eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaRys. technicznyRe: Rys. techniczny
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!usenet.blueworldhosting.com!feeder01.bluewo
    rldhosting.com!peer01.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.
    highwinds-media.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostra
    da.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrad
    a.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "cef" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    References: <52cb1144$0$2180$65785112@news.neostrada.pl>
    <52cf15a6$0$2354$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <52cf1dd5$0$2165$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <52cf2211$0$2353$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <52cfab3e$0$2146$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@g...com>
    <52d01475$0$2376$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@g...com>
    <52d01daf$0$2155$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    <52d0340e$0$2377$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    <52d14199$0$2173$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    <52d17fc8$0$2379$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@g...com>
    Subject: Re: Rys. techniczny
    Date: Sat, 11 Jan 2014 21:39:42 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    Lines: 57
    Message-ID: <52d1ac11$0$2136$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.27.196.55
    X-Trace: 1389472785 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2136 83.27.196.55:4633
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4348
    X-Received-Body-CRC: 1041871605
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:33012
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik wrote:

    > A teraz odnieś się do uczelni, systemu nauczania, programu studiów i
    > odpowiedz mi czy uczelnia to miejsce na przepisywanie, rysowanie
    > ręczne itd.

    Ja odnoszę się bezpośrednio do tego o co pytasz:
    Tak - uczelnia to miejsce gdzie należy stosować efektywne metody nauczania
    czy kształcenia, do których to metod należą te wykorzystujące techniki
    manualne.
    Czy jest to przepisywanie -nie sądzę- mechaniczne klepanie
    raczej nie zwiększa skuteczności zapamiętywania, ale
    aktywne prowadzenie notatek już tak.
    Uważam, że podobnie jest z rysowaniem.
    Prosisz o dowód "dokładnie na tą jedną czynność, czyli na rysowanie ręczne
    i jej przewagę nad czytaniem Dobrzańskiego"

    Kolega ma kłopoty z czytaniem?
    Cytuję ponownie:
    "Ludzki umysł zapamiętuje informacje wykorzystując
    kilka kanałów informacyjnych, w tym trzy główne:
    wzrok, słuch oraz zaangażowanie manualne.
    Słuchając wykładu w sposób bierny angażuje się tylko słuch,
    ewentualnie wzrok, jeśli prowadzący zapisuje informacje na tablicy.
    Notowanie powoduje uruchomienie dodatkowych partii mózgu,
    co znacząco poprawia naszą zdolność do zapamiętywania
    (nawet o kilkadziesiąt procent)"

    Czytanie Dobrzańskiego angażuje tylko wzrok, lepsze efekty da rysowanie -
    choćby w CADzie, ale ręczne bedzie lepsze dlatego, że zmusza do koncentracji
    na zagadnieniu i UWAGA- aktywizuje dodatkowe obszary mózgu
    (te odpowiedzialne za pamięć kinetyczną).
    Ten sposób zaangażowania na zajęciach dodatkowo procentuje
    i w dłuższym okresie obraca się na korzyść studenta.

    W ogóle wydaje mi się, że Ty niezbyt wiele uwagi przywiązujesz
    do treści na które odpisujesz, a chodzi Ci tylko o to, żeby zakrzyczeć
    mnie sloganami. Musiałem trzy razy pisać o zaletach i przewagach
    , żebyś łaskawie zuaważył o czym dyskutujemy.
    Autorytety z zagranicznych uczelni też olałeś.
    W moim dzisiejszym poście z 14.05 prosiłem o odniesienie się do
    meritum. Nie chciałeś, bo to niewygodne (a raczej niemożliwe)
    Nie odniosłeś się też do tez profesorów niemieckich i polskich
    uniwersytetów.
    (w ostatnim poście załączyłem wyciąg z tych materiałów jako główną tezę
    i wyżej masz zacytowane, gdybyś nie umiał odszukać)

    Masz jakies publikacje w temacie metodyki, że chciałbyś podważać tamte tezy?
    Albo może uważasz, że jest inaczej?
    Możesz wskazać jakieś publikacje, które temu zaprzeczają?
    Albo chociaż podejmują zagadnienie jako dyskusyjne?

    Jeśli chcesz podyskutować dalej, to proszę o konkrety.
    Jałowe wykrzykniki sobie daruj.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: