-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!news-out.readnews.com!news-x
xxfer.readnews.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrad
a.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada
.pl.POSTED!not-for-mail
From: "cef" <c...@i...pl>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
References: <52cb1144$0$2180$65785112@news.neostrada.pl>
<52cf0dfb$0$2375$65785112@news.neostrada.pl>
<a...@g...com>
<52cf15a6$0$2354$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@g...com>
<52cf1dd5$0$2165$65785112@news.neostrada.pl>
<b...@g...com>
<52cf2211$0$2353$65785112@news.neostrada.pl>
<b...@g...com>
<52cfab3e$0$2146$65785112@news.neostrada.pl>
<5...@g...com>
<52d01475$0$2376$65785112@news.neostrada.pl>
<3...@g...com>
<52d01daf$0$2155$65785112@news.neostrada.pl>
<8...@g...com>
<52d0340e$0$2377$65785112@news.neostrada.pl>
<4...@g...com>
<52d14199$0$2173$65785112@news.neostrada.pl>
<4...@g...com>
Subject: Re: Rys. techniczny
Date: Sat, 11 Jan 2014 18:30:46 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
Lines: 71
Message-ID: <52d17fc8$0$2379$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.27.196.55
X-Trace: 1389461449 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2379 83.27.196.55:3135
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:33010
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik wrote:
> Gdzie ja człowieku chcę pozbawić ludzi uczenia się nowych technologi?
> Zacytuj kawałek chociaż mojej wypowiedzi, która o tym świadczy?
To naturalny ciąg, zdarzeń, którego nie chcesz zauważyć.
Chcesz zastąpić efektywne metody nauczania mniej efektywnymi.
Czyli chcesz gorszego kształcenia, czyli trzeba będzie więcej
czasu na to co jest podstawowe, czyli będzie mniej czasu na
nowości i nowoczesność. Albo na cokolwiek innego
będzie mniej i studenci bedą mniej nauczeni:
np będzie mniej czasu na doskonalenie się
w tak pożądanym CADzie.
> Wymień te znakomitości z dziedziny inżynierii, mechaniki, a nawet
> rysunku.
Ale nie rozmawiamy o tych przedmiotach, tylko o metodach nauczania
opartych o techniki manualne. Bibliografię
- taką zgrubną i do samodzielnego odszukania- masz na końcu.
> Jak to jest, że mierni
> studenci, którzy olewali takie zajęcia, lub podzlecali rysunki
> znajdują szybciej pracę? Może dlatego, że oni nie marnują czasu na to
> co jest nie potrzebne i uczą się we własnym zakresie? Inwestują czas
> w szkolenia i kursy?
To chyba oczywiste. Kto sam nie pracuje nad sobą, ten niewiele osiąga.
> Jeden szybciej przyswoi wiedzę przez rysowanie, zas
> drugi woli podcasty, trzeci lubi na świeżym powietrzu, a piąty w
> bibliotece.
Statystycznie jednak budowa i działanie mózgu
jest u większosci populacji zbliżone i dlatego stosuje się metody
najbardziej efektywne dla ogółu.
Jeśli chcesz sięgnąć do literatury to może na początek
coś lekkiego z literatury polskiej typu
"Psychologia uczenia się" profesora Włodarskiego albo
"Psychologia poznawcza" profesora Maruszewskiego.
Ja akurat nie znam dobrze angielskiego, więc jest mi trudno odesłać Cię do
literatury
anglojęzycznej w tym temacie ale z pewnością znajdziesz coś w materialach
takich uczelni jak Stanford, Oxford czy Sorbona.
Znam za to niemiecki i polecam gorąco:
"Nauka i pamięć" profesora Joachima Funke (Uniwersytet Heidelberg)
albo Gerstenmaier, J.- Mandl, H. "Metodologia ogólna i metody empiryczne w
nauczaniu"
(Ludwig-Maximilians-Universitet Monachium)
Żebyś nie musiał czytać tego wszystkiego przygotowałem
po raz kolejny wyciag z tych materiałów:
"Ludzki umysł zapamiętuje informacje wykorzystując
kilka kanałów informacyjnych, w tym trzy główne:
wzrok, słuch oraz zaangażowanie manualne.
Słuchając wykładu w sposób bierny angażuje się tylko słuch,
ewentualnie wzrok, jeśli prowadzący zapisuje informacje na tablicy.
Notowanie powoduje uruchomienie dodatkowych partii mózgu,
co znacząco poprawia naszą zdolność do zapamiętywania
(nawet o kilkadziesiąt procent)"
Zachęcam zatem do ćwiczeń manualnych
Następne wpisy z tego wątku
- 11.01.14 20:49 l...@g...com
- 11.01.14 21:39 cef
- 12.01.14 00:01 l...@g...com
- 12.01.14 00:22 cef
- 12.01.14 01:06 l...@g...com
- 12.01.14 10:35 cef
- 12.01.14 12:41 EC.ENG
- 12.01.14 13:16 cef
- 12.01.14 13:56 EC.ENG
- 12.01.14 14:45 cef
- 28.01.14 12:49 robot
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
- Test samoodkręcania nakrętek
- Budowlańcy pomóżcie
- wyciskanie/odlewanie hdpe. Co ma sens?
- Pomysł na czujnik przeciążenia siłownika.
- dokładne poziomowanie
- Kije trekkingowe tuning
- Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- Stojak do wiertarki
- Działanie naczynia wyrównawczego
- Przenośny zbiornik ciśnieniowy
- Mały kogenerator gazowy
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- Skuteczność cięcia a liczba noży robota
- napoje gazowane
Najnowsze wątki
- 2024-09-14 Canon 550D
- 2024-09-14 Odcinkowy Pomiar Prędkości. NIELEGALNY w Polsce!!! Nie daj SIĘ!
- 2024-09-14 Warszawa => Menadżer Okręgu <=
- 2024-09-14 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-14 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-09-14 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-09-14 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-14 k.o.mendant
- 2024-09-12 Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
- 2024-09-13 dodanie karty graf zawiesza komp
- 2024-09-13 Sezon grzewczy kurła
- 2024-09-13 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-13 Warszawa => Mid Account Manager <=
- 2024-09-13 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-09-13 Białystok => Frontend Developer (Angular area) <=