    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <o33l4d$ion$1@node1.news.atman.pl> <o33u2f$28r$1@mx1.internetia.pl>
    <o33ur0$8l9$2@node2.news.atman.pl> <o33vqc$9i1$1@mx1.internetia.pl>
    <o3403e$a3p$1@node2.news.atman.pl> <o3473o$9i8$1@mx1.internetia.pl>
    <o348ri$75b$1@node1.news.atman.pl> <o38vlp$8jv$4@mx1.internetia.pl>
    <o39dup$jub$2@node2.news.atman.pl> <o39f3k$urf$1@mx1.internetia.pl>
    <o39m5d$scp$1@node2.news.atman.pl> <o3bc18$g1f$1@node2.news.atman.pl>
    <o3bklr$prn$1@node1.news.atman.pl> <o3bq34$vdg$1@node1.news.atman.pl>
    <o3c2u1$9f6$1@node1.news.atman.pl> <o3d5un$bu5$1@node1.news.atman.pl>
    <o3enoq$ah$1@node1.news.atman.pl> <o3g8gc$h52$1@node1.news.atman.pl>
    <o3h3pi$djf$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: Rutynowa kontrola trzeźwości...
    Date: Fri, 23 Dec 2016 11:11:28 +0100

    On 2016-12-22 11:05, Wiesiaczek wrote:

    >Na przykład nie udało się zbudować tylu autostrad co za Gierka. Albo
    >tylu domków jednorodzinnych. Albo tylu fabryk produkjących coś innego
    >niż stal i tusze wywożone do bratniego kraju. itd.

    Z tymi fabrykami to bylbym ostrozny.
    Z jednej strony w tym PRL bylo sporo roznych fabryk, wszak wiekszosc
    towarow bylo krajowych.

    Z drugiej ... teraz nabudowano troche fabryk ... ale wiekszosc to nam
    zagranica postawila.
    I robimy dla nich ... w sumie, to nie ma co narzekac, ale jak to
    Morawiecki mowi - zostalismy zepchnieci do taniej sily roboczej.

    Zas czesc z tych fabryk, co postawiono za krajowy kapital, to
    "produkuje" tusze na wywoz do bratniego kraju :-)

    >Wyprzedano bo debile po 3 piwach glosowali na innych debili.

    Madrzejsi tez na nich glosowali, zreszta przeciez na madrzejszych
    glosowali, nie na debili.

    No coz - w wielu wypadkach troche szkoda, w wielu innych - te fabryki
    nie mialy szans przetrwac.
    A w ogole to koncepcja byla taka, zeby sprzedac, bo pod panstwowym
    zarzadem to padna i rozkradna.
    W koncu skad wiesz czy jacys debile nie wyznacza kolejnego debila na
    dyrektora.

    I patrzac na to co sie dzieje, to w miare dobrze zrobiono :-)

    >Korupcja, znaczy?

    Nie, zapotrzebowanie spoleczne :-)

    >Wiadomo, w niektórych krajach alkohol ma mniej procentów.
    >Chemia znaczy się jest inna.

    Ale piwo to akurat ma tych procentow mniej lub wiecej.

    >Limity alkoholu wynikają z szacowania ryzyka i bazują na biologii. o
    >ile biologia wszedzie taka sama, to szacowanie ryzyka nie.

    I dlatego, ze u nas wiecej wypadkow jest niz na zachodzie, to limit
    nizszy ?

    >Kto pije regularnie przez kilka miesięcy codziennie jest pijaczkiem.

    A ile pije to sie nie liczy ?

    To w takim USA czy Francji prawie same pijaki, biorac pod uwage, ze
    tam taki zwyczaj, ze sie np z pracy przychodzi i po piwo do lodowki
    siega, czy wino do obiadu stawia, czy wieczorkiem drinka sobie robi ..
    albo do knajpy na jednego wyskakuje

    J.