  • Data: 2013-08-19 08:29:48
    Temat: Re: SCRUM umarł, niech żyje SCRUM
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-08-17 23:51, Wojciech Muła pisze:

    > I tak w SCRUM-ie nie ma planowania długoterminowego,

    Bzdura. Co tego zabrania?

    > dla dużych projektów to tragedia. Przeżyliśmy takie cudo
    > i to była jakaś kosmiczna pomyłka.

    Brak długoterminowej wizji to dopiero tragedia. Po to jest, "po nowemu"
    mówiąc, Backlog Refinement.

> [...]
    >
    > Może mamy specyficznych klientów, ale aż tak bardzo nie patrzą.
    > Raczej na użyteczność dla firmy, zdają sobie sprawę z możliwości
    > pojawienia się błędu.
    >
    > Oczywiście zaznaczam, że to nie oznacza zlania tematu jakości,
    > żeby ktoś nie wyciął tego z kontekstu i nie dorobił teorii. :)

    > Mam masę przypadków z praktyki (nie o wszystkim chcę i mogę pisać),
    > stąd wyciągam wnioski. Firma była przez jakiś czas pod opieką
    > konsultantów z zewnątrz, którzy SCRUM-a pomagali implementować, więc
    > zakładam, że używamy go dobrze albo przynajmniej bez kardynalnych

    Silne założenie 8-) Ile czasu implementowaliście? Czy konsultanci
    robili coś w rodzaju audytu po jakimś czasie?

    > Jeśli ja narzekałem, że tych spotkań jest za dużo i są za długie
    > i nie mają sensu, to można było powiedzieć, że jestem malkontentem
    > i spokojnie olać temat.
    >
    > Ale jak to samo zaczynają mówić koledzy-fani scruma, to coś jest na
    rzeczy. :)

    Zgłaszacie te wątpliwości na retrospekcji? Jakieś wnioski z tych uwag?
    Próbowaliście coś zmieniać, żeby było lepiej?

    Tak naprawdę to te elementy stanowią o Agile - umiejętność poprawiania
    się.

    Jednym z typowych błędów jest zmniejszanie wagi przykładanej do
    retrospekcji i płynących z niej wniosków. A z ceremoniami jak z myciem
    zębów: raz odpuścić to nic takiego dla zębów. Gorzej dla myjącego -
    nabiera przekonania, że odpuszczać sobie można.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net