  • Data: 2022-07-19 18:50:52
    Temat: Re: Rynek pracy STM32
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 19/07/2022 18:26, Dawid Rutkowski wrote:
    > Toteż właśnie o to pytam - czym się różnią?

    git pozwala na trzymanie lokalnych branchy. Ja nie uważam, ze to jest
    jakakolwiek zaleta, ale *każdy* z kilkunastu programistów w firmie,
    uzywający na codzień gita, przytacza ten argument jako jeden z pierwszych.

    Dalej nie wiem po co.

    Ale przytaczają.

    Najwidoczniej ważny.

    Uzasadnić potrzeby nigdy nie potrafią.

    > Ewentualnie mogłoby coś dać, gdybym na raz eksperymentował z kilkoma rzeczami,
    > ale dla bezpieczeństwa chciał, by sprawdzać jedną na raz - a potem żeby VCS
    automagicznie
    > połączył mi trzy takie gałęzie w spójny projekt będący wersją wyjściową z dodanymi
    tymi 3 nowymi funkcjonalnościami.
    > Da się tak?

    Zmegujesz sobie sam, jak chcesz.

    Możesz automatycznie, ale to się zawsze wiąże z konfliktami. Zazwyczaj
    merge robi się półautomatycznie, po wielu etapach sprawdzania jakości.

    Z kilku miejsc? Zero problemu. Możesz te kilka miejs zrobić atomowo w
    trunk, jesli potrzeba.

    > Identyczna sprawa gdy w rozproszeniu nad dodaniem poszczególnych funkcji pracują
    osobni programiści.

    Mogą pracować na jednym branchu, poświęconym tej funkcjonalności i
    rozwiązywać konflikty dynamicznie na tym branchu.

    > Albo jeszcze takie cudo - projekt jest rozwijany, ale nagle przychodzi potrzeba
    dorobienia jednej małej zmiany - ale,
    > znów dla bezpieczeństwa i żeby nie latać po osiedlu po raz kolejny, na dość dawnej
    wersji sprawdzonej i wygrzanej przez ładny uptime na produkcji - ale żeby ta zmiana
    weszła sobie "sama" do wszystkich kolejnych wersji, i to też nie tak
    > od razu, ale dopiero po wygrzaniu na produkcji. Zrobi tak?

    Masz brancha na którym szykujesz sobie release, który wybranchowałeś z
    trunka w dniu podjęcia decyzji "no to stabilizujemy i wypuszczamy". I on
    tam się grzeje, aż pewnego dnia ktoś stwierdza "już". No i już.

    Ogólnie przedstawiasz problemy, które w firmach pracujacychc z svn są
    normalnością a nie jakimiś wydumanymi przykładami.