    From: "cef" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    <a...@g...com>
    <52cf15a6$0$2354$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <52cf1dd5$0$2165$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <52cf2211$0$2353$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <52cfab3e$0$2146$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@g...com>
    Subject: Re: Rys. techniczny
    Date: Fri, 10 Jan 2014 16:40:36 +0100

    Użytkownik wrote:
    > CEF gubisz się już pomału w tym co sam piszesz. Napisz wprost czy
    > jesteś za tym, aby marnować czas studentów na kreślenie ręczne na
    > uczelniach wyższych, czy nie.

    Nie wiem czy warto coś pisać, bo ostatnich kilka wypowiedzi
    zaczynam od frazy: "Czytałeś co napisałem wcześniej?"
    Ale jeśli do tej pory nie zauważyleś, to powtórzę:

    Najbardziej wprost jak potrafię:

    "Rysowanie i bezpośrednie operowanie
    ołówkiem znacznie podnosi efektywność zapamiętywania materiału
    dydaktycznego" i dlatego jestem za tym, żeby od czasu
    student sobie coś narysował ręcznie.

    Bo nauka dowodzi, że szybciej przyswaja się materiał ćwiczeniem manualnym.
    I prosze mi nie wciskać, że chcę coś wprowadzać zamiast czegoś.
    Jeśli nauczyciel jakiegoś przedmiotu zarządzi na zajęciach kartkówkę
    czy na lekcji języka obcego przykładowo dyktando, to zaraz będziecie uważać,
    że chce wprowadzić kaligrafię zamiast wytrzymałości czy angielskiego?
    Nie, tak nie jest, ale u adwersarzy natychmiast pojawia się
    krzykliwe hasło, że jestem muzealnikiem, bo chcę zastąpić CADa ołówkiem.
    Ja nikogo nie nauczam, ani nie jestem jak inni mentorem i jest mi wszystko
    jedno
    jaki jest program nauczania.

    >Ja dalej nie widzę
    > związku między rysowaniem, a nauką zasad rysunku technicznego, które
    > sam i tak uczyłem się z książek, a nie przerysowywując jakiś tam
    > zawór na kartce.

    To znaczy, że faktycznie nie czytałeś tego co pisałem wcześniej.
    Ja już napisałem co miałem do przekazania, a dyskusja zaczyna niebezpiecznie
    prowadzić do oceny osoby, charakteru, pracy, a ostatno juz nawet mafia
    jest w to zamieszana, więc dam sobie spokój.
    Skoro tak prosty argument jest nie do przyjęcia.
    Zresztą nikt go jak dotąd nie obalił, a nawet nie było próby
    podjęcia tematu.