eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaRys. technicznyRe: Rys. techniczny
  • X-Received: by 10.49.59.17 with SMTP id v17mr86195qeq.3.1389286459141; Thu, 09 Jan
    2014 08:54:19 -0800 (PST)
    X-Received: by 10.49.59.17 with SMTP id v17mr86195qeq.3.1389286459141; Thu, 09 Jan
    2014 08:54:19 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin3!goblin.stu.neva.ru!news.ripco.com!news.glorb.com!a5no7083720pb
    g.1!news-out.google.com!l9ni12070qay.0!nntp.google.com!p15no4920630qaj.0!postne
    ws.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Thu, 9 Jan 2014 08:54:18 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <52cecebd$0$2158$65785112@news.neostrada.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=178.218.235.70;
    posting-account=uH7oWAoAAADxJOfF8crJwBDr7TyPKNm3
    NNTP-Posting-Host: 178.218.235.70
    References: <52cb1144$0$2180$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    <52cdc541$0$2377$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <52cdd74f$0$2375$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <52ce4e1e$0$2151$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <52ce6657$0$2167$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@g...com>
    <52ce7100$0$2137$65785112@news.neostrada.pl>
    <7...@g...com>
    <52ce7564$0$2136$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@g...com>
    <52ceaa6b$0$2147$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    <b...@g...com>
    <52cec731$0$2368$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <52cecebd$0$2158$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <e...@g...com>
    Subject: Re: Rys. techniczny
    From: l...@g...com
    Injection-Date: Thu, 09 Jan 2014 16:54:19 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:32951
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu czwartek, 9 stycznia 2014 17:30:50 UTC+1 użytkownik cef napisał:
    > EC.ENG wrote:

    > Ale to nie jest odpowiedďż˝ na pytanie.

    Ale to jest odpowiedź na pytanie. Skąd wiesz, że za jakieś 100 lat nie odejdziemy od
    pisma ręcznego, bo nie będzie ono potrzebne? Już teraz coraz rzadziej używa się słowa
    pisanego na papierze o czym trąbią media wspominając o tym jak wiele osób korzysta z
    e-booków itd. Z Twojego toku rozumowania wynika, że dziś dalej powinniśmy szkolić się
    pisania na papirusach wśród klasztornych mnichów, no bo w razie czego, bo przecież
    trzeba potrafić, bo tak trzeba, bo tak od zawsze się robiło... Jakbyś nie zauważył to
    pismo też ewaluowało. Metody pisania też. Zobacz jaką drogę przeszło pismo i metody
    przekazywania informacji, żebyś dziś pisał na kartce papieru. Problem w tym, że pismo
    metody przekazywania informacji ewaluuje wolniej niż rysunek techniczny. Chociaż tu
    też widać ogromne zmiany: tablety, laptopy, "smarfony"... Dziś idąc na zebranie,
    szkolenie czy nawet spotkanie biznesowe to idę z laptopem. Rysunek rozwijam się
    szybciej, bo i potrzeba techniki była inna. Więc po co marnować czas na uczelniach i
    uczyć ruszania nadgarstkiem jak w przemyśle już się tego nie używa. A szkicować i tak
    będzie potrafił, bo i pewnie rysunek plastyczny miał na zajęciach. A jeśli takie
    delikwent będzie chciał nauczyć się pięknie rysować to niech idzie na ASP, a na
    Politechnice nauczy się zarabiać pieniądze. Każde ma tam jakieś hobby. Do moich nie
    należy rysowanie ręczne, ani obrona anachronizmów.


    > No w�a�nie ja uwa�am, �e co� w tym musi by�, skoro jednak nauczaj�
    >
    > w szko�ach pisa� r�cznie. Gdyby to machanie nadgarstkiem by�o ca�kiem
    >
    > zb�dne,
    >
    > to metodycy by tego nie utrzymywali. (w tych nowoczesnych szko�ach te�)

    Mam pięcioletnie dziecko, która mając 4 latka nie za bardzo potrafił "machać" rączką,
    żeby kreślić te piękne cyferki i literki. Ale za to opanował dość szybko pisanie na
    swoim laptopie edukacyjnym. Sam mu mówiłem, gdzie jaka literka jest. Dziś ma 5 lat i
    zasuwa sam swoje imię, nazwisko i inne rzeczy i sam się dziwię jak skąd on to
    potrafi, bo ja mu tego nie pokazałem, a w przedszkolu to co najwyżej przerabiają
    kolorowanie bałwanków. Ale jak widzisz, te rysowanie bałwanków nauczyło go poruszanie
    po papierze, ale czytać i pisać potrafił dzięki laptopowi. I jak? Zburzyłem Twoją
    teorię kształcenia? Czekając, aż młody nauczy machać się nadgarstkiem to dopiero
    teram pokazywałbym mu jak wyglądają litery. I gdzie tu widzisz rozwój? Bo ja widzę
    duży.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: