zostal sprowadzony do sasiedniego.

    duzy kontrast lokalny oznacza brak subtelnych przejsc tonalnych.

    jelsli mam juz gotowy jpeg to jest "po ptokach " nie wyciagniemy tego
    czego w obrazie nie ma.