  • Data: 2016-12-21 20:28:36
    Temat: Re: Rutynowa kontrola trzeźwości...
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 21.12.2016 o 19:17, J.F. pisze:

    > Mnie chodzi tylko o to, ze nie nalezy podejrzewac, aby podniesienie
    > limitu zmniejszylo ilosc pijanych kierowcow samochodow, albowiem jak
    > widac wiekszosc z nich, i to ~75% a nie 52, przekracza 0.5 promila. Za
    > to nawet za Odra juz kary leca.

    Ale znów się podkładasz. Celem (przynajmniej oficjalnie) nie jest
    łapanie "pijanych kierowców" (również rowerów co z naciskiem
    podkreślam), a poprawa bezpieczeństwa. I czy łapiesz tych na rowerach i
    poniżej 0,5, to na bezpieczeństow specjalnie wpływu nie ma. Nas nie
    interesuje ilu złapiesz czy nie złapiesz, bo to (oficjalnie) obojętne, a
    ile wypadków unikniesz. A te powodują zapewne co na ciężkich promilach,
    a co od 0,25 zapewne się nie wyróżniają specjalnie (o ile wogóle).
    Rowerzysci na ścieżkach również, a jak którego coś rozjedzie, to zwykle
    jego samego (sprawdzałem kiedyś i zależnie od roku pijani rowerzyści
    wszelkiego typu zabijają jedną... albo zero osób "postronnych")

    > To akurat wiemy, tylko podsumowac mi sie nie chce.

    Nie wiemy. Jeśli masz dane ile wypadków powodują kierowcy pojazdów
    mechanicznych poywżej 0,5 promila, to podziel się proszę wraz ze
    źródłem, bo jest to informacja która wygląda na utajnioną.

    > A to faktycznie trudno ustalic.
    > Jak wczesniej pisalem - z rzadka padaja jakies dane z kontroli, trudno
    > tez podejrzewac aby 5% kierujacych bylo pijanych ... nie, az tak sie u
    > nas jeszcze nie pije. Chyba nie.

    Patrzyłem - średnio wychodzi z grubsza 1/250 (wszystkich z rowerantami
    włącznie) czyli faktycznie 1/500. Sporo mniej niż 5%.

    > Owszem, ale to w kwestii przylapanych na prowadzeniu.
    > A w tabelce "wypadki spowodowane przez nietrzezwych
    > kierowcow/kierujacych" to czego sie spodziewasz ?

    Manipulacji:P

    > Moze nie tak ewidentnie, ale raczej malo takich wypadkow.
    > Jesli jednak te 25% kierowcow samochodow dalo sie przylapac z taka
    > zawartoscia, to podejrzewam, ze stanowia podobny procent w wypadkach, i
    > to juz wychodzi jakas spora liczba.

    Podobny do czego - do ciężko pijanych czy do trzeźwych? Więc zaspytam
    inaczej - to cała europa zachodnia się myli w kwestiach bezpieczeństwa
    ruchu drogowego, a byłe demoludy mają rację. Bo coś mi się nie wydaje;)

    Shrek