  • 1. Data: 2010-10-29 10:41:47
    Temat: SATA a FAT32
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Witam

    Czy dysk SATA można sformatować w FAT32? Dostałem dysk spartycjonowany i
    sformatowany jako NTFS. W okienku "Formatuj" nie ma ocji FAT32, a Partition
    Magic 8 po wskazaniu partycji wysypuje się. Co jest grane?

    Remek

  • 2. Data: 2010-10-29 12:45:43
    Temat: Re: SATA a FAT32
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Witam
    >
    > Czy dysk SATA można sformatować w FAT32?

    (P)ATA/SATA/SCSI? co za roznica?

    > Dostałem dysk spartycjonowany i sformatowany jako
    > NTFS. W okienku "Formatuj" nie ma ocji FAT32

    Windows (poza 95/98) zdaje sie nie pozwala sam w
    sobie tworzyc partycji typu FAT32 wiekszych niz 32GB.
    Jesli koniecznie juz musisz miec tam FAT, musisz uzyc
    innych narzedzi.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

    PS:
    Taki keyboard warrior a Googli uzywac nie umie? A fe! ;)

  • 3. Data: 2010-10-29 13:16:30
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "Vituniu" napisał:

    > Taki keyboard warrior a Googli uzywac nie umie? A fe! ;)

    Proponuję użyć Googla do sprawdzenia jakie partycje FAT32 umie stworzyć
    Windows poza 95/98. Nie wiem co by to miało znaczyć? Zdaje się? Nie odsyłaj
    mnie do Googla jeśli nie masz sam nic do zaoferowania. Po co się narażasz na
    ostrzejszą reakcję i utratę dobrego humoru?

    Remek

  • 4. Data: 2010-10-29 13:26:35
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

> [...]
    odsyłaj
    > mnie do Googla jeśli nie masz sam nic do zaoferowania.

    Wiec moze doprecyzuj pod jakim systemem i jak duza partycje chcesz
    formatowac?

    > Po co się narażasz na ostrzejszą reakcję i utratę dobrego humoru?

    Dla czego mialbym tracic humor? Wrecz przeciwnie -
    - obserwuje twoje wyczyny na grupie... z popcornem w
    jednej a cola w drugiej rece... ;)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 5. Data: 2010-10-29 13:55:39
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Vituniu pisze:

    > Dla czego mialbym tracic humor? Wrecz przeciwnie -
    > - obserwuje twoje wyczyny na grupie... z popcornem w
    > jednej a cola w drugiej rece... ;)

    Pięknie podsumowane :D

    Pzdr, OMSON

  • 6. Data: 2010-10-29 14:00:35
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Remek pisze:

    > Czy dysk SATA można sformatować w FAT32? Dostałem dysk spartycjonowany i
    > sformatowany jako NTFS. W okienku "Formatuj" nie ma ocji FAT32, a Partition
    > Magic 8 po wskazaniu partycji wysypuje się. Co jest grane?

    Gwoli ścisłości: http://pl.wikipedia.org/wiki/FAT32

    Czyli do 2TB można partycjonować jakby co bez wzgledu na rodzaj dysku
    (jak Ci napisał Vituniu). Co do twardziela - ja bym go wyzerował softem
    producenta i założył od nowa partycje np Paragonem.

    Pzdr, OMSON

  • 7. Data: 2010-10-29 14:40:46
    Od: Dawid <m...@n...pl>

    W dniu 2010-10-29 15:55, OMSON pisze:

    > Pięknie podsumowane :D
    >
    > Pzdr, OMSON
    Tak czytam i dziwię się, że jeszcze dyskutujecie z Remusiem.
    Przecież on wszystko wie najlepiej, po jakiego mu doradzać.
    Poza tym, z nim to nie dyskusja, tylko zawsze pyskówka,
    lepiej dać sobie na wstrzymanie i nie odpowiadać trolowi.
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2010-10-29 23:19:13
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "Dawid" napisał:

    > Poza tym, z nim to nie dyskusja, tylko zawsze pyskówka,
    > lepiej dać sobie na wstrzymanie i nie odpowiadać trolowi.

    Lepiej doradzać, zamiast sie wymądrzać i nie b ędzie pyskówek. Przykład:

    "Taki keyboard warrior a Googli uzywac nie umie? A fe!"

    Czy to jest sensowna porada? A to tylko ładodny przypadek. Każdy może się
    pomylić, czy czegoś nie doczytyać, ale złośliwości mające w sobie cechy
    poniżania nie będą tolerowane. Jeśli nie podobają Ci się moje posty to je
    ignoruj zamiast dołaczać do grona atakujących. Znasz muraskie przysłowie?

    Remek

    PS Może w tym przypadku zaczepka była łagodna, choć niekulturalna. Jednak w
    wielu przypadkach jestem atakowany przez bezmózgowców i to mnie uwrażliwia.
    Proponuję wypowiadać się rzeczowo i na temat, albo dać sobie siana. I będzie
    spokój. Pokaż mi przykład wątku, w którym rozpocząłem "pyskówkę" nie
    sprowokowany.

  • 9. Data: 2010-10-29 23:44:15
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "OMSON" napisał:

    > Czyli do 2TB można partycjonować jakby co bez wzgledu na rodzaj dysku
    > (jak Ci napisał Vituniu).

    Powiesz, ze się czepiam? Czy ja pytałem o partycjonowanie??? A pytanie o
    zachowanie Partition Magic 8 pominąłeś mimo, że je zacytowałeś.

    > Co do twardziela - ja bym go wyzerował softem
    > producenta i założył od nowa partycje np Paragonem.

    W jakim celu zerować? Dysk jest w pełni sprawny i działający. Nie ma sensu
    podejmować takich radykalnych działań. Wielokrotnie formatowałem partycje w
    FAT32 i nigdy nie miałem problemów. Dlatego przypadek odmowy mnie zaskoczył.
    Czy ma znaczenie fakt, że wcześniej partycja była sformatowana w NTFS?

  • 10. Data: 2010-10-30 10:41:20
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-10-30 01:44, Remek pisze:

> [...]
    > Czy ma znaczenie fakt, że wcześniej partycja była sformatowana w NTFS?

    Jesli na partycji systemowej jest zainstalowany Windows to jej nie
    sformatujesz! Musisz sformatować cały dysk, wszystkie partycje, albo
    nadinstalować system.

    --
    animka