  • Data: 2016-12-21 19:17:57
    Temat: Re: Rutynowa kontrola trzeźwości...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:o3c5ej$8g6$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 20.12.2016 o 12:58, J.F. pisze:

    >Czepianie się słówek jest powszechnie odbierane jako próba ukrycia
    >słabości własnych argumentów. Niech będzie "pijanych kierowców" -
    >wszyscy wiedzą o co chodzi.

    Kiedy wlasnie w zaleznosci od starannosci wypowiadajacego sie moze
    miec to istotne znaczenie.
    Albo od celowego mylenia sie :-)

    I to nie chodzi o Ciebie, tylko o innych przedstawicieli wladzy,
    ktorzy czasem cos mowia.

    >Masz rację - większość - konkretnie 52 procent - z tym że nie
    >samochodów a ogólnie - nie odwracaj kota ogonem - skoro powołujesz
    >się na ustawy, to całe - rowerzyści też się liczą - podobnie jak co
    >poniżej 0,5.

    Mnie chodzi tylko o to, ze nie nalezy podejrzewac, aby podniesienie
    limitu zmniejszylo ilosc pijanych kierowcow samochodow, albowiem jak
    widac wiekszosc z nich, i to ~75% a nie 52, przekracza 0.5 promila. Za
    to nawet za Odra juz kary leca.

    No chyba ze rownoczesnie podniesiesz i drugi prog, to sie okaze ze
    liczba nietrzezwych spadla, a liczba "pod wplywem" ... kto wie.
    Za Odra te kary sa stopniowane i takie 0.6 promila to drobne
    wykroczenie.

    >Ze statystyki nic nie wychodzi, bo nie wiemy jaki procent wypadków
    >powodują pijani kierowcy (bez cudzysłowiu),

    To akurat wiemy, tylko podsumowac mi sie nie chce.

    >ani jaki procent kierowców jest pijanych.

    A to faktycznie trudno ustalic.
    Jak wczesniej pisalem - z rzadka padaja jakies dane z kontroli, trudno
    tez podejrzewac aby 5% kierujacych bylo pijanych ... nie, az tak sie u
    nas jeszcze nie pije. Chyba nie.

    Z drugiej strony przecietny obywatel jest bardziej narazony na
    trzezwych niz na nietrzezwych kierowcow :-)

    >Raz że drobiazg, dwa, że sami się zabijali.

    NAwet na to nie patrzac - drobiazg. 170 rocznie, od tego sie
    bezpieczniej nie zrobi, juz pomijajac to, ze glownie sobie zagrazali.

    >Zawsze chyba podawali tabelki z numerami artykułów i dalej tak robią.

    Owszem, ale to w kwestii przylapanych na prowadzeniu.
    A w tabelce "wypadki spowodowane przez nietrzezwych
    kierowcow/kierujacych" to czego sie spodziewasz ?

    >Może i się rozmywa - ale skoro pyszczą o tym jacy to niebezpieczni to
    >dziwne by było gdyby nie wiedzieli.

    Tak im wygodniej, tzn pyszczyc wygodniej :-)

    >Więc - wiedzą,

    Nie jestem taki pewien.
    Zlapia kierowce na alkomat, sprawe wytaczaja, gdzies tam w statystyki
    wpada i maja szybko podzial na dwa kodeksy i 4 artykuly.

    Jest wypadek, to jeszcze inny artykul, a jesli sprawca nietrzezwy, to
    podwyzszenie z dodatkowego artykulu, a jesli tylko pod wplywem to nie
    wiem jak traktowac - w kazdym badz razie w statystykach moze im sie
    rozmyc.
    Byc moze maja w innych bazach wpisane, ale nigdy nie wyciagali taki
    danych, to czemu mieliby to robic teraz :-)

    >tylko ewidentnie z
    >tych danych wynika, że ściganie 0,2-0,5 jest bez sensu,

    Moze nie tak ewidentnie, ale raczej malo takich wypadkow.
    Jesli jednak te 25% kierowcow samochodow dalo sie przylapac z taka
    zawartoscia, to podejrzewam, ze stanowia podobny procent w wypadkach,
    i to juz wychodzi jakas spora liczba.

    >więc tego nie publikują.

    A ze im pasuje trzymac razem to inna sprawa :-)

    J.