  • Data: 2010-10-30 21:20:05
    Temat: Re: SATA a FAT32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "animka" iai11h$vuq$...@n...news.atman.pl

    > Ale ja nie lubię bezsensownych działań. Zresztą sprawa się wyjaśniła.
    > Partycja jest zbyt duża na FAT32. I to cała przyczyna. Bijecie pianę bez
    > sensu nie mając wszyskich danych. Aby dyskusja miała sens powinno się:

    : Teraz raczej się nie stosuje FAT32 tylko NTFS i to powinieneś wiedzieć.

    Podwaliny NTFS dzisiejszej postaci mają ponad ćwierć wieku,
    ale nie każdy zdążył się do tego FS przystosować. ;)

    Można spokojnie powiedzieć, że w logicznej materii dyskowej niewiele
    się zmienia od zarania dziejów. :) NTFS (jak wspomniałem) liczy sobie
    wiele lat, zaś układ czterech partycji podstawowych (z możliwością
    ustawienia którejś z nich jako aktywnej) na jednym dysku (i dowolnej
    liczby niepodstawowych -- logicznych wewnątrz Extended) jest jeszcze
    starszy. :) Podobnie rzecz się ma z kolejnością startowania komputerów:

    -- oprogramowanie typu BIOS
    -- MBR na HDD
    -- aktywna partycja (kod w jej BS)
    -- system zapisany na partycji (tej aktywnej lub innej)
    -- aplikacje

    I choć tu czas stanął w miejscu na samym początku -- ,,wiedza
    społeczna'' o tych układach jest znikoma.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'