  • Data: 2022-07-19 18:26:16
    Temat: Re: Rynek pracy STM32
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wtorek, 19 lipca 2022 o 16:57:56 UTC+2 Mateusz Viste napisał(a):
    > To jest pytanie z serii "skoro mam traktor, to po co mi samochód".
    > svn i git to dwa VCSy, ale rozwiązujące nieco inne klasy problemów.

    Toteż właśnie o to pytam - czym się różnią?
    I jak bardzo w ogóle mogą się różnić od siebie systemy kontroli wersji?
    Wiadomo, że podstawowym pytaniem jest "co się optymalizuje?" i że się
    nie da mieć wszystkiego (dlatego wśród programistów jest tak mało kobiet - jedynie
    kobieta z umysłem mężczyzny, typu Maria Skłodowska, jest w stanie to zrozumieć),
    no ale na ile różnych sposobów można zrobić to samo?
    Może naiwnie pytam, bo w sumie też wciąż czekam na satori - czyli zrozumienie,
    po co w ogóle takiego oprogramowania używać, w sensie zysków, bo że koszty będą to
    nie ulega wątpliwości.

    A tendencją rozsądnego człowieka jest szukanie rozwiązywania istniejących problemów,
    a nie hipotetycznych (to to podczas analizy i projektu).

    Bo to, że VCS pomoże mi w tym, że sobie z czymś eksperymentuję, a potem to albo
    odrzucam albo
    wrzucam do trunka, to mi na plaster - to samo robi się po prostu kopiując katalog
    (zakładam że katalog jest na tak samo chronionym komputerze w sensie redundancji itp.
    co VCS).
    Ewentualnie mogłoby coś dać, gdybym na raz eksperymentował z kilkoma rzeczami,
    ale dla bezpieczeństwa chciał, by sprawdzać jedną na raz - a potem żeby VCS
    automagicznie
    połączył mi trzy takie gałęzie w spójny projekt będący wersją wyjściową z dodanymi
    tymi 3 nowymi funkcjonalnościami.
    Da się tak?
    Identyczna sprawa gdy w rozproszeniu nad dodaniem poszczególnych funkcji pracują
    osobni programiści.

    Albo jeszcze takie cudo - projekt jest rozwijany, ale nagle przychodzi potrzeba
    dorobienia jednej małej zmiany - ale,
    znów dla bezpieczeństwa i żeby nie latać po osiedlu po raz kolejny, na dość dawnej
    wersji sprawdzonej i wygrzanej przez ładny uptime na produkcji - ale żeby ta zmiana
    weszła sobie "sama" do wszystkich kolejnych wersji, i to też nie tak
    od razu, ale dopiero po wygrzaniu na produkcji. Zrobi tak?