eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRutynowa kontrola trzeźwości...Re: Rutynowa kontrola trzeźwości...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!feeder1.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!81.171.118.61.MISMATCH!peer01
    .fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrad
    a.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada
    .pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <o2vag7$a41$1@mx1.internetia.pl>
    <f...@g...com>
    <5853ab1b$0$15197$65785112@news.neostrada.pl>
    <o38pe2$ov9$1@dont-email.me> <5857eca5$0$661$65785112@news.neostrada.pl>
    <o396o6$90h$2@node1.news.atman.pl>
    <58582d6d$0$5158$65785112@news.neostrada.pl>
    <o39bk5$90h$6@node1.news.atman.pl>
    <5858385c$0$5161$65785112@news.neostrada.pl>
    <o39ftg$90h$7@node1.news.atman.pl>
    <58591cd2$0$15201$65785112@news.neostrada.pl>
    <o3c5ej$8g6$2@node2.news.atman.pl>
    In-Reply-To: <o3c5ej$8g6$2@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: Rutynowa kontrola trzeźwości...
    Date: Wed, 21 Dec 2016 19:17:57 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 126
    Message-ID: <585ac756$0$641$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.27.156.20
    X-Trace: 1482344278 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 641 83.27.156.20:54201
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 6043
    X-Received-Body-CRC: 1210231341
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2595804
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:o3c5ej$8g6$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 20.12.2016 o 12:58, J.F. pisze:
    >>> Nie kombinuj - było o pijanych kierowcach - rowerant jest według
    >>> prawa
    >>> pijanym kierowcą.
    >
    >> Kierujacym.
    >> Kierowca to osoba uprawniona do kierowania pojazdem silnikowym lub
    >> motorowerem.

    >Czepianie się słówek jest powszechnie odbierane jako próba ukrycia
    >słabości własnych argumentów. Niech będzie "pijanych kierowców" -
    >wszyscy wiedzą o co chodzi.

    Kiedy wlasnie w zaleznosci od starannosci wypowiadajacego sie moze
    miec to istotne znaczenie.
    Albo od celowego mylenia sie :-)

    I to nie chodzi o Ciebie, tylko o innych przedstawicieli wladzy,
    ktorzy czasem cos mowia.

    >> Ja tam jednak pozwole sobie twierdzic, ze wiekszosc przypalanych u
    >> nas
    >> "pijanych" kierowcow samochodow bylaby pijana i za Odra.

    >Masz rację - większość - konkretnie 52 procent - z tym że nie
    >samochodów a ogólnie - nie odwracaj kota ogonem - skoro powołujesz
    >się na ustawy, to całe - rowerzyści też się liczą - podobnie jak co
    >poniżej 0,5.

    Mnie chodzi tylko o to, ze nie nalezy podejrzewac, aby podniesienie
    limitu zmniejszylo ilosc pijanych kierowcow samochodow, albowiem jak
    widac wiekszosc z nich, i to ~75% a nie 52, przekracza 0.5 promila. Za
    to nawet za Odra juz kary leca.

    No chyba ze rownoczesnie podniesiesz i drugi prog, to sie okaze ze
    liczba nietrzezwych spadla, a liczba "pod wplywem" ... kto wie.
    Za Odra te kary sa stopniowane i takie 0.6 promila to drobne
    wykroczenie.

    >>> To akurat nie prawda.
    >> Ale tak ze statystyki wychodzi :-)

    >Ze statystyki nic nie wychodzi, bo nie wiemy jaki procent wypadków
    >powodują pijani kierowcy (bez cudzysłowiu),

    To akurat wiemy, tylko podsumowac mi sie nie chce.

    >ani jaki procent kierowców jest pijanych.

    A to faktycznie trudno ustalic.
    Jak wczesniej pisalem - z rzadka padaja jakies dane z kontroli, trudno
    tez podejrzewac aby 5% kierujacych bylo pijanych ... nie, az tak sie u
    nas jeszcze nie pije. Chyba nie.

    Z drugiej strony przecietny obywatel jest bardziej narazony na
    trzezwych niz na nietrzezwych kierowcow :-)

    >>> A konkrertnie dwukrotnie mniej ich będzie. A wypadków
    >>> spowodowanych
    >>> przez pijanych kierowców... zapewne niewiele mniej.
    >> Bo wypadkow spowodowanych przez pijanych rowerzystow to jakis
    >> drobiazg byl.

    >Raz że drobiazg, dwa, że sami się zabijali.

    NAwet na to nie patrzac - drobiazg. 170 rocznie, od tego sie
    bezpieczniej nie zrobi, juz pomijajac to, ze glownie sobie zagrazali.

    >>> Od zawsze było to inaczej nazywane - zdaje się pod wpływem i
    >>> nietrzeźwych.
    >
    >> W kodeksach.
    >> Bo w raportach z wypadkow zawsze "nietrzezwych", az sie w 2015
    >> zmienilo ...

    >Zawsze chyba podawali tabelki z numerami artykułów i dalej tak robią.

    Owszem, ale to w kwestii przylapanych na prowadzeniu.
    A w tabelce "wypadki spowodowane przez nietrzezwych
    kierowcow/kierujacych" to czego sie spodziewasz ?

    >>> Tymi co ujawniono w raporcie z 2015 roku - z niego miałeś liczby
    >>> to
    >>> pewnie czytałeś. Tej informacji tam nie ma.
    >
    >> Dysponuja widac podsumaniem ile spraw danego rodzaju wszczeli ...
    >> dziwne, ze nie dysponuja podsumowaniem ilu kierowcom do zarzutu
    >> spowodowania wypadku dodali zarzut "w stanie nietrzezwosci".
    >> A moze i nie takie dziwne, bo wtedy to sie chyba rozmywa w
    >> paragrafach ...

    >Może i się rozmywa - ale skoro pyszczą o tym jacy to niebezpieczni to
    >dziwne by było gdyby nie wiedzieli.

    Tak im wygodniej, tzn pyszczyc wygodniej :-)

    >Więc - wiedzą,

    Nie jestem taki pewien.
    Zlapia kierowce na alkomat, sprawe wytaczaja, gdzies tam w statystyki
    wpada i maja szybko podzial na dwa kodeksy i 4 artykuly.

    Jest wypadek, to jeszcze inny artykul, a jesli sprawca nietrzezwy, to
    podwyzszenie z dodatkowego artykulu, a jesli tylko pod wplywem to nie
    wiem jak traktowac - w kazdym badz razie w statystykach moze im sie
    rozmyc.
    Byc moze maja w innych bazach wpisane, ale nigdy nie wyciagali taki
    danych, to czemu mieliby to robic teraz :-)

    >tylko ewidentnie z
    >tych danych wynika, że ściganie 0,2-0,5 jest bez sensu,

    Moze nie tak ewidentnie, ale raczej malo takich wypadkow.
    Jesli jednak te 25% kierowcow samochodow dalo sie przylapac z taka
    zawartoscia, to podejrzewam, ze stanowia podobny procent w wypadkach,
    i to juz wychodzi jakas spora liczba.

    >więc tego nie publikują.

    A ze im pasuje trzymac razem to inna sprawa :-)

    J.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: