    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Thu, 9 Jan 2014 09:38:17 -0800 (PST)
    <52ce7564$0$2136$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@g...com>
    <52ceaa6b$0$2147$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    <b...@g...com>
    <52cec731$0$2368$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <52cecebd$0$2158$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    <52ced85e$0$2151$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Rys. techniczny
    From: "EC.ENG" <l...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 stycznia 2014 18:11:55 UTC+1 użytkownik cef napisał:

    > Sk�d wiesz, �e za jakie� 100 lat

    Tego nie wiem, dlatego nie dyskutuję tu o zaniechaniu nauki pisania ręcznego, bo jak
    się nie mylę to dyskusja dotyczy rysunku. Więc wracając do rysunku zadam Ci pytanie:
    kiedy to ostatni raz kreśliłeś ręcznie? I czy jeśli tego nie robiłeś przez ostatnie
    10 lat (w celach zarobkowych, w przemyśle) to czy nie uważasz, że to jest
    wystarczający argument na to, żeby zaniechać nauki "szkicowania" na polibudach?
    Pytanie drugie: masz w pracy liczydło? Wyprzedzę odpowiedź i zapytam: dlaczego nie
    masz? Bo nie potrzebne Ci jest? A czy masz stół do kreślenia, albo zestaw narzędzi do
    kreślenia (ja nawet nie znam nazwy co niektórych narzędzi jakie używało się jeszcze
    20 lat temu)? Nie masz? Bo nie potrzeba? Więc jak to jest, że nie masz suwaka log. i
    nie potrzebujesz uczyć się jego obsługi na studiach, a jakoś musisz uczyć się
    kreślenia odręcznego, a w pracy nie masz zestawu profesjonalnych narzędzi do
    kreślenia?

    Jak okaże się pewnego dnia, że w pracy nie będę potrzebował papieru i długopisów (bo
    lasów zabraknie, bo zetną wszystkie :D ) to wtedy też stwierdzę, że w szkole nie
    potrzeba uczyć dzieci pisania na kartce papieru. Póki co nigdzie tego nie napisałem,
    ale zauważyłem trend, że możliwe że za mojego życia jeszcze takie czasy nastaną i
    młodzi do tego się przyczynią. Zauważ: dziś pióro to lans dla prezesów, a kiedyś
    narzędzie do pisania...

    > I dlatego mamy ca�y ten post�p, ale jeszcze nie wyeliminowa�
    >
    > pisania r�cznego.

    Odpowiedź masz powyżej.

    > Nie. Mo�e masz zdolne dziecko. Od razu pieknie pisa�
    >
    > na papierze czy jak inni wielcy bazgroli? :-)

    To był przykład, a nie temat do rozmowy. Ale jakbyś chciał wiedzieć to byzgroli, ale
    jak będzie zapewne w szkole to będzie niektóre dzieciaki wyprzedzał o tę jedną
    umiejętność. Więc uważam, że to jest rozwój.

    > Ale nie zaniecha�e� nauczenia go pisania r�cznego?
    >
    > Czy jednak sobie odpu�cisz licz�c, �e to ju� nie b�dzie niebawem
    potrzebne.

    Chciałbym, żebyś równie merytorycznie się wypowiadał jak starasz się kąśliwie
    dogadywać. W sumie czytając Twoje wypowiedzi, to ja sądzę, że masz problem ze
    zrozumieniem tekstu, może kosztem nauki pięknego kreślenia "odręcznego" projektów.
    Temat dotyczył rysunku. Jako przykład zmian podałem pismo. Podałem przykład, że żeby
    umieć czytać nie trzeba umieć pisać. Biedni ludzie rodzący się z problemami lub
    chorobami rąk, albo innymi bardziej drastycznymi przypadkami (brak kończyny).
    Cholera, oni nie mają szans na ćwiczenie swojej wyobraźni w rysunku technicznym... a
    jednak tacy się rodzą, nie używają skrzyni manualnej w samochodzie, bo mają
    automatyczną, korzystają z specjalnych urządzeń do rysowania, ale nie jest to linijka
    i papier itd...

    Dalej nie wiem jak niby machanie ręką rozwija wyobraźnię i jak niby mają różnić się
    zajęcia z nauki rysunku technicznego w CAD od tego ręcznie...