    From: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: SCRUM umarł, niech żyje SCRUM
    Date: Sun, 18 Aug 2013 21:36:00 +0000 (UTC)

    napisał:

    > Jest gorzej. Agile reklamuje się przez kontrast do "dawnych" metodyk
    > (czyli do waterfalla), gdzie jak wiadomo projekty się nie udawały.
    > Problem w tym, że dokładnie na takiej samej zasadzie zamiast
    > twierdzić, że waterfall jest do dupy (i w związku z tym agile jest
    > dobry) można uznać, że waterfall jest dobry, tylko że go źle stosowano
    > w tych konkretnych projektach, które się nie udały. Ale wtedy główna
    > linia marketingowa agile przestałaby istnieć.

    Zgadza się. Dla mnie (fakt: nie zawodowego programisty) metodyki
    wytwarzania oprogramowania to coś jak ITIL ("biblioteka dobrych
    praktyk IT") w utrzymaniu i administracji systemami.

    Robienie fetyszu ze zbiorów procedur (metodyk wytwarzania softu czy
    metodyki administracji) to próba zastąpienia kompetentnej kadry procesem
    biznesowym. To się nie ma prawa udać, jeśli kadra nie wykonuje
    doskonale automatyzowalnych czynności.

    [...]

    --
    Secunia non olet.